Toon posts:

Vista verwijderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k heb een Acer laptop waarop 2 partities staan. 1 partitie is leeg en op de andere is Windows Vista geinstalleerd. Nu vertraagd dat enorm en wil ik XP erop zetten.

Probleem is alleen dat als ik boot van de CD en XP wil installeren dat hij geen partitie vindt om op te installeren. Ik heb op internet gezocht en gelezen dat je in de XP installatie R moet indrukken om een installatie te herstellen en dan nog wat handelingen moet doen.

Alleen ook dan vindt ie geen partitities. Hoe kan ik Vista eraf krijgen en Windows XP erop zetten?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Even zoeken hoe je SATA-drivers mee laat nemen in het booten van de cd en je komt er wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat dat in de BIOS mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
uhm nee, google eens of zoek hier op het forum naar sata drivers slipstreamen

Je harde schijf is ws een sata model,hiervoor heeft windows xp drivers nodig...

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Voor de SATA drivers kan je ook een floppy gebruiken, maar meestal hebben laptops geen floppy drive meer. Als je een USB-floppy drive hebt zou je die kunnen proberen. Tijdens het starten van de setup moet je F6 drukken en de floppy (met de SATA driver!) in je floppy drive doen.
Als je geen floppy hebt is je enige optie, zoals LiquidSmoke zegt, de driver slipstreamen.

Zie ook Google voor slipstreamen

[ Voor 18% gewijzigd door urk_forever op 10-12-2007 14:31 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook met een SD geheugenkaart? En die driver is die specifiek hoe kan ik de goede krijgen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Nee, een sd kaart werkt niet.
De driver haal je bij de fabrikant van je laptop.

Je moet of een diskette gebruiken (koop desnoods een usb diskette station).
Of je moet de driver slipstreamen (genoeg over te vinden hier op got).

Verwijderd

Topicstarter
Beste is dus gewoon een floppy drive volgens mij. Maar hoe werkt dat, gewoon een SATA driver downloaden op een floppy zetten en dan F6 en that's it?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Yep, let er wel op de dat de drivers zich in de root van de diskette bevinden. Niet in een map op de diskette.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik dat proberen hopelijk gaat het lukken. Ben er wel achter dat het inbouwen van een floppy drive in een laptop nog niet eens zo'n slecht idee is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is een vraag naar de bekende weg die goed te vinden is met de search en bovendien in de FAQ staat.

Dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.