Rabo mobiel bankieren op een niet-rabomobiel telefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met mobiel bankieren via Rabobank via een abbonement anders dan rabomobiel?

Op de website van rabobank wordt namelijk weergegeven dat mijn telefoon (HTC s620) met mijn abbonement (T-mobile) geschikt zijn om dit aan te kunnen.

Nu heb ik dit dus aangevraagd (en dit kost mij dan ook 3 euro per kwartaal) maar het werkt dus niet...

Ik heb gebeld met een (niet bepaald slimme) medewerkster van de rabobank en die kon mij vertellen dat ik met mijn mobiel naar wap.rabomobiel.nl moest gaan en vervolgens op Mobielbankieren moest drukken om te kunnen bankieren... dit werkt dus niet, ik krijg namelijk de volgende melding:
Network error
A temporary network error occurred while trying to retrieve the requested URL.
Nu weet ik dat dit met meerdere telefoons en ook met meerdere providers niet goed gaat, wie heeft dit wel werkend en kan mij vertellen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-02 08:33
Ik heb even de lijst erbij gepakt maar ik zie hem er niet tussenstaan (wel bij beschikbare toestellen als je een rabobanksimkaart hebt maar niet bij T-Mobile).

Als je nu als profiel een normaal internetprofiel hebt staan zou het kunnen helpen om een t-zonesprofiel aan te maken, je hebt kans dat het dan wel werkt.
(nieuw internetprofiel aanmaken met als toegangspunt wap en bij je internet explorer instellen dat deze verbinding maakt met een wap netwerk ipv met internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb t-mobile t-zones ingesteld (via http://www.modaco.com/con...instellingen-T-Mobile-NL/) en hij lijkt vervolgens wel te verbinden (ik heb google.nl en t-zones.nl geprobeerd) maar hij geeft vervolgens aan dat de pagina niet te bereiken is...

Maar het gaat dus niet werken met het PIT abbonement van t-mobile? Want anders heb ik er niets aan, ik ga niet elke keer switchen tussen verschillende connecties en bovendien is dat t-zones niet gratis volgens mij...

Maar heeft er iemand hier geen ervaring mee dan? Volgens mij moeten toch meer mensen dit hebben? Lijkt mij in ieder geval erg handig ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 16:05
De mobielbankieren gaat uiteindelijk naar:
http://rmb.rabobank.nl

Maar die kan ik vanaf hier - vanaf m'n pc dan - niet bereiken, al heeft het wel een IP. Kan best dat je er enkel bij kan als je via hun hebt, zodat je via "hun" wapgateway gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Anoniem: 142652 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:48:
Ik heb t-mobile t-zones ingesteld (via http://www.modaco.com/con...instellingen-T-Mobile-NL/) en hij lijkt vervolgens wel te verbinden (ik heb google.nl en t-zones.nl geprobeerd) maar hij geeft vervolgens aan dat de pagina niet te bereiken is...
Kan je www.t-zones.nl ook niet bereiken met het wapprofiel? Dan staat er waarschijnlijk sowieso iets niet goed in de instellingen, staat er bij de instellingen in je internet explorer ook dat deze verbinding moet maken met het WAP-netwerk? T-Zones valt wel onder de PIT 2006 bundel, niet onder PIT 2005, maar je zal dan wel telkens moeten switchen als je ook van het normale internet gebruik wilt maken. En aangezien het toestel niet met T-Mobile in de lijst staat is er best kans dat het helemaal niet gaat werken.

Ik kan trouwens zelf met mijn htc-toestel gewoon internetbankieren op de normale manier (via www.rabobank.nl). De interface is dan niet helemaal geweldig maar het is toch wel handig, dit zou je ook eventueel kunnen proberen. Je moet dan wel altijd je raboreader bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:47
Sypher schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:51:
De mobielbankieren gaat uiteindelijk naar:
http://rmb.rabobank.nl

Maar die kan ik vanaf hier - vanaf m'n pc dan - niet bereiken, al heeft het wel een IP. Kan best dat je er enkel bij kan als je via hun hebt, zodat je via "hun" wapgateway gaat ofzo.
En gewoon via T-Zones verbinden idd.

Dat is de manier hoe ik het op m'n N73 moet doen. Gewoon de normale browser pakken, deze link en verbinden via t-zones.
Als ik de WAP browser pak of een andere verbinding aangaat werkt het niet.

En nee, die mensen bij de Rabobank zijn echt allemaal olie dom als het gaat over mobiel bankieren. Heb ze ook al meerdere keren nodig gehad en elke keer werd ik met een of andere niks zeggend antwoord afgewimpeld, wisten ze het niet of moest ik maar weer op de site kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244763

De site is alleen te benaderen via een mobiele telefoon van KPN, Vodafone, T-Mobile, Orange en Rabo Mobiel. Voor KPN geldt trouwens dat alleen i-mode werkt. Internet Everywhere werkt niet. Ik heb zelf ook een HTC S620, maar dan op KPN. KPN en HTC geven beiden aan dat dit niet gaat werken. Mocht je het toch aan praat willen krijgen op T-Mobile, dan moet je in ieder geval via hun WAP-gateway gaan. Die voegt namelijk het 06-nummer toe en dat heb je nodig om in te kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

Anoniem: 244763 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:45:
De site is alleen te benaderen via een mobiele telefoon van KPN, Vodafone, T-Mobile, Orange en Rabo Mobiel. Voor KPN geldt trouwens dat alleen i-mode werkt. Internet Everywhere werkt niet. Ik heb zelf ook een HTC S620, maar dan op KPN. KPN en HTC geven beiden aan dat dit niet gaat werken. Mocht je het toch aan praat willen krijgen op T-Mobile, dan moet je in ieder geval via hun WAP-gateway gaan. Die voegt namelijk het 06-nummer toe en dat heb je nodig om in te kunnen loggen.
Als ik op mijn Orange M600 via Orange Internet Access naar http://rmb.rabobank.nl ga, zegt de browser wel 'opening...' onderin, maar gebeurt er vervolgens niets. Als ik via Orange World naar dezelfde site ga (wel via wsp://rmb.rabobank.nl, anders pakt hij het Internet Access profiel), redirect hij wel naar een soort inlogpagina (kan ik zien in de url) maar geeft hij vervolgens de foutmelding 'HTTP status 404' . Jammer. Voor de duidelijkheid: ik heb net als de TS wel een abbonement op Rabo Mobielbankieren, maar geen Rabo GSM. Op mijn SE W800i ging het overigens wel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

Eboman

Ondertitel

op mij nokia e61, lukt het niet via WLAN (pagina laad niet) en via GPRS krijg ik ook de 404 error.

Lijkt me dat er degelijk verschil zit tussen de connectiviteit via "normaal" internet en dat de rabobank zelf hierin ook nog iets open of dicht kan zetten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan iemand mij de goede instellingen voor t-zones is geven dan?

Wat ik zelf geprobeerd heb:

connects to: wap-network (uit keuze menu, deze kies ik dan ook in internet explorer)
accesspoint: wap
username: tmobile
password: tmobile
ip-adress: 010.010.010.010

Op de t-mobile site vind ik alleen de instellingen voor PIT terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
Profielnaam: t-zones GPRS
IP-adres: Automatisch
Homepage (URL, startpagina): http://www.t-zones.nl/
Proxy-adres: 10.10.10.10
Gebruikersnaam: tmobile
Password: tmobile
APN (GPRS access point): wap
GPRS connection: when available
Response timer: 300 (5 minuten)
Time-out: 300 (5 minuten)
Poort: 8080
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode): tijdelijk

En dan dus in je internet explorer nog instellen dat deze met het WAP-netwerk verbinding maakt :)

Anoniem: 75597 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:48:
[...]

Als ik op mijn Orange M600 via Orange Internet Access naar http://rmb.rabobank.nl ga, zegt de browser wel 'opening...' onderin, maar gebeurt er vervolgens niets. Als ik via Orange World naar dezelfde site ga (wel via wsp://rmb.rabobank.nl, anders pakt hij het Internet Access profiel), redirect hij wel naar een soort inlogpagina (kan ik zien in de url) maar geeft hij vervolgens de foutmelding 'HTTP status 404' . Jammer. Voor de duidelijkheid: ik heb net als de TS wel een abbonement op Rabo Mobielbankieren, maar geen Rabo GSM. Op mijn SE W800i ging het overigens wel altijd goed.
Kan je aangeven op welke URL je terecht komt? Weet je trouwens je exacte useragent en het tijdstip dat je dit geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244763 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:43:
[...]

Kan je aangeven op welke URL je terecht komt? Weet je trouwens je exacte useragent en het tijdstip dat je dit geprobeerd hebt?
Ik zie nu pas je bericht. Heb het opnieuw geprobeerd om m'n M600 maar nu redirect hij niet meer; na een tijdje krijg ik de melding "Het uitvoeren van het verzoek duurde te lang. Het verzoek is daarom afgebroken". Tijdstip van de vorige keer weet ik helaas niet meer. Mijn M600 draait op de laatste officiele Qtek ROM (Windows Mobile 5 UK) met Internet Explorer Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:
[...]

Ik zie nu pas je bericht. Heb het opnieuw geprobeerd om m'n M600 maar nu redirect hij niet meer; na een tijdje krijg ik de melding "Het uitvoeren van het verzoek duurde te lang. Het verzoek is daarom afgebroken". Tijdstip van de vorige keer weet ik helaas niet meer. Mijn M600 draait op de laatste officiele Qtek ROM (Windows Mobile 5 UK) met Internet Explorer Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:
[...]

Er ging met het vorige bericht iets fout. Nieuwe poging.

Gisteren waren er problemen met Mobiel Bankieren vanaf 13:00. Ik zou echter verwachten dat je dan een 'interne server fout' o.i.d. gekregen zou hebben. Rond 15:00 draaide de applicatie weer. Zou je het nogmaals kunnen proberen en het tijdstip doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244763 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:55:
[...]

Er ging met het vorige bericht iets fout. Nieuwe poging.

Gisteren waren er problemen met Mobiel Bankieren vanaf 13:00. Ik zou echter verwachten dat je dan een 'interne server fout' o.i.d. gekregen zou hebben. Rond 15:00 draaide de applicatie weer. Zou je het nogmaals kunnen proberen en het tijdstip doorgeven?
tijdstip: 15.50. Datum 19 december.
De melding die ik nu krijg: HTTP status 403. Het valt mij in de URL op dat hij nu niet redirect, de URL blijft staan op wsp://rmb.rabobank.nl.
Kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het werkt bij mij nog steeds niet: Ik krijg een melding 'Technisch probleem' en als ik de pagina ververs krijg ik in 2e instantie altijd 'u bent niet aangemeld voor rabo mobiel' (let op: dus niet mobiel bankieren, maar rabo mobiel :? ).

Echt vaag, en ook irritant, want het is bepaald niet gratis. Helpdesk een keer gebeld en kreeg een ander nummer. Jawel, het nummer van de rabo mobiel telefonie provider. Lekker zinvol...
Zijn er meer mensen die deze melding krijgen?

Voor de volledigheid: Ik heb een Nokia E65 en gebruik Orange World om verbinding te maken.
--
Aanvulling.
Exacte melding bij openen van URL https://rmb.rabobank.nl/i/bankieren/menu.do :
! Er zijn technische problemen

Rabo Mobielbankieren is door technische problemen momenteel niet bereikbaar. Gebruik Rabo Internetbankieren of bel de Rabofoon.

[1] Rabofoon
Dan ververs ik de pagina en krijg ik:
Welkom bij Rabo Mobiel!

! U heeft zich nog niet aangemeld voor Rabo Mobiel.

Voor meer informatie zie www.rabobank.nl/mobbiel.

Disclaimer

[0] Rabo Mobiel
Die 2e pagina suggereert dat het ineens Rabo Mobiel-abonneehouders only is?

Heb al geprobeerd via internet bankieren mijn gsm nummer opnieuw in te stellen, maar dat werkt ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Helsie op 23-12-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:35:
Het werkt bij mij nog steeds niet: Ik krijg een melding 'Technisch probleem' en als ik de pagina ververs krijg ik in 2e instantie altijd 'u bent niet aangemeld voor rabo mobiel' (let op: dus niet mobiel bankieren, maar rabo mobiel :? ).

Echt vaag, en ook irritant, want het is bepaald niet gratis. Helpdesk een keer gebeld en kreeg een ander nummer. Jawel, het nummer van de rabo mobiel telefonie provider. Lekker zinvol...
Zijn er meer mensen die deze melding krijgen?

Voor de volledigheid: Ik heb een Nokia E65 en gebruik Orange World om verbinding te maken.
--
Aanvulling.
Exacte melding bij openen van URL https://rmb.rabobank.nl/i/bankieren/menu.do :

[...]

Dan ververs ik de pagina en krijg ik:

[...]

Die 2e pagina suggereert dat het ineens Rabo Mobiel-abonneehouders only is?

Heb al geprobeerd via internet bankieren mijn gsm nummer opnieuw in te stellen, maar dat werkt ook niet.
Ik heb mijn SIM maar weer eens in mijn W800i gestopt en ik krijg exact dezelfde foutmelding als ik naar de Rabo Mobielbankieren- pagina ga; de melding bij het verversen krijg ik echter niet, ik blijf de technische storingspagina zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Weet iemand welk nummer we kunnen bereiken om dit te melden? Mail adres is ook goed... De algemene servicedesk heb ik dus al een keer gebeld en die weten hier dus helemaal niets over.

• Helsie
  • Niet online
Update: Heb net naar de Rabo Mobiel desk gebeld en dat was dus toch niet de juiste. Dus daarna weer naar de Internet bankieren/Mobiel bankieren desk (tip: bel het nr voor vanuit het buitenland, dan betaal je geen 10ct per minuut ;) , nl +31 495 584 221).

Het probleem is bekend voor Orange klanten. Ze hebben mijn gegevens genoteerd, gaan het samen met Orange uitzoeken en ik word teruggebeld als ze meer weten. Ben benieuwd, en zal het hier ook terugposten als het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik was gisteren nog gebeld dat ik het 'in de loop van de dag' nog maar eens moest proberen. Maar nog geen verandering. Nogmaals gebeld en nu kreeg ik te horen dat het probleem niet alleen voor Orange klanten is... Tijd voor een kop in de media ofzo? Belachelijk dat de postbank steeds aan de schandpaal genageld wordt als het een paar uur niet werkt en dit ligt er nu al meer dan anderhalve week uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:47
Helsie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:17:
Ik was gisteren nog gebeld dat ik het 'in de loop van de dag' nog maar eens moest proberen. Maar nog geen verandering. Nogmaals gebeld en nu kreeg ik te horen dat het probleem niet alleen voor Orange klanten is... Tijd voor een kop in de media ofzo? Belachelijk dat de postbank steeds aan de schandpaal genageld wordt als het een paar uur niet werkt en dit ligt er nu al meer dan anderhalve week uit.
Het gaat hier wel voor de duidelijkheid om MOBIEL bankieren itt tot de Postbank waar het gewoon INTERNET bankieren totaal niet werkt ;)
En ik heb daarnet gewoon weer zonder problemen m'n rekeningen lopen te bekijken op me mobiel hoor (N73 icm T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg nu ook de melding " !U heeft zich nog niet aangemeld voor rabo mobielbankieren!" Zucht.
Ik heb ook Orange, dus het zal wel met Orange te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
En het werkt nog steeds niet... Rabo zei dat het niet alleen met Orange gebruikers is... Maar ik vraag me wel af wanneer ze het onderhand fixen! Valt me echt zeer zwaar tegen van Rabo... ik was zo tevreden over hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Kan iemand bij wie het wel werkt, de pagina waarop bankrekening nr + inlogcode ingevuld moeten worden bookmarken en dan de url even in dit topic over typen? Het lijkt mij dat er gewoon iets misgaat met de url waar je als orange gebruiker terecht komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107280

Update: op dit moment nog steeds de melding:

U heeft zich nog niet aangemeld voor Rabo Mobiel.

In combinatie met Orange World.

Wel op 1-1-2008 3 euro afgeschreven natuurlijk :(

Edit: Klantenservice gebeld (Rabo Mobiel). Na een poging mij door te verwijzen naar de Orange klantenservice (serieus...) mijn gegevens genoteerd en 'doorgezet naar de technische dienst'. Die gaan naar mij 'terugkoppelen'. We zullen zien...

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 107280 op 10-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 107280 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:58:
Update: op dit moment nog steeds de melding:

U heeft zich nog niet aangemeld voor Rabo Mobiel.

In combinatie met Orange World.

Wel op 1-1-2008 3 euro afgeschreven natuurlijk :(

Edit: Klantenservice gebeld (Rabo Mobiel). Na een poging mij door te verwijzen naar de Orange klantenservice (serieus...) mijn gegevens genoteerd en 'doorgezet naar de technische dienst'. Die gaan naar mij 'terugkoppelen'. We zullen zien...
Tip: bel je rabobank waar je rekening loopt en ze vergoeden het per direct. Ik heb mijn 3 euro teruggestort gekregen en als het eind van dit kwartaal nog steeds niet werkt, kan ik weer bellen om het dan weer terug te storten (Rabobank Breda). Ik heb ze uitgelegd dat ik het ook wel stop kan zetten, maar dan kan ik het niet meer testen. Daar waren ze het me eens.

Ik vind het overigens aardig beroerd dat het al zo lang niet werkt. Maakte er eigenlijk best vaak gebruik van... :(

Ik heb overigens om het probleem ook bij Orange aan te kaarten een webform met 'klacht over Orange dienst/voordeelbundel' ingevuld:
LS,
Sinds de dinsdag voor kerst, 18 dec, (maar misschien ook eerder), kan ik via Orange World niet meer in Rabo Mobielbankieren. Ik heb het probleem ook bij de Rabobank gemeld, maar het lijkt erop dat ze geen oplossing kunnen vinden. Er zijn meer mensen (allen met een Orange World dienst) met hetzelfde probleem, getuige het topic Helsie in "Rabo mobiel bankieren op een niet-rabomo..." . Is het mogelijk dat jullie de samenwerking met Rabobank zoeken om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Helsie

[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 10-01-2008 19:50 . Reden: Reactie naar Orange toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229279

Hoe zit dit met KPN klanten. Ook ik krijg geen verbinding. En de deskundigheid van de helpdesk laat te wensen over. Ik moest volgens hen naar http://wap.rabobank.nl . Daar krijg ik wel de keuze te zien bankieren. Als ik die link gebruik dan komt er een scherm met informatie welk nummer ik moet bellen voor telefonie bankieren.

Een andere helpdeskmedewerker wist me te vertellen dat ik met kpn contact op moet nemen.

Ik heb overigens een N95 en log in via mobile startsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 229279 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:43:
Hoe zit dit met KPN klanten. Ook ik krijg geen verbinding. En de deskundigheid van de helpdesk laat te wensen over. Ik moest volgens hen naar http://wap.rabobank.nl . Daar krijg ik wel de keuze te zien bankieren. Als ik die link gebruik dan komt er een scherm met informatie welk nummer ik moet bellen voor telefonie bankieren.

Een andere helpdeskmedewerker wist me te vertellen dat ik met kpn contact op moet nemen.

Ik heb overigens een N95 en log in via mobile startsite.
Het lijkt mij dat het aan de Rabo ligt (als KPN en Orange klanten hetzelfde probleem hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Nadat Rabo Mobiel 10 januari (zie boven) een ticket heeft aangemaakt had ik vandaag een voicemail. Mijn klacht was verholpen, ik hoefde alleen 0900-0905 te bellen.

Natuurlijk werkte de mobiel bankieren site nog steeds niet (in mijn optimisme even getest) en 0900-0905 gebeld. Was 15 cent per minuut, 10 minuten aan de lijn gehangen = 1,5 maand abonnementskosten. Dit bleek de helpdesk van Internet Bankieren. En die konden helemaal niets voor mij doen.

Aan aantal citaten:
- "Wij hebben geen systeem voor ons"
- "Rabo Mobiel klanten hebben een eigen klantenservice die dat wel kan(...)"
- "Ik kan u het nummer van de Orange klantenservice geven"
- "Met de doorverwijzing naar ons is inderdaad de klachtenticket opgelost (???)"

Ze kon het ook niet voor mij opzeggen, daarvoor moest ik maar bij mijn lokale Rabo langsgaan. Het lijkt me dat ik juist mobiel wil bankieren zodat ik niet voor elk wissewasje naar hun kantoor hoef.

Kortom, ik voel me totaal niet serieus genomen en ga opzeggen (leek de mevrouw van de klantenservice ook het beste, lekker product heb je dan). Jammer, want toen het werkte was het best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 07:32
Ik heb ook het probleem dat ik niet via PIT+ op Rabo mobiel bankieren kan.

Na enig uitzoek werk heb ik 11 januari jl. een mailtje gestuurd naar het bedrijf dat achter de service zit van Rabo mobiel bankieren.

Ik citeer mijn mailtje:
Geachte meneer, mevrouw,

Ik heb een aantal vragen over Rabobank Mobiel internet bankieren. Ik kwam via een ping
(naar mmm.rabobank.nl) achter jullie website, dat jullie de service voor Rabobank hosten.

Graag hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, want Rabobank kan mij echt niet meer helpen
ermee. Ze weten bijna niks van de Rabomobiel applicatie af kwa technisch aspect.

Ik heb een Nokia N73 + abbonement van T-mobile (incl. Pocket Internet Totaal +). Ik heb
enige tijd geleden ook een Rabobank Mobiel bankieren abbonement afgesloten bij de
Rabobank, hiervoor heb ik uitgebreid gezocht en kwam tot de conclusie dat het mogelijk is
om met me telefoon verbinding te maken via Pocket Internet Totaal. Dit heb ik ook
nagevraagd bij de Rabobank support afdeling.

Nu heb ik sinds 2 dagen een brief thuis met de inloggegevens voor Rabobank Mobiel
bankieren. Echter daar stond ook opeens in dat je alleen via T-zones verbinding kan
krijgen. Ik ben toen gaan zoeken op internet en diverse websites gaven eendezelfde link
waarmee ik verbinding kan krijgen met het Rabobank mobiel bankieren. Deze link is:
http://mmm.rabobank.nl . Echter als ik die wil bereiken via mijn standaard Nokia N73
browser dan krijg ik een 500 Server error.

Vervolgens heb ik contact gezocht met de Rabobank, die bijna niks van de applicatie
afweten. Vervolgens heb ik gebeld met T-mobile zelf, en die gaven mij als tip om Opera
Mini te installeren. Daarna heb ik het nogmaals geprobeerd om verbinding te maken, maar
dat lukte ook niet.

Ik ben toen weer gaan zoeken op internet en kwam tot de conclusie aan de hand van diverse forums dat het niet mogelijk is om via Pocket Internet Totaal verbinding te krijgen ermee.

Na dit lange verhaal is mijn vraag het volgende:
Is het mogelijk om via mobiel internet (géén T-zones) verbinding te krijgen met Rabobank
Mobiel bankieren?
Het bedrijf heet AtoBe, http://www.atobemobile.com/

Ik heb tot op heden nog geen response gehad, ik denk dat ik binnenkort ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Het werkt weer bij mij! Eindelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 07:32
Helsie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:08:
In welke zin? Op pocket internet totaal? Of gewoon via T-zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb Orange World met een Nokia E65.
Ik verbind via het Orange World accesspoint (met de naam: wap) en dan werkt het nu weer (zoals voorheen altijd al gewerkt heeft). Ik neem aan dat T-Mobile gebruikers via T-zones moeten verbinden (heb er weinig verstand van, maar gevoelsmatig lijkt dat me de T-mobile tegenhanger van Orange World). Wat is het bezwaar om via T-Zones te verbinden? De rechtstreekse url waar ik heen ga om in te loggen is: https://rmb.rabobank.nl/i/bankieren/menu.do

[ Voor 51% gewijzigd door Helsie op 01-02-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 07:08:
En bij mij ook! Vanochtend maar weer eens getest en zowaar! Lijkt erop dat ze het probleem gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251434

Hoi,
Ik heb een Samsung telefoon (KPN abonnement); voorheen had ik een toestel met I-mode dus kon ik gebruik maken van mobiel bankieren van de Rabobank. Nu krijg ik de beveiligde verbinding niet meer. Weet iemand de oplossing? (ben bij de primafoon geweest; mijn toestel is wel geschikt). Heeft iemand een goede tip/de oplossing? Alvast hartelijk dank!
Anoniem: 107280 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:40:
[...]

En bij mij ook! Vanochtend maar weer eens getest en zowaar! Lijkt erop dat ze het probleem gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251434 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:16:
Hoi,
Ik heb een Samsung telefoon (KPN abonnement); voorheen had ik een toestel met I-mode dus kon ik gebruik maken van mobiel bankieren van de Rabobank. Nu krijg ik de beveiligde verbinding niet meer. Weet iemand de oplossing? (ben bij de primafoon geweest; mijn toestel is wel geschikt). Heeft iemand een goede tip/de oplossing? Alvast hartelijk dank!

[...]
Ik heb inmiddels ook KPN dus ik houd me ook aanbevolen voor een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Je moet verbinden via het 'besloten netwerk' van de betreffende provider (i-mode denk ik in geval van KPN? Bij Orange is het Orange World en bij T-Mobile is het T-zones), dus niet het algemene internet toegangs netwerk.
Bezoek dan de url:
https://rmb.rabobank.nl/i/bankieren/menu.do
en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02
Aanvulling om instellen hi/kpn eindeloos online icm HTC toestellen

pak de connectie waar je proxy's kan instellen kies voor nieuwe verbinding(Work Connection)

Naam: Mobiele Startsite
Modem: GPRS 3G
accespoint: portalmmm.nl

username etc laat je leeg

proxy http: 10.10.100.20 poort 5080
secure wap: 10.10.100.20 poort 9203

nu kun je met de link die de vorige poster gaf bij de rabomobiel site komen.
je zou alleen een extra profiel moeten aanmaken om nog te kunnen mailen dit gaat nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118284

ik krijg het niet aant werken.... :( ook hi, en reeds betaald bij rabobank en code binnen... maar geen site, niks :(

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 118284 op 16-05-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 08:42
Ik heb het ook nog niet aan de praat. Gisteren nog met de klantenservice van de Rabobank aan de lijn gehangen maar die weten duidelijk ook niet waar ze het over hebben. De klantenservice van HI krijg ik maar niet te pakken.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen idee hoe ik een WAP profiel maak op mijn MDA vario 3. Ook ik heb pit.
Hoe maak ik dat wap profiel aan?

Ik heb al een nieuwe verbinding gemaakt metals toegangspunt WAP. Ook tmobile als wachtwoord en username gebruikt en 01010101010 als IP ingevuld, echter het werkt niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Gumball op 30-05-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270379

Ik heb het nu werkend voor T-Mobile MDA Vario III met Pocket Internet Totaal !

Alleen jammer dat je moet switchen tussen 2 profielen om je IMAP/POP3 e-mail te kunnen gebruiken.

Wat werkt wél met het WAP(via gprs) profiel:
- Rabobank Mobielbankieren,
- Surfen op de rest vanhet web
- Microsoft Activesync over GPRS (icm exchange voor zakelijk gebruik)

Wat werkt niet met het WAP(via gprs) profiel:
- IMAP/POP3 email
- Streaming media/radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270615

Wat zijn je WAP-instellingen van T-Mobile?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 270615 op 19-08-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39987

nou via de bovenstaande instellingen van KPN werkt het... Op een htc touch cruise

Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
KPN klanten moeten bij de verbindings-instellingen van "KPN mobiel internet" een proxy server toevoegen.

secure wap: 10.10.100.20 poort 9203

Verder niks!!
http proxy etc, hoeft niet!!

https://rmb.rabobank.nl/
En je hebt verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nou, de Rabo heeft blijkbaar vrijgegeven: je kunt vanaf elke PC / mobiel vanaf nu via elke verbinding in je rekening met alleen rekeningnummer en pincode. Verder geen enkele andere beveiligingsmaatregel. Ik vind het echt schandalig dat ze de vereiste dat het alleen vanaf je specifieke telefoon werkt via de proxy van je provider, zonder enige mededeling geschrapt hebben... Ben ik de enige die hier zo over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutBoer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04 09:57
Het is kennelijk een DNS issue. Bij mij werkt het wel via wlan, niet via kpn internet. Als ik de google dns server instel (o.a. 8.8.8.8) werkt het ook prima.

@Helsie: eens! Kun je echter ook geld overmaken naar andere rekening dan je eigen rekeningen zonder raboreader? (heb ik nog niet gecheckt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
ArnoutBoer schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:55:
Het is kennelijk een DNS issue. Bij mij werkt het wel via wlan, niet via kpn internet. Als ik de google dns server instel (o.a. 8.8.8.8) werkt het ook prima.

@Helsie: eens! Kun je echter ook geld overmaken naar andere rekening dan je eigen rekeningen zonder raboreader? (heb ik nog niet gecheckt)
Naar bekende rekeningen (Bekend is >1 dag geleden en < 1 jaar geleden geld naar overgemaakt) kan zonder random reader, naar onbekende rekeningen vraagt ie om een random reader.

Ik heb rabo voorgesteld om het als volgt op te lossen:
- komt iemand vanaf zijn gsm nummer (dwz: de oude manier, via provider proxy) --> zonder random reader laten inloggen (beschikken over eigen gsm is voldoende authenticatie)
- komt iemand vanaf een ander adres (dus via wlan bijv, of vanaf een pc) --> met random reader laten inloggen (zelfde security maatregelen hanteren als bij gebruik van een pc met regulier telebankieren).

Maar blijkbaar heeft de Rabo een zwaar falende security officer ofzo... Ik ben echt zwaar teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130788

Ik moet zeggen dat ik me ook sterk verbaasde bij het gebruik van mobiel bankieren.
Geld overmaken met alleen rekeningnr. en pincode, terwijl je op normaal internetbankieren je random reader zelfs 2x nodig hebt...
edit:
Net contact gehad met de lokale rabobank en mijn twijfel bij hun beveiliging uitgelegd. Deze meneer was niet op de hoogte van de mogelijkheden van het mobiel bankieren zonder rabomobiel en ging navraag doen.
Een half uur laten belde hij terug met de uitleg dat het beveiligingsprincipe van het mobielbankieren overeenkomt met dat van de rabofoon, alleen rekeningnr en toegangscode om in te loggen.
Mijn reactie dat bankieren via internet toch wel aan een vernieuwd beveiligingssysteem toe was in vergelijking met telefoonbankieren was hij het wel mee eens, maar aangezien we beide te weinig kennis hadden over de gevaren van een toegangsbeveiling als dit hebben we het er maar bij gelaten...

Iemand die wel iets zinnigs kan zeggen over een de (in mijn optiek) minimale beveiliging van het rabo mobiel bankieren?

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 130788 op 16-03-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 130788 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:50:
Ik moet zeggen dat ik me ook sterk verbaasde bij het gebruik van mobiel bankieren.
Geld overmaken met alleen rekeningnr. en pincode, terwijl je op normaal internetbankieren je random reader zelfs 2x nodig hebt...
edit:
Net contact gehad met de lokale rabobank en mijn twijfel bij hun beveiliging uitgelegd. Deze meneer was niet op de hoogte van de mogelijkheden van het mobiel bankieren zonder rabomobiel en ging navraag doen.
Een half uur laten belde hij terug met de uitleg dat het beveiligingsprincipe van het mobielbankieren overeenkomt met dat van de rabofoon, alleen rekeningnr en toegangscode om in te loggen.
Mijn reactie dat bankieren via internet toch wel aan een vernieuwd beveiligingssysteem toe was in vergelijking met telefoonbankieren was hij het wel mee eens, maar aangezien we beide te weinig kennis hadden over de gevaren van een toegangsbeveiling als dit hebben we het er maar bij gelaten...

Iemand die wel iets zinnigs kan zeggen over een de (in mijn optiek) minimale beveiliging van het rabo mobiel bankieren?
ik heb hier 3x contact over gehad met de rabo mobielbankieren helpdesk, steeds met het verzoek mij in contact te brengen met danwel mijn zorg over te brengen aan iemand die verantwoordelijk is voor de veiligheid. Steeds kreeg ik reactie dat het niet onveiliger is. Dat is natuurlijk aantoonbaar onjuist maar het interesseert ze niet ofzo? Misschien kan een artikel op Tweakers of Webwereld de ogen openen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-01 21:46
Ik vind dat de beveiliging juist prima is, ik gebruik mobiel bankieren vaak onderweg etc. en dan heb ik geen random reader bij me en wil ik snel mijn saldo checken of iets overboeken. Mijn browser (Opera) onthoudt de inloggegeven en ik hoef dus nooit iets in te typen wat zeker in de auto handig is.
Als ik mijn toestel verlies kan niemand er iets mee, mijn telefoon vraagt, na een kwartier niet gebruikt te zijn, om een pincode. Stel dat ze binnen het kwartier mijn toestel in handen krijgen en dan ook nog eens bedenken om Opera op te starten en dan naar bookmarks gaan en mobiel bankieren opstarten lijkt me onwaarschijnlijk. Mocht dit toevallig allemaal wel het geval zijn dan kunnen ze mijn saldo bekijken en geld overboeken waarnaar ik zelf al geld overgemaakt heb via internetbankieren.
Ik zie nog steeds geen probleem en vind dat de beveiliging voldoet. Als je via de Random Reader o.i.d. in moet loggen is het hele concept van Mobiel Bankieren verdwenen.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Omg, de rabobank laat de vraag om een random reader afhangen van de user agent...
Als er IETS makkelijk te spoofen is, is dat het wel. Ik vind het lachwekkend dat een organisatie als een bank een veiligheidsmaatregel wel of niet vragen (random reader) af laat hangen van een user agent...

Use case:
- ga naar https://rmb.rabobank.nl/i/bankieren/menu.do
- met pc browser word je nu omgeleid naar de "normale" site, waar om je random reader (en sinds kort ook pasnummer) gevraagd wordt. Jawel, daar is juist een extra maatregel sinds enkele maanden actief, alleen al om in te loggen.
- ga je met je telefoon, dan kom je wel bij de mobiel site.

Dit is als volgt te omzeilen op de PC met bijv Firefox:
- ga in firefox naar about:config
- zoek de setting general.useragent.extra.firefox
- wijzig deze naar bijvoorbeeld Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.1; U; [en-us]) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
- ga nogmaals naar die url
- en spontaan denkt Rabobank dat je een "legitieme" mobiele gebruiker bent. De random reader is ineens niet meer nodig.

Ook met Internet Explorer is dit te doen door bijvoorbeeld de registry aan te passen.

Ik vind het belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Helsie op 03-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
martgom schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:34:
Ik vind dat de beveiliging juist prima is, ik gebruik mobiel bankieren vaak onderweg etc. en dan heb ik geen random reader bij me en wil ik snel mijn saldo checken of iets overboeken. Mijn browser (Opera) onthoudt de inloggegeven en ik hoef dus nooit iets in te typen wat zeker in de auto handig is.
Als ik mijn toestel verlies kan niemand er iets mee, mijn telefoon vraagt, na een kwartier niet gebruikt te zijn, om een pincode. Stel dat ze binnen het kwartier mijn toestel in handen krijgen en dan ook nog eens bedenken om Opera op te starten en dan naar bookmarks gaan en mobiel bankieren opstarten lijkt me onwaarschijnlijk. Mocht dit toevallig allemaal wel het geval zijn dan kunnen ze mijn saldo bekijken en geld overboeken waarnaar ik zelf al geld overgemaakt heb via internetbankieren.
Ik zie nog steeds geen probleem en vind dat de beveiliging voldoet. Als je via de Random Reader o.i.d. in moet loggen is het hele concept van Mobiel Bankieren verdwenen.
Het gaat mij om het verschil tussen de PC en de telefoon dat er mijns inziens niet zou moeten zijn. Ofwel Rabo stelt dat het geven van een pincode genoeg is om inzage te krijgen (en vereist random reader voor ander gebruik, zoals het nu op de mobiele site is), of men stelt dat het per definitie niet genoeg is om een pincode te doen en vereist altijd random reader (en dus pincode) + pasnummer (en dus de fysieke pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Laatst online: 21:41
Dit is inderdaad onvoorstelbaar stom van de Rabobank! Iedereen die je rekeningnummer te pakken heeft en je vijf-cijferige Rabofooncode weet te onderscheppen, kan je betaalrekening plunderen, plus eventuele spaarrekeningen. Niks geen two-factor authenticatie (RandomReader) nodig. Laten we hopen dat de Rabobank het aantal verkeerde inlogpogingen beperkt, want 5 cijfers zijn natuurlijk makkelijk te achterhalen via brute-force. En zeker via Internet, in plaats telefonisch via de Rabofoon.

Ik kan trouwens aan het verhaal van Helsie toevoegen dat de Rabo alleen user-agents van bekende desktop browsers (IE, Firefox, Opera enz.) er uit pikt en doorstuurt naar de RandomReader inlogpagina. Alle overige user-agent strings zoals Netscape 4.8, Konqueror en Nokia toestellen krijgen de mobiele pagina (met vijf-cijferige inlogcode) te zien.

Het is niet voor niks dat de ING zoveel ellende heeft met phishing vanwege die domme TAN-codelijsten. Ik voorzie dat er binnenkort ook meer phishing e-mails gericht zullen zijn op Rabo-klanten, en dat heeft de Rabobank helemaal over zichzelf afgeroepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
jack2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:40:
Ik kan trouwens aan het verhaal van Helsie toevoegen dat de Rabo alleen user-agents van bekende desktop browsers (IE, Firefox, Opera enz.) er uit pikt en doorstuurt naar de RandomReader inlogpagina. Alle overige user-agent strings zoals Netscape 4.8, Konqueror en Nokia toestellen krijgen de mobiele pagina (met vijf-cijferige inlogcode) te zien.
Ik kan op mijn N97 (standaard browser) gewoon met de Random Reader inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Laatst online: 21:41
Marly schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:56:
[...]
Ik kan op mijn N97 (standaard browser) gewoon met de Random Reader inloggen.
Kun je me even je rekeningnummer en 5-cijferige code geven, dan kan ik het ook proberen?

Geintje! >:) Maar zo makkelijk gaat het dus...

Wanneer ik Firefox via UserAgent Switcher op N97 instel kom ik op de mobiele inlogpagina terecht. Ook met mijn E65 toestel (standaard browser en WAP browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je hebt het dus via een UserAgent Switcher geprobeerd, niet met een echte N97 ?
Blijkbaar is dat dan toch niet helemaal hetzelfde, ik heb de "gewone" inlogpagina in mijn favorieten staan en ga daar ook rechtstreeks naartoe, misschien dat dit verschil uitmaakt, maar ik log echt altijd met de Random Reader in, met hetzelfde scherm, als op de pc.
De 5-cijferige Rabofoon code heb ik ooit wel gekregen (ontvang je automatisch bij internetbankieren, geloof ik) maar ik heb hem nog nooit gebruikt.
Pagina: 1