USB device over current detected (Asus M2N4-SLi)

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 19:21
Ik heb vorige week een 2de hands M2N4-SLi moederbod gekocht met erop een AMD 4800+
verder heb ik Sweex 550Watt PSU en een geforce 8600GTS

Toen ik m in elkaar had gezet vorige week gaf hij deze foutmelding al aan, ik heb toen alle Jumpers op default gezet en de bios een keer gereset, windows geinstalleerd en alles draaide, totdat ik de pc rechtop zette en de kast dicht deed. Wat bleek (waarschijnlijk): er kwam een connector van mn voeding tegen de zijkant van de kast aan, na het wegwerken van die kabel werkte alles dus prima.. tot vandaag

ik heb er vandaag een gig DDR2 geheuge bij geprikt en hij gaf al meteen bij het opstarte de "USB Device over current detected" Warning en er stond dat het systeem binnen 20seconde zou afsluiten. ik kan wel gewoon in de SETUP en heb onder andere dit geprobeerd:

CMOS opnieuw resetten
BIOS geupdate naar de nieuwste beta versie
MOBO losser draaien
USB Devices disablen in BIOS
kabels wegwerken
de toegevoegde geheuge module verwijderd (dankje asus-helpdesk voor deze geweldige tip, natuurlijk had ik dit allang geprobeerd)
kast open en neerleggen

en misschien nog wel meer dingen waar ik zo niet op kom.. maar niets lijkt te werken, telkens dezelfde fout.. wat opvalt is dat soms het 20seconde duurt voordat hij uitvalt en soms direct

overigens is dit het enige wat er aan vast zit: PS2 Keyboard/voeding/beeldscherm (dus géén USB devices)

verder heb ik veel gegoogled en hier op GoT gezocht maar kon geen goede oplossing voor het probleem vinden..

iemand suggesties ? :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
"USB Device over current detected"
Je mobo ontdekt dus een grotere hoeveelheid dan normale spanning op de USB controller(?).
Mobo kapot? Misschien even alle onderdelen apart testen in een andere PC? Ik vermoed iig je mobo.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
Misschien is je sweex voeding het probleem? Sweex is niet echt een heel goed merk...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Bitage schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:00:
[...]

Je mobo ontdekt dus een grotere hoeveelheid dan normale spanning op de USB controller(?).
Mobo kapot? Misschien even alle onderdelen apart testen in een andere PC? Ik vermoed iig je mobo.
Dat is NIET goed vertaalt.

Current = Stroomsterkte.

Standaard USB levert maximaal 100 milliampère stroom. Na aanvraag van het betreffende USB-apparaat kan er overgegaan worden tot maximaal 500 milliampère.

Die waarschuwing duidt dus op een USB-controller die OF ongevraagd meer dan 100mA moet leveren of gevraagd meer dan 500mA moet leveren. Beide overschrijden de USB-standaard. De TS zegt echter geen USB-aansluitingen aangesloten te hebben. Dit kan duiden op bijvoorbeeld kortsluiting in een van de USB-aansluitingen of dat er anderszins een stroom loopt die er niet thuis hoort. Het kan ook betekenen dat een van de controller defect is of het BIOS het verkeerd heeft. Tot slot kan het een valse detectie (overvragen resulteert in een lager voltage, als het voltage van zich zelf al te laag is, kan dat wellicht gemeten worden).

- Controleer alle USB-aansluitingen op mogelijke apparaten of valse contacten.
- Controleer ook de aansluitingen op het moederbord (intern), wellicht dat daar iets verkeerd zit.
- Reset de BIOS (Load to Defaults)
- Koppel alles een los (minus CPU, GPU, Voeding, RAM en Mobo) check of het probleem blijft.
- Controleer de voltages.
- Probeer eens een andere voeding.
- Probeer een BIOS update.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

DaNiEl KuNsT schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:03:
Misschien is je sweex voeding het probleem? Sweex is niet echt een heel goed merk...
Het kan, USB maakt gebruik van de 5 volt lijn, maar grote kans dat de rest ook instabiel is dan. Eerder het moederbord of een USB apparaat met een slecht humeur.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 19:21
pff... bedankt voor jullie suggesties allemaal, maar het bleek gewoon een jumper te zijn die los was geraakt en los door de kast vloog, de jumper hebk hersteld en alles werkt weer.. wat een gedoe

slotje plz, sorry voor het moeilijke denke voor deze makkelijke oplossing
Pagina: 1