welk mobo x4 PCI voor NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• sventunus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 10:16
Beste tweakers,

Wil een serieus NAS-systeem gaan opbouwen, maar twijfel ernstig over de hardware.
Het NAS zal 6 schijven gaan bevatten in RAID50 config, met een 8ch Adaptec SATAII controller.
Die vereist een x4 PCI slot, en daar kan ik blijkbaar enkel Intel mobo's voor vinden.

Zijn er jullie mobo's bekend die een AMD64 slikken en toch dat x4 PCI-slot hebben?
Of kennen jullie SATAII RAID-controllers met minstens 6 kanalen die op x1 PCI draaien?

Alvast bedankt voor de reply's!

Vriendelijke groeten,
Sven

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 21:00
ook al aan gedacht dat x4 ook in x8 en x16 past? (let bij x16 wel op dat je niet het graphics slot pakt, want die werkt met devices anders dan een GPU maar op x1)

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-04 12:24
Is een Gigabyte GA-MA69GM-S2H niets voor je? Socket AM2, 4 keer S-ATA en een PCI-E 4x-poort. Daarnaast ook lekker goedkoop :).

• sventunus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-02 10:16
rdfeij schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:28:
ook al aan gedacht dat x4 ook in x8 en x16 past? (let bij x16 wel op dat je niet het graphics slot pakt, want die werkt met devices anders dan een GPU maar op x1)
@rdfeij: Neen, dat wist ik niet. Is al een héle tijd geleden dat ik me nog met hardware heb bezig gehouden, en ben niet meer op de hoogte van de "nieuwere" standaarden, bedankt voor de info!

@Groever: Ga ik nu meteen eens naar kijken, bedankt voor de tip! :-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4x PCI? Waar heb je het over?

PCI hebt je in 32b en 64b smaken en op snelheden van 33, 66 en (PCI-X) 133MHz.

Klinkt bijna alsof je het over PCIe hebt. En dan mag je je wat meer gaan inlezen. Zo moeilijk is dat niet, begin maar op http://en.wikipedia.org/wiki/pci-e

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.