Toon posts:

[Watercooling] Check en info

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mijn eerste waterkoelingsetup aan te schaffen.
Ik heb al vrij veel info gezocht over verschillende onderdelen, maar laat het toch nog allemaal graag eens keuren door mensen die al ervaring hebben.

Ik ga een 240rad en pomp overkopen van een kennis, en zelf een nieuw cpu-blokje kopen.

Alphacool NexXxos Xtreme II Rev. 2 Rad
Eheim 1000 Station pomp
Swiftech Apogee GT

Enkele vragen:
-Geeft die pomp genoeg druk voor dat blokje? (de GTX is een High-pressure blokje, maar van deze vond ik niets specifieks)
-Hoe zit dat ivm de actiecode van aquatuning.de? Ik heb er hier al wat over gelezen, maar een beetje uitleg is steeds welkom ;)

Alvast bedankt,
Stida

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat waterblok haalt betere prestaties als ie veel waterflow krijgt, maar denk niet dat het meer dan een paar graden zal schelen. Je kan net zo goed gaan draaien met die Eheim pomp.

Van die actiecode weet ik niet precies maar volgens mij moet je die invullen als je dingen besteld. Je krijgt dan 10% korting dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2007 17:35 ]

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
t/m 17-12 is er weer zo'n aktie van meisterkuhler en aquatuning. MK0712 is deze keer de gutscheincode voor 12% korting. :)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

coolfris schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:56:
t/m 17-12 is er weer zo'n aktie van meisterkuhler en aquatuning. MK0712 is deze keer de gutscheincode voor 12% korting. :)
Wheee vet, thanks! :*)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:35:
Dat waterblok haalt betere prestaties als ie veel waterflow krijgt, maar denk niet dat het meer dan een paar graden zal schelen. Je kan net zo goed gaan draaien met die Eheim pomp.
Hij krijgt toch net veel waterflow met 1000l/h, gewoon lagere druk, maar dat maakt dan niets uit?

@coolfris: Leuk! Maar ik vrees dat mijn bestelling voor daarna zal zijn (ik heb nog examens tot 18/12 :'( )

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hij krijgt toch net veel waterflow met 1000l/h, gewoon lagere druk, maar dat maakt dan niets uit?
Het gaat om zowel druk als waterflow. Een Laing is veel sterker dan die Eheim ook al heeft ie maar een flow van 600l/u. Ik zou geen geld uitgeven aan een andere pomp voor 2 of 3 graden.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:01:
[...]

Het gaat om zowel druk als waterflow. Een Laing is veel sterker dan die Eheim ook al heeft ie maar een flow van 600l/u. Ik zou geen geld uitgeven aan een andere pomp voor 2 of 3 graden.
Voor die enkele graadjes ga ik idd ook geen andere pomp kopen.
Aangezien ik deze lekker goedkoop kan krijgen en ik dan het voordeel heb van het grote debiet blijf ik hierbij.
Die laings zijn trouwens vrij duur |:(

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

duur en goed.... helaas is een hoog debiet niet altijd een garantie voor goede prestaties. opvoerdruk zegt meestal veel meer, en pompen met veel debiet hebben vaak een hoog vermogen dat je water dus onnodig opwarmt. ;) beter een 8w (ofzo) laing (met meer opvoerdruk) dan een 40w vijverpomp.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 10-12-2007 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een bijkomend vraagje:

in mij case (CM Stacker 831) is er onderaan een plaats voorzien voor een 240 rad.
als ik het nu zo (zie schetjes hieronder) oplos, ga ik dan veel last hebben van stof, ik moet ik dan maar zelf een filtertje fabriceren...? (ps: fans in pull positie --> lucht in de case)

[FAN][FAN]
[__RAD__]

Waarschijnlijk ga ik, als ik wat meer tijd heb, toch een externe wc-case maken, die onder mijn case past (en er dan misschien een 360 rad inproppen, als deze niet genoeg koelt)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 08:51 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, je moet ze op zuigen ipv blazen zetten en dan komt het helemaal goed. Ik ga het ook zo doen zonder filter oid.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Topicstarter
Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:50:
Nee, je moet ze op zuigen ipv blazen zetten en dan komt het helemaal goed. Ik ga het ook zo doen zonder filter oid.
Ik was al van plan om ze zo te zetten, maar was het erbij vergeten typen.
bij deze dan maar gedaan :*)
Pagina: 1