Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

#ASP.NET : Flash in asp.net multiview of panel

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Hi,
Ik wil een flash-object in een panel tonen en dat panel (on)zichtbaar kunnen maken door op een knop te drukken (postback)

Ik heb een Multiview geprobeerd, maar die heeft, net als een panel de eigenschap bij het tonen van de view met het Flash-object dat het object weer opnieuw geladen wordt. Dat wil ik dus niet, Het flash-object moet blijven zoals ie was, omdat het laden van dit object behoorlijk lang kan duren, en er moet onthouden worden waar op de het object geklikt is (de zogenaamde extent)

Ik kom er niet uit, iemand anders wel?

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:50
waarom wil je dat door middel van een postback doen?

• VAnTurenhout
Nou, ik wil een soort van tab-functie maken. waarbij ik met de ene tab een panel/view zichtbaar maak,en met de andere het flash object. Deze Tab-functionaliteit zit in een usercontrol, maar deze usercontrol zit weer in een header van een pagina. (moeilijk gedoe, ik weet het) Nu wil ik de usercontrol met de tabs, onafhankelijk van de rest van de pagina laten werken. Dus eigenlijk een event delegeren. Maar dat kan (volgens mij) alleen door middel van een postback.

Ik heb ook wel gekeken om een javascript event te raisen op de host-pagina, waar mijn usercontrol op staat, maar daar kom ik ook al niet uit.

Ik had het in eerste instantie al gebouwd en dmv javascript visible/non visisble gezet, maar nu wil ik het toch op bovenstaande manier gaan doen, omdat ik de genoemde usercontrol dan op meer plaatsen kan gebruiken.

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:50
mjah, ik denk dat't lastig wordt om dit zonder javascript en/of ajax-achtige technieken te doen. Een pure postback zorgt namelijk voor een reload van je pagina en dus ook je flash object.

• VAnTurenhout
Klopt, maar zelfs Ajax biedt hierin geen soelaas, want in een updatepanel gedraagt ie zich hetzelfde...helaas.

Ik ben inmiddels toch maar aan de client-script variant begonnen, tot ik een 'mooier' alternatief vindt.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Om antwoord op je vraag te geven:

HTML:
1
2
3
<asp:Panel id="panel1" runat="server">
Het paneel
</asp:Panel>

C#:
1
2
// Zet het paneel ontzichtbaar
panel1.Visible = false;

Maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken denk ik.
Hier is nog wat meer informatie te vinden over de panel control.

Het mooiste lijkt mij trouwens gewoon een client side oplossing, in de zin van:
HTML:
1
2
3
4
5
<asp:Panel id="panel1" runat="server">
Het paneel
</asp:Panel>

<a href="#" onclick="hideDiv();">Verberg het paneel</a>

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function hideDiv()
{
 // Zet het paneel ontzichtbaar
 var paneel = document.getElementById('<%= panel1.ClientID %>');
 paneel.display = 'none';
}

Portfolio

• VAnTurenhout
Jep, zo heb ik het dus nu ook gedaan...bedankt voor het meedenken. Ik puzzel nog even verder voor de server-side alternatieven
Pagina: 1