[XP] Text in windows opeens te groot

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Sinds een tijdje is de text op een Windows XP systeem veel groter dan normaal, ik heb op verschillende manieren de text weer op de normale grootte proberen te krijgen, maar het lijkt geen effect te hebben. De resolutie is 1280*1024 en font size in de windows display properties staat op normal(kleiner kan niet, voor lager dan normal staan er geen menu entries in de display settings.
Door de grotere text lijken sommige interfaceelementen ook meegeschaald. Zoals buttons en de taakbalk.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe het op te lossen is?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
misschien heb je het al geprobeerd hoor. maar probeer eens als IE openstaan control in te drukken en dan met je muis te scrollen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Arcane Apex schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:32:
Sinds een tijdje is de text op een Windows XP systeem veel groter dan normaal, ik heb op verschillende manieren de text weer op de normale grootte proberen te krijgen, maar het lijkt geen effect te hebben. De resolutie is 1280*1024 en font size in de windows display properties staat op normal(kleiner kan niet, voor lager dan normal staan er geen menu entries in de display settings.
Door de grotere text lijken sommige interfaceelementen ook meegeschaald. Zoals buttons en de taakbalk.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe het op te lossen is?
welke manieren dan?
Ik zou je dpi eens bekijken bij scherm eigenschappen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Arcane Apex
De DPI staat inderdaad op large, maar wanneer ik deze op normal wil zetten dan geeft windows aan dat deze de benodigde bestanden niet heeft, wat vreemd is aangezien Windows voorheen wel de text op een normale grootte kon tonen, alleen de laatste dagen is de text zo groot.

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 18:34
Kijk eens bij accessibility options. Daar zitten ook opties tussen om de tekst te vergroten/verkleinen, bij advanced setting van de 'contrast' tab als ik het goed heb.

Criticism is prejudice made plausible.

Verwijderd

Control+scroll wiel.......zoals genoemd.... :P

• Arcane Apex
Ok het probleem lijkt opgelost. Het lag inderdaad aan de DPI settings, deze stond op 120dpi en moest op 96dpi staan, echter wanneer ik 96dpi koos gaf Windows aan dat de benodigde bestanden niet beschikbaar waren en dat de Windows CD in de cd-rom drive gestopt moest worden. Wat opzich vreemd is omdat enkele dagen geleden er niets aan de hand was. Maar ok ik koos toch 96dpi en zonder dat Windows de Windows install cd nodig leek te hebben vroeg XP of ik de PC wilde herstarten en na de herstart bleek toch alles weer ok.

Bedankt mensen.
Pagina: 1