Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ander probleempje in hetzelfde artikel:
Wat gaat er stijgen dan? Het oppervlak, of het vermogen per vierkante meter?Het nieuwe datacentrum beschikt over vijfduizend vierkante meter datavloer en over 2000 watt per vierkante meter aan vermogen. Dit zal echter verder stijgen, stelt KPN.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dit was een uitspraak die KPN-directeur Eelco Blok gedaan heeft tijdens een kleinschalige bijeenkomst eerder dit jaar waar ik bij was.Empie schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:58:
Dubbel redundant, dus vierdubbel?
Kan kloppen, maar klinkt als een tautologie, maar ik kan de bron niet vinden, en op de kpn pagina vind ik er ook niets over
nieuws: KPN bouwt nieuw datacentrum in Almere
[...]
Beide. KPN heeft 10.000m2 gehuurd waarvan de helft dus voor de datavloer is. Bovendien hebben ze een optie op nog eens 10.000m2. Qua vermogen zegt KPN al plannen voor uitbreiding te hebben die 'nog veel hogere vermogens' laten zien.ATS schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:58:
Ander probleempje in hetzelfde artikel:
[...]
Wat gaat er stijgen dan? Het oppervlak, of het vermogen per vierkante meter?
Nee, in jouw beredenering is vierdubbel 8-voudig.
Wiskundig klopt wat jij denk. Redundant is 2-voudig. 2x 2-voudig zou 4-voudig (en dus niet 4-dubbel) moeten zijn.
Maar, volgens de Dikke Van Dale, is (bv.) 2-dubbel hetzelfde als 2-voudig.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Redundant is volgens dit woordenboek niet per se tweevoudig, maar kan ook meervoudig zijn. Oftewel overcapaciteit, en dat is niet nader te kwaliciferen in het algemeen.Ginz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:45:
[...]
Nee, in jouw beredenering is vierdubbel 8-voudig.
Wiskundig klopt wat jij denk. Redundant is 2-voudig. 2x 2-voudig zou 4-voudig (en dus niet 4-dubbel) moeten zijn.
Maar, volgens de Dikke Van Dale, is (bv.) 2-dubbel hetzelfde als 2-voudig.
In dat geval is "dit" dus niet juist, omdat dat naar iets enkelvoudigs verwijst. Dan zou "deze" een betere woordkeus zijn.Wilbert de Vries schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:41:
[...]
Beide. KPN heeft 10.000m2 gehuurd waarvan de helft dus voor de datavloer is. Bovendien hebben ze een optie op nog eens 10.000m2. Qua vermogen zegt KPN al plannen voor uitbreiding te hebben die 'nog veel hogere vermogens' laten zien.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Pagina: 1