Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Na een onprettige ervaring bij belcompany heb ik toch nog een mailtje aan de t-mobile klantenservice gestuurd:

Vraag : Ik ben al twee jaar tevreden klant bij t-mobile. Ik wilde dus verlengen maar dan met een nieuw motorola toestel. Nou ben ik vanmiddag bij een dealer geweest (belcompany nieuw-vennep) en die weigerde mijn contract te verlengen. Probleem was, volgens deze dealer, dat het abbonement en mijn legitimatiebewijs op mijn naam staan. Het abbonement wordt echter via automatische incasso afgeschreven van de gezamelijke rekening. Alleen mijn vrouw heeft hier een pas van en daar staat haar naam op.
Kan ik mijn abbonement nu wel verlengen bij een dealer?

Vanmiddag antwoord gekregen (best wel rap en op zich netjes)

Geachte heer Wijnands,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u overweegt uw T-Mobile contract te vernieuwen. Wij zijn verheugd dit te vernemen. U vraagt ons of u uw contract bij een dealer kunt vernieuwen, nu de bankpas van uw gezamenlijke rekening op naam van uw vrouw staat. Bij het vernieuwen van uw contract in een winkele dient u een geldig legitimatiebewijs en een bankpas of bankafschrift mee te nemen. Indien de bankpas niet op uw naam staat, is het inderdaad niet mogelijk uw contract in een winkel te vernieuwen, daar de gegevens op uw legitimatiebewijs en bankpas overeen moeten komen. Wij begrijpen dat u dit vervelend vindt.

Wij leggen u graag uit hoe u toch uw T-Mobile contract kunt vernieuwen. Wij sturen uw e-mailbericht door naar onze afdeling Klantenservice Commercieel. Een medewerker van deze afdeling neemt binnen enkele dagen telefonisch contact met u op met een vrijblijvend aanbod en kan u meer vertellen over de verschillende tarieven. U kunt eventueel ook zelf bellen met T-Mobile Klantenservice via het gratis nummer 0800 - 8104.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Op zich heb ik geen probleem met direct zaken doen met t-mobile alleen ze hebben geen motorola V8 in het assortiment.

Ik zit me nu af te vragen, is dit tegenwoordig standaard in telecom land?

Enige manier die ik nu zie om er omheen te komen is de facturatie naar mijn prive rekening om te zetten en die gevuld te houden middels automatisch overschrijving van de gezamelijke rekening.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het is toch logisch dat de naam van je bankpas en die van je id overeen moeten komen? Stel ik kom een bankpas op straat tegen en sluit daarmee een abo af, zo werk je alleen maar fraude op?! Dit is altijd (lees: ik werk 2 jaar in Telecom land) al zo geweest. :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag ik me af; waarom staat die bankpas niet op jullie beider namen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als antwoord op je vraag: Ja dat is standaard.

Maar wat weerhoud je er van om je vrouw te vragen een abo'tje af te sluiten? Anyways.. Waarom heb jij dan eigenlijk geen pas van de gezamelijke rekening dan?

Ey!! Macarena \o/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
Kan je zelf vertellen dan er al sommige providers zijn die een transactie van 1eurocent willen zien voordat je geaccepteerd wordt :o
Puur omdat een bankpasje niet betekend dat er überhaupt geld vanaf geboekt kan worden.
Lang leven de wanbetalers welke het voor jan en alleman weer lastiger maken. :|

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Wijnands
DaannO schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:59:
Het is toch logisch dat de naam van je bankpas en die van je id overeen moeten komen? Stel ik kom een bankpas op straat tegen en sluit daarmee een abo af, zo werk je alleen maar fraude op?! Dit is altijd (lees: ik werk 2 jaar in Telecom land) al zo geweest. :?
Ja... en hier bespeur ik toch een ietwat typische houding uit telecom land. Ik stond daar in de winkel met vrouw, bankpas, factuur (waarop nummer bankrekening), bankafschrift en we waren beide in staat ons te legitimeren. Ik was bereid om 30 euro voor de telefoon in kwestie te betalen per pin.

Ben ik dan de enige die hier een heel afdoende manier zie om te bewijzen dat ik ik ben?

Waarom ik geen pas heb? Ik gebruik die rekening nooit eigenlijk en blijkbaar ziet postbank er niets in om 2 namen op 1 pas te drukken. Vrouw abbo laten afsluiten? Mij best maar ik wil gewoon heel simpel mijn bestaande abbo verlengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 10-12-2007 19:15 ]

• DaannO
Wijnands schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:12:
[...]

Ja... en hier bespeur ik toch een ietwat typische houding uit telecom land. Ik stond daar in de winkel met vrouw, bankpas, factuur (waarop nummer bankpas), bankafschrift en we waren beide in staat ons te legitimeren. Ik was bereid om 30 euro voor de telefoon in kwestie te betalen per pin.

Ben ik dan de enige die hier een heel afdoende manier zie om te bewijzen dat ik ik ben?

Waarom ik geen pas heb? Ik gebruik die rekening nooit eigenlijk en blijkbaar ziet postbank er niets in om 2 namen op 1 pas te drukken.
Jij haalt een paar dingen door elkaar. Je hoeft niet aan ons te bewijzen dat die pas van jou is, van mij mag je het toestel mee hebben als je al door de check bent gekomen, echter de provider wil perse dat alles klopt. Daarom hebben ze ook sinds kort de 1 cent ingevoerd die je moet pinnen om te kijken of je rekening wel actief is. Dit komt dus allemaal vanuit de providers en de seller kan hier niks aan doen. :S

• Wijnands
Enige wat de seller hier blijkbaar aan had kunnen doen is mij fatsoenlijk te woord staan en dit normaal uitleggen in plaats van mij op verkapte manier voor oplichter uitmaken.

Dat de telco's dit ingevoerd hebben begin ik nu ook achter te komen. In het mailtje van t-mobile lees ik trouwens legitimatiebewijs en een bankpas of bankafschrift mee te nemen. Ik heb dus maar even teruggemaild om te checken dat een bankafschrift ook voldoende is.

Op zich vind ik dit een merkwaardige gang van zaken, ik ken ook vrouwen die afwisselend hun achternaam en hun meisjesnaam gebruiken en er zijn er vast ook wel die trouwen en een nieuwe bankpas krijgen met de naam van hun man. Ben heel benieuwd hoe dat dan gaat.

• DaannO
Wijnands schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:20:
Enige wat de seller hier blijkbaar aan had kunnen doen is mij fatsoenlijk te woord staan en dit normaal uitleggen in plaats van mij op verkapte manier voor oplichter uitmaken.

Dat de telco's dit ingevoerd hebben begin ik nu ook achter te komen. In het mailtje van t-mobile lees ik trouwens legitimatiebewijs en een bankpas of bankafschrift mee te nemen. Ik heb dus maar even teruggemaild om te checken dat een bankafschrift ook voldoende is.

Op zich vind ik dit een merkwaardige gang van zaken, ik ken ook vrouwen die afwisselend hun achternaam en hun meisjesnaam gebruiken en er zijn er vast ook wel die trouwen en een nieuwe bankpas krijgen met de naam van hun man. Ben heel benieuwd hoe dat dan gaat.
Het is wat je zelf erin interpreteert in zijn woorden natuurlijk, daar kunnen wij niet over oordelen en we horen nu één kant van het verhaal. Daar kunnen we dus verder weinig mee.

En over dat laatste: als een vrouw langs komt met een gezamenlijke rekening dan moet de achternaam en de voorletters op de bankpas staan. Er mag een andere naam bij staan, echter moet de naam op de pas staan anders mogen we hem niet accepteren. Dit is dus voor iedereen zijn veiligheid. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:43

Barrycade

Through the...

Een simonly abbo afsluiten via MyTmobile.nl en daarna naar de winkel om de Motorola gewoon sim lock vrij gaan kopen in de winkel? Ok je moet in 1x een bedrag op hoesten die anders in je maandkosten zit verstopt. Maar dat lijkt me gewoon de makkelijkste weg.

• Wijnands
Tja..... begint inderdaad een optie te worden. Sommige bedrijven willen blijkbaar geen klanten meer.

Een dergelijke procedure zou een doel moeten hebben namelijk bewijzen dat ik ik ben en toegang heb tot de relevante rekening (eigenlijk ook al wat vreemd bij een verlening als je er goed over nadenkt). Het zou geen doel op zich moeten zijn.

Even bij een van de grotere online gsm boeren gekeken.

inclusief de benodigde bijlagen, zijnde voor een particuliere aanvraag:

* Duidelijke kopie van een geldig Nederlands paspoort, rijbewijs of europese ID kaart (bij deze laatste kopie van voor- en achterkant).
Bij een verblijfsvergunning tevens kopie paspoort van land van herkomst meesturen.
* Duidelijke kopie van een bank- of giro-afschrift niet ouder dan een maand. Het adres en rekeningnummer dienen duidelijk leesbaar te zijn. Banksaldi kunnen zwart gemaakt worden (het adres op het afschrift dient overeen te stemmen met het door u op het contract ingevulde adres). Een uitdraai van internet bankieren volstaat ook.

[ Voor 106% gewijzigd door Wijnands op 10-12-2007 19:49 ]

• Wijnands
En inderdaad, bevestiging van t-mobile. Post 't toch maar even voor het geval dat iemand anders dit nog vind in een zoekactie.

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U vraagt of u alleen met een bankafschrift en uw legitimatiebewijs de verlenging wel bij een dealer zou kunnen regelen. Dat is mogelijk. Waarschijnlijk bent u ook in bezit van een bankpas en heeft u deze bij u. Wij adviseren u in dit geval beide mee te nemen samen met uw geldige legitimatiebewijs.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Ik heb inmiddels een bestelling gedaan bij een grote online gsm boer die er ook zo over denkt. Het lijkt allemaal goed te gaan komen.

• DaannO
Dan wachten we dat even af, aub ook melden als het om de zelfde reden niet lukt. :)

• Wijnands
Uiteraard. Er zullen niet veel mensen zijn die tegen dit soort situatie's aanlopen maar voor die paar die via de search of google toch hier uit komen is het handig om te weten.

• Wijnands
Gisteren een ingevuld formulier, kopie paspoort en recent bankafschrift gemaild naar een online dealer (gsmweb in dit geval, had de beste prijs). Krijg net een mailtje met:

Geachte heer Wijnands,

Uw aangevraagde verlenging is 14-12-2007 door T-Mobile gerealiseerd.
Uw bestelling is verstuurd naar onderstaand adres:

En dan een track&trace nummer. Mocht er iemand anders tegenaan lopen, het kan dus wel.

Pagina: 1