[Fluxbuntu]Waar is ECHTE live-cd versie te vinden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Ik wilde op een IBM ThinkPad 600E met P2 proc. en 128MB ram een OS runnen van Live-CD beter dan DSL. Ik heb Xubuntu gedownload, maar deze blijf hangen op het blauwe scherm met de muis.
Omdat ik had gehoord over Fluxbuntu, een Ubuntu versie met Fluxbox, wilde ik dat wel eens proberen.
Het probleem is dat de nieuwste versie geen Live-CD is, maar een Install-CD ! En ik wil een Live-CD van Fluxbuntu ! Nu ben ik dus op zoek naar een iets oudere ISO van Fluxbuntu, maar eentje die wel als Live-CD werkt ! Weet iemand waar ik deze versie kan vinden ? Heel had bedankt !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zelf heb ik niet specifiek met Xubuntu geprobeerd, maar ik denk dat er van de nieuwe Ubuntu versies geen aparte Live-CD meer is, de Ubuntu Desktop versie is op zich een live CD, met een installer erop.

Maar over het doorstarten in de grafische omgeving... je zou misschien wat dingetjes kunnen proberen om het probleem te lokaliseren:
- de X11 sessie afbreken (ctrl-alt-backspace);
- op een text console inloggen (ctrl-alt-F1 oid.);
- handmatig een x-sessie starten ('startx');
- op een tweede text console (alt-F2) onderwijl het geheugengebruik in de gaten houden ('top').

Ik denk dat 't erop neerkomt dat ie toch te weinig geheugen kan adresseren of dat het wel gaat maar gewoon tergend lang duurt, mede omdat ie geen swap heeft. Als je een redelijke swap-partitie op de HD beschikbaar hebt zou je even kunnen kijken of dat deze vanaf de live-CD wel gebruikt wordt ('cat /proc/swaps').

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Xubuntu / Ubununtu en Kubuntu hebben in ieder geval 195MB RAM nodig voor de live cd.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
Probeer anders eens de Puppy Linux live CD

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
IorGie schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:29:
Xubuntu / Ubununtu en Kubuntu hebben in ieder geval 195MB RAM nodig voor de live cd.
Ook als je er voorafgaand aan het starten van de X server een 'swapon /dev/hdaX' er tussendoor zou kunnen gooien? Al gaat het natuurlijk baggertraag draaien, hij moet dan waarschijnlijk bij elke mouseover al geheugenpagina's gaan wisselen.

Misschien toch wat geheugen op de kop zien te tikken? Werkt toch wel vaak als een wonderpilletje voor bejaarde computersystemen :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Cyphax

Moderator LNX
IorGie schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:29:
Om het lekker te draaien dan? Met 128MB lukte het mij ook om de liveCD van XUbuntu te starten en de boel te installeren. :)

Ik zou wel de voorkeur geven aan Xfce boven Fluxbox. Fluxbox is vast wat sneller, maar het gemak van een toch wel vrij complete omgeving als Xfce is mij best veel waard. Dan maar iets minder vlot. :)

En zo geschiedde het dat op mijn P3 met 400MHz en 128MB RAM XUbuntu goed draaide. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Van de site :)
Minimum requirements

* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 2 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640x480 resolution
* CD-ROM drive

If your system has less than 192 MB of system memory, use the Alternate Installation CD.
Dus probeer de alternate cd eens

[ Voor 12% gewijzigd door Pim. op 10-12-2007 17:00 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
http://wiki.fluxbuntu.org/index.php?title=Get

Hier staat toch echt "live cd" of de download klopt niet.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:02

mphilipp

Romanes eunt domus

De CD die je download is een live cd én install cd. Je kunt kiezen voor installeren of het starten van Unbuntu vanaf de CD.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Nee, het is GEEN live-cd !!

Kijk maar eens hier :

www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?p=34754

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1