PHP dynamische titel HTML pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 1.192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een database en een bijbehorende PHP pagina die deze database uit kan lezen.
Het gaat hier om nieuwsberichten met verschillende informatie zoals :

Title
Item Type
URL
Source
ETC..

de data die achter deze items komt te staan word dus uiteraard dynamisch gegenereerd.

het probleem wat ik heb is dat ik deze nieuwsdatabase doorzoekbaar wil maken met een zoekmachine en dit lukt allemaal prima.

het enige probleem is dat deze zoekmachine als 'klikbare link' die bij de zoekresultaten geplaatst word de 'title' pakt uit de HTML code oftewel:

<html>
<head>
<title>bron bekijken</title>
<link rel="stylesheet" href="scio.css" type="text/css">
</head>

dit wil dus zeggen dat voor alle resultaten de 'klikbare link' , 'bron bekijken' is.. hoe kan ik gewoon de 'Title' van het nieuwsbericht daar in plaatsen ( deze title staat gewoon in de MySQL database ) want tot zo ver heb ik nooit data in een HTML pagina aangepast die buiten de <body></body> staat..

het lijkt me niet zo heel lastig maar ik kan de juiste code of command hiervoor niet vinden, ik weet ook niet precies op welke zoektermen ik moet zoeken.. maar ben er helaas niet zelf uitgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

<?php
echo $title;
?>

[ Voor 9% gewijzigd door sky- op 10-12-2007 16:58 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Koppensneller

winterrrrrr

Gewoon dit:

HTML:
1
<title>bron bekijken</title>

Vervangen door:

PHP:
1
<title><?=$pageTitle?></title>

Toch? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 10-12-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bent er zelf niet uitgekomen? Je kan op elke plek in je PHP pagina php code gebruiken, dus tussen welke HTML tags die code staat boeit niet. Een beetje PHP tutorial legt je de werking van de php tags uit. No offence maar is het misschien een tip gewoon eens opnieuw te beginnen met de eerste PHP tutorials die je hebt gedaan?

Of begrijp ik je nu totaal verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 10-12-2007 17:05 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<title><?=$pageTitle?></title> -> geeft Untitled-Document

<title><?=$objBron->ResultArray["BronTitel"];?></title> -> geeft Untitled-Document

de code waarmee de titel in het bericht word weergegeven is trouwens deze:

<tr>
<td><strong>Title:</strong></td>
<td align="left"><? echo $objBron->ResultArray["BronTitel"]; ?></td>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 17:08 . Reden: ja ik begrijpt dat het simpel is .. alleen is het me niet gelukt ... bovenstaande tips had ik zelf ook al geprobeerd maar ik krijg dan 'untitled document' als titel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Is $objBron wel gevuld als je hem wilt gebruiken?
De ; in de <?=?> tag weghalen aan het einde (een ; word alleen als einde van de regel gebruikt, aangezien de <?= ?> tag dit zelf al voorziet is deze overbodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32

scorpie

Supra Addict

tip 1: gebruik geen shorttags, dat is een teken van luiheid en slordig programmeren. (en je kunt er later problemen mee krijgen etc etc..)
tip 2: <?=$bullshit?> zal niet werken, zelfs niet zonder shorttags, dus met <?php=$bullshit?>

edit: okaaaay, nvm tip 2, dat werkt dus wel ;p

[ Voor 11% gewijzigd door scorpie op 10-12-2007 23:06 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus aan de gang met debuggen? Welke code genereert nu die resultaat pagina met de titel "bron bekijken" en welke data heeft deze code tot z'n beschikking?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke007
  • Laatst online: 18-09 14:10
waarschijnlijk doe jij eerst de hele pagina layout opbouwen en ga je vervolgens binnen de <body> tag over je resultset heen itereren. Dan kun je inderdaad nog niet in de <head> sectie de titel vullen.

Oftewel: Eerst je databronnen vullen en vervolgens pas je output (=html) gaan opbouwen

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 16:17

Koppensneller

winterrrrrr

Je weet wel dat de <title></title> tags altijd tussen de <head></head> tags moeten staan? Die staan op hun beurt weer voor de body, binnen de <html></html> tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad ... postman had gelijk $objBron was nog niet gevuld .. vandaar dat de code niks liet zien!..lol

bedankt voor al jullie hulp:
gefixed door deze code nog boven de <title></title> tag te zetten .. dus helemaal bovenaan vlak onder <html>
<?
if (isset($_GET['Nr'])){
$objBron = new ClassBron;
$objBron->FilterKolom = "BronNr";
$objBron->FilterWaarde = $_GET['Nr'];
$objBron->HaalBronOp();
//print_r($objBron->ResultArray);
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

offtopic:
Even tussen haakjes, aangezien niemand over de <?=$var?> expressie viel, heb ik het uitgeprobeerd, maar waarom werkt dit uberhaupt? Ik sta er gewoon verbaasd van.. :X
(En zoeken op google naar <?= levert een lege google pagina op).

[ Voor 0% gewijzigd door scorpie op 10-12-2007 17:19 . Reden: typo in bb-code ;p ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31

orf

http://nl3.php.net/manual/nl/language.basic-syntax.php
<? echo 'dit is de eenvoudigste, een SGML processing instructie'; ?>
<?= expressie ?> Dit is een korte notatie voor "<? echo expressie ?>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 20:58
<?= wordt niet meer ondersteund in php5 toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gommers schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:25:
<?= wordt niet meer ondersteund in php5 toch
Oh?

@Apollyon: ik denk dat het een goed idee zou zijn als je er even een goed boek over PHP of programmeren in het algemeen bij pakt. Dat je variabelen pas kan gebruiken als ze bestaan is een even basaal als cruciaal stukje vakkennis, en als je dat al niet weet, wed ik dat je het nog heel moeilijk gaat krijgen als je niet snel aan de basis gaat werken. Dus: lees een goed boek of een goeie tutorial door en schaaf je kennis iets bij; daar heb je heel veel baat bij op dit moment. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel en ook in PHP6.
Het staat waarschijnlijk niet standaard 'aan'. Maar je kunt het altijd aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 20:58
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:35:
Wel en ook in PHP6.
Het staat waarschijnlijk niet standaard 'aan'. Maar je kunt het altijd aan zetten.
lol, na ik heb het mezelf aangeleerd om de shorttags nooit te gebruiken omdat ze op mijn host waarschijnlijk uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
Gommers schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:09:
lol, na ik heb het mezelf aangeleerd om de shorttags nooit te gebruiken omdat ze op mijn host waarschijnlijk uit staan.
Wordt ook aangeraden:
Note: Het gebruik van korte tags moet vermeden worden bij het ontwikkelen van applicaties of libraries die bedoeld zijn om geredistribueerd te worden, of geïnstalleerd gaan worden op PHP servers die niet in je eigen beheer zijn, omdat korte tags mogelijk niet ondersteund zijn op de server in kwestie. Voor portable, redistribueerbare programmacode, zorg ervoor dat je geen korte tags gebruikt.
* FragFrog gebruikt overigens nooit open/close tags.

PHP en HTML moet je apart houden en daarmee basta :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Ben ik met je eens. Templates 4 life :P
FragFrog schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:27:
Ow, nou aan het begin van een PHP bestand zet ik toch echt <?php neer en aan het einde ?>, ik weet niet hoe jij het dan doet :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:31:
Ow, nou aan het begin van een PHP bestand zet ik toch echt <?php neer en aan het einde ?>, ik weet niet hoe jij het dan doet :+
Het is heel goed mogelijk om je PHP code te laten evalueren tijdens runtime en dan kun je ze gewoon als text field zonder tags in je database gooien hoor :P

* FragFrog heeft ooit eens met het idee lopen spelen om een site te maken die'ie ook qua code online kon bewerken :+

Ow, en die ?> op het einde is niet verplicht in any case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

scorpie schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:13:
tip 1: gebruik geen shorttags, dat is een teken van luiheid en slordig programmeren. (en je kunt er later problemen mee krijgen etc etc..)
Luiheid?
Ik gebruik *altijd* shorttags, dat is geen luiheid. Ik vind het "onzin" om 3 karakters meer te typen als het zonder ook werkt. Slordig programmeren is het ook niet, wat is er slordig aan als je je voor 100% aan de documentatie houdt?
Je kunt problemen krijgen als je veel werkt met XML, aangezien die ook zonodig met <? moet beginnen.

Zolang je je code niet grootschaals distribueert heb je nergens, maar dan ook nergens last van als je shorttags gebruikt. Het is niet vies, niet ranzig, geen luiheid, en al zeker niet slordig. Als jij in je documentatie zet dat open_shorttag true moet zijn dan vormt dat vaak ook geen probleem.

Ik ken geeneen hoster die shorttags uit heeft staan, en ook in de standaard Xampp/Wamp/AppServ/etc-meuk staat het aan.

Verder is <?=foobar();?> gewoon geldige syntax en is de sluitende phptag niet nodig (net als mysql_close aan het einde van je script).

Iets met klok en klepel.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

krvabo schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:47:
Ik ken geeneen hoster die shorttags uit heeft staan, en ook in de standaard Xampp/Wamp/AppServ/etc-meuk staat het aan.
Ik wel, de hoster die mijn website host... :)
Verder is <?=foobar();?> gewoon geldige syntax en is de sluitende phptag niet nodig (net als mysql_close aan het einde van je script).

Iets met klok en klepel.
Het is geldige syntax ja, maar dan nog... Ik vind het persoonlijk niet netjes om dingen open te laten staan. Jij doet je deur als je ergens naar toe gaat toch ook dicht (en op slot?) ;) Of vertrouw je iedereen zo goed, dat je altijd, 24 uur per dag, je deur open kan laten staan? :) Zo kan je dus ook niet uitgaan van andermans PHP instelling op zijn / haar webserver... :) Het zekere voor het onzekere nemen dus... :)

Zelfde geld voor mysql_close(). Hij is niet nodig nee, PHP verbreekt aan het eind van het script zelf de verbinding, toch gebruik ik hem, om er 100% zeker van te zijn dat de verbinding gesloten word.

Ik heb vaak zat gehad, dat ik MySQL errors kreeg, omdat er teveel open verbindingen waren, juist vanwege het ontbreken van mysql_close(), die het verbindingsprobleem dus netjes verhielp... :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

krvabo schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:47:
[...]

Luiheid?
Ik gebruik *altijd* shorttags, dat is geen luiheid. Ik vind het "onzin" om 3 karakters meer te typen als het zonder ook werkt. Slordig programmeren is het ook niet, wat is er slordig aan als je je voor 100% aan de documentatie houdt?
Je kunt problemen krijgen als je veel werkt met XML, aangezien die ook zonodig met <? moet beginnen.

Zolang je je code niet grootschaals distribueert heb je nergens, maar dan ook nergens last van als je shorttags gebruikt. Het is niet vies, niet ranzig, geen luiheid, en al zeker niet slordig. Als jij in je documentatie zet dat open_shorttag true moet zijn dan vormt dat vaak ook geen probleem.

Iets met klok en klepel.
Mjah en als je je code wel over verschillende hosters hebt onderverdeeld of als je ook werkt met XML dan heb je dat dus wel ja.. ik vind dat een kwestie van netjes zijn.

En verder over je klok en klepel verhaal... tjah.. beetje overtrokken, mag ik ook iets niet weten zonder voor eeuwig in de hel te branden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FragFrog schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:27:

PHP en HTML moet je apart houden en daarmee basta :+
Zoek de verschillen...
HTML:
1
2
3
4
5
6
<html>
  <head>
    <title>{PAGE_TITLE}</title>
  </head>
  ...
</html>

PHP:
1
2
3
4
5
6
<html>
  <head>
    <title><?=$page_title;?></title>
  </head>
  ...
</html>

Ik denk dat er niet echt een verschil in duidelijkheid is en je alleen maar een snelheidswinst zal hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

GJ-tje schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:05:
[...]
Ik wel, de hoster die mijn website host... :)
Tsja dat kan, maar dan wil ik weleens de redenen weten waarom ze het niet aan hebben staan. 6850 websites hosten.. mja.. of ze dan groot genoeg zijn.. achja. Ik zou er niets laten hosten, maar ieder zijn smaak :)
[...]
Het is geldige syntax ja, maar dan nog... Ik vind het persoonlijk niet netjes om dingen open te laten staan. Jij doet je deur als je ergens naar toe gaat toch ook dicht (en op slot?) ;) Of vertrouw je iedereen zo goed, dat je altijd, 24 uur per dag, je deur open kan laten staan? :) Zo kan je dus ook niet uitgaan van andermans PHP instelling op zijn / haar webserver... :) Het zekere voor het onzekere nemen dus... :)
Beetje een vage vergelijking.
Door het niet sluiten van een php-tag veranderd er niets aan de veiligheid van het script en als je gebruikmaakt van headers versturen na die pagina kan het soms nog slimmer zijn ook.
Door het niet sluiten van de php-tags zorg je er ook meteen voor dat geen whitespace na de ?> komt :P
Goed dat is een beetje een non-argument, maar er veranderd ook niets aan de veiligheid van het script. Hier mag je uiteraard wel zeggen dat het lui programmeren is ;)
Zelfde geld voor mysql_close(). Hij is niet nodig nee, PHP verbreekt aan het eind van het script zelf de verbinding, toch gebruik ik hem, om er 100% zeker van te zijn dat de verbinding gesloten word.
Als php hem sluit ben je er ook 100% zeker van dat de verbinding wordt verbroken 8)7
Ik heb vaak zat gehad, dat ik MySQL errors kreeg, omdat er teveel open verbindingen waren, juist vanwege het ontbreken van mysql_close(), die het verbindingsprobleem dus netjes verhielp... :)
Dat kan, maar dan had je meerdere verbindingen open naar de mysqlserver óf een script wat geen einde had (endless loop) zoals een ircbot ofzo. Een normaal basic script heeft 1 verbinding met de mysqlserver. Het wel of niet expliciet sluiten van de verbinding maakt hier niets uit. Zoals gezegd scheelt het wel als je meerdere verbindingen opzet (in een loop, maar dan is er iets mis met je script of je moest iets heel bijzonders uitvoeren).
Dat, Ofwel je hoster heeft de settings te straks / brakke server. ;)
scorpie schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:39:
[...]

En verder over je klok en klepel verhaal... tjah.. beetje overtrokken, mag ik ook iets niet weten zonder voor eeuwig in de hel te branden? :/
Oh uiteraard, ik brand je ook niet af omdat je iets niet weet, ik brand je af omdat je vol overgave praat over iets waar je duidelijk weinig onderbouwing voor gaf. Dan krijg je dus weer het verhaal dat andere mensen, die het zelf ook niet onderzoeken, je gaan napraten en zo onnodige op lucht gebaseerde uitspraken gaan blaten.
Het is prima dat je iets niet weet, maar dan is het niet handig om iets te claimen wat geen fundament heeft.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

offtopic:
ho wacht even, ik dacht dat je opmerking ergens anders over ging, my bad :X

Maargoed, ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het voor beginners niet is aan te raden om dat soort "short cuts, if you will" aan te leren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
-NMe- schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
Ik denk dat er niet echt een verschil in duidelijkheid is en je alleen maar een snelheidswinst zal hebben. ;)
je bedoelt snelheidswinst voor de template manier die wel simpel dingen kan cachen neem ik aan? ;)

* FragFrog rent weg uit dit topic, zie de bui alweer hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
FragFrog schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:25:
[...]

je bedoelt snelheidswinst voor de template manier die wel simpel dingen kan cachen neem ik aan? ;)

* FragFrog rent weg uit dit topic, zie de bui alweer hangen :+
Je bedoelt de template manier die php is genaamd neem ik aan? ;)
* Gomez12 rent hard achter FragFrog aan, dit schijnt offtopic te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FragFrog schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:25:
[...]

Als dat echt nodig is: output buffering. I rest my case. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:35

djiwie

Wie?

krvabo schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:15:
Tsja dat kan, maar dan wil ik weleens de redenen weten waarom ze het niet aan hebben staan. 6850 websites hosten.. mja.. of ze dan groot genoeg zijn.. achja. Ik zou er niets laten hosten, maar ieder zijn smaak :)
IMHO een drogreden. :/
Het aantal websites dat een bedrijf host zegt toch niets over de kwaliteit van hun dienstverlening?

Ik werk zelf altijd met lange tags, die drie karakters per bestand overleeft het bestandssysteem wel. :P Bovendien zit je dan altijd goed en hoef je je geen zorgen meer te maken of een eventuele toekomstige hoster short_tags wel of niet aan heeft staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor templategebruik is het ineens een stuk irritanter als je geen short tags kunt gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

wil iemand mij nog eens laten zien hoe je deze output kan krijgen met short tags aan?
HTML:
1
2
3
4
5
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"  "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
....
</html>

Gewoon, even voor de duidelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het bestand niet laten eindigen op .php maar op .tpl zodat ie niet geparsed wordt? ;) Sowieso moet je die xml declaratie niet bovenaan je html document gooien omdat je browser dan in quirksmode gaat draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 16:36
MBV schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:55:
wil iemand mij nog eens laten zien hoe je deze output kan krijgen met short tags aan?
HTML:
1
2
3
4
5
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"  "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
....
</html>

Gewoon, even voor de duidelijkheid :P
PHP:
1
2
3
4
5
<?=sprintf('<?xml version="1.0" encoding="%s"?>', SETTINGS::CHARSET)?>
....
</html>

Maar dat kun je zelf ook wel bedenken. Punt is wel dat je een probleem aandraagt dat je niet oplost door zelf "long tags" te gebruiken. Je code zal dan alsnog niet werken bij hosters die short tags aan hebben staan.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Nee, dat werkte volgens mij niet. ?> sluit PHP namelijk, en dus krijg je een syntax error. De truc was dacht ik om eerst ? te echo'en, en daarna >.
Geen zin om mijn settings om te gooien om het te testen. Het was voor mij de reden om short tags uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 16:36
In PHP5 werkt dat gewoon... Maar nogmaals, als je shorttags uitzet om dit "op te lossen" werkt je code alsnog maar bij een deel van de webhosters.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

MBV schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:20:
Nee, dat werkte volgens mij niet. ?> sluit PHP namelijk, en dus krijg je een syntax error. De truc was dacht ik om eerst ? te echo'en, en daarna >.
de ?> staat binnen 'quotes' bij T-MOB dus dat zou geen syntax error moeten geven.

[ Voor 14% gewijzigd door DanielG op 11-12-2007 14:01 ]

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
-NMe- schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:14:
[...]

Zoek de verschillen...
HTML:
1
2
3
4
5
6
<html>
  <head>
    <title>{PAGE_TITLE}</title>
  </head>
  ...
</html>

PHP:
1
2
3
4
5
6
<html>
  <head>
    <title><?=$page_title;?></title>
  </head>
  ...
</html>

Nah, want een "template engine" als Smarty die "compileert" je eerste voorbeeld naar je tweede voorbeeld, dus qua snelheid zit er niet veel verschil.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:13:
tip 2: <?=$bullshit?> zal niet werken, zelfs niet zonder shorttags, dus met <?php=$bullshit?>

edit: okaaaay, nvm tip 2, dat werkt dus wel ;p
Shorttags zijn niet per definitie fout, als je native templating gebruikt is het juist heel handig, ook ben ik nog nooit een hoster tegengekomen waarbij dit niet werkte. Wil je 100% safe zijn dan moet je <?php echo $foo; ?> gebruiken

CakePHP + native templating ftw :P

[ Voor 8% gewijzigd door Y0ur1 op 11-12-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Cartman! schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:15:
Het bestand niet laten eindigen op .php maar op .tpl zodat ie niet geparsed wordt? ;)
En je dynamische content dan? ;)

Met smarty is zoiets trouwens geen enkel probleem :Y)

(@ hierboven: natuurlijk worden die templates 1x geparsed als ze aangepast worden en daarna niet meer, maar de die-hard 'templates-zijn-overbodig' lui kun je toch nooit met zinnige argumenten ompraten. Met onzinnige ook niet trouwens :+)

* FragFrog rent weer verder :+

Pagina: 1