Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mp3 in DirectX

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig met een soort van media player aan het maken. Om onmidenlijk met een deftige engine te starten heb ik gekozen om directX te gebruiken.

Via de AudioVideoPlayback klasse kan ik mp3s afspelen zonder probleem.
mp3 = New AudioVideoPlayback.Audio(urlBestand)
mp3.Play()

De andere manier is via directsound (dit bied véél meer mogenlijkheden) Maar tot mijn spijt kan deze klasse alleen wave bestanden afspelen.

Kan ik via een manier er toch mp3s mee spelen? Of moet ik een decoder gebruiken? (persoonlijke voorkeuren)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Uiteraard zul je een decoder moeten gebruiken of maken. Je zult immers het mp3 formaat om moeten zetten in geluidsgolven voordat je het naar de geluidskaart kunt sturen. (Wav is niets meer dan een simpel headertje met daarachter de rauwe geluids data)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 18:14

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik neem aan dat dit .NET is?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
using Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback;

private Audio backmusic;

backmusic = new Audio("music.mp3");
backmusic.Play();

Met DX9 ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Als je toch 'deftig' bezig bent, gebruik dan DirectX Media (maw, DirectShow en DirectX Media Objects). Veel audio en video codecs zijn DirectShow filters, dus hoogstwaarschijnlijk heb je allang een MP3-decoder op je systeem staan, en hoef je die alleen nog maar 'ff' aan te sturen via DirectShow.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
ik weet niet waar het programma voor is, maar let je wel even op met vista :) (directsound was daar toch vervangen/weg?)

~ Mijn prog blog!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 22:32

CodeIT

Code IT

Korben schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:53:
Als je toch 'deftig' bezig bent, gebruik dan DirectX Media (maw, DirectShow en DirectX Media Objects). Veel audio en video codecs zijn DirectShow filters, dus hoogstwaarschijnlijk heb je allang een MP3-decoder op je systeem staan, en hoef je die alleen nog maar 'ff' aan te sturen via DirectShow.
Libraries voor het aansturen onder .NET: Directshow.net. Met de samples etc. moet je een heel eind komen.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
unclero schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:50:
Ik neem aan dat dit .NET is?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
using Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback;

private Audio backmusic;

backmusic = new Audio("music.mp3");
backmusic.Play();

Met DX9 ;).
Dank u wel maar als je de beginpost leest zie je een code staan die erg veel op de uwe gelijkt :9

Zal es verder zoeken via directshow.

btw ik heb ergens gelezen dat je in feite geen .mp3 bestanden mag maken zonder licentie :(

edit: Goede start, directshow zit al niet in mijn sdk }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter7 op 11-12-2007 12:58 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wouter7 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:53:
btw ik heb ergens gelezen dat je in feite geen .mp3 bestanden mag maken zonder licentie :(
Met dank aan Fraunhofer :) Daar moet voldoende op te vinden zijn, zoals dit en wellicht dan ook handig: ditte ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 11-12-2007 13:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Wouter7 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:53:
Nee. Misschien eens nadenken over het gebruik van een open formaat? Ogg Vorbis misschien?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ATS schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:43:
[...]

Nee. Misschien eens nadenken over het gebruik van een open formaat? Ogg Vorbis misschien?
jah kan idd maarja, niemand gebuikt nu ogg. Alle muziek staat nu in mp3. Thats the way it is

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
[b][message=29242115,noline]...

edit: Goede start, directshow zit al niet in mijn sdk }:O
schop. Weet er iemand voor wat de DLL niet in mijn SDK zit?
Pagina: 1