Ik gebruik heel graag de onbewerkte zoekactie in het Spotlight-zoekvenster, omdat deze veel meer opties kent dan de standaard zoekopdrachten in Spotlight.
Nu ben ik op zoek naar een manier om een smart-folder aan te maken waarin ik enkel mijn bestanden zie die gisteren zijn geopend/bewerkt. Ik heb wel een kMD command voor bestanden die sinds gisteren zijn geopend
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn vraag (enkel bestanden die gisteren zijn geopend/bewerkt) niet zo heel moeilijk als Onbewerkte Zoekactie aangemaakt kan worden. Iemand een idee...?
Nu ben ik op zoek naar een manier om een smart-folder aan te maken waarin ik enkel mijn bestanden zie die gisteren zijn geopend/bewerkt. Ik heb wel een kMD command voor bestanden die sinds gisteren zijn geopend
Nu lijkt het me logisch dat een soortgelijk command voor bestanden die alleen gisteren zijn geopend/bewerkt (en dus niet vandaag) zo'n vorm zouden krijgen(((kMDItemLastUsedDate > $time.yesterday) && (kMDItemContentType = "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc || kMDItemContentType = "numbers"wc || kMDItemContentType = "excel"wc || kMDItemContentType = "pdf"wc)) || ((kMDItemContentModificationDate > $time.yesterday) && (kMDItemContentType = "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc || kMDItemContentType = "numbers"wc || kMDItemContentType = "excel"wc || kMDItemContentType = "pdf"wc)))
Maar dat is dus niet het geval. In Finder-Spotlight een smartfolder gemaakt met 'Geopend + Gisteren' en de query van deze smartfolder in teksteditor geopend. Dat levert voor LastUsedDate/Content ModificationDate het volgende op(((kMDItemLastUsedDate == $time.yesterday) || ((kMDItemContentModificationDate == $time.yesterday)
Ik heb toen deze InRange parameter in mijn eigen kMD command gezet:<string>((InRange(kMDItemContentModificationDate,$time.today(-1),$time.today) && InRange(kMDItemLastUsedDate,$time.today(-1),$time.today))) && (true)</string>
Maar ook dit werkt niet!((InRange(kMDItemLastUsedDate,$time.today(-1),$time.today) && (kMDItemLastUsedDate !=$time.today) && (kMDItemContentType = "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc || kMDItemContentType = "numbers"wc || kMDItemContentType = "excel"wc || kMDItemContentType = "pdf"wc)) || ((InRange(kMDItemContentModificationDate,$time.today(-1),$time.today) && (kMDItemContentType = "word"wc || kMDItemContentType = "pages"wc || kMDItemContentType = "keynote"wc || kMDItemContentType = "powerpoint"wc || kMDItemContentType = "numbers"wc || kMDItemContentType = "excel"wc || kMDItemContentType = "pdf"wc)))
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn vraag (enkel bestanden die gisteren zijn geopend/bewerkt) niet zo heel moeilijk als Onbewerkte Zoekactie aangemaakt kan worden. Iemand een idee...?