Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kabelspecificaties

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halllo,

Ik ben op zoek naar kabelspecificaties voor mijn pc's.

Ik moet vijf keer een 5 meter lange voedings kabel voor 5,25"devices zelf maken,
maar welke diameter en waar die kabels verkrijgbaar zijn zie ik nergens?
Ook moet ik 5x vijf meter mobo-2pin-jumper kabels maken.

waar kan ik deze kopen?
specificaties via formfactors zijn niet echt duidelijk, maar ben er wel wat mee opgeschoten.

5,25"devices: 16 awg voor molex connectoren??

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

Ik zou gwn wat soepele kabel gaan halen bij je lokale bouwmarkt (gamma, brico, ...) Je weet wel die kabel die gebruikt wordt voor verlengsnoeen maar dan van 1,5 mm diameter. Gewoon 5G1,5 Kabel. De 5e draad, normaal aarding hoef je dan gewoon niet te gebruiken. Wat bedoel je precies met die mobo-épin-jumper kabels ??

http://www.dumo-technics.com

Verwijderd

Topicstarter
hdd led kabel van 5 meter wil ik hebben..
bedoel ik...

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Ik denk kabel van 0.25 ofzow. gwn zo'n draadje ergens uit een oude case slopen ofzo, kabeltje afknippen, nieuw kabeltje aan de connector solderen en aan het ander uiteinde een ledje.

Waarom moeten al die kabels iig 5 meter zijn als ik mag vragen :P

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Ambilight misschien? :+

Maar inderdaad gewoon kwestie van verlengen die hap, is niets speciaals aan zon kabeltje.

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Je moet natuurlijk wel opletten dat je voeding die 16 drives kan houden....

offtopic:
Edit: Lees juist dat het 16 x 5.25" drives zijn .... Cd/Dvd Drives... Ofwel wil de TS veel cd'tjes gelijk open hebben of hij gaat lekker een handeltje beginnen in copies ofzow >:)

[ Voor 58% gewijzigd door T1psY op 10-12-2007 14:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pcfreaky1991 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:36:
Ik denk kabel van 0.25 ofzow. gwn zo'n draadje ergens uit een oude case slopen ofzo, kabeltje afknippen, nieuw kabeltje aan de connector solderen en aan het ander uiteinde een ledje.
Voor m'n casemod heb ik hier gewoon UTPkabel voor gepakt. Kun je makkelijk een stuk van 5 meter pakken en het is ongeveer net zo dik als de kabel die er standaard aanzit.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je je data-overdracht gaat doen als je 5 meter weg zit van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hdd led en power led verlengen en op 5meter afstand mn 5,25"devices hebben;
imon ultra,5,25"monitor devices voor waterkoeling etc..
mede de reden is al mn 5,25"in case zijn bezet..
hopelijk gaat alles zo werken..!?

ik kan eventueel een tekening jpg ervan maken.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedakt allen, deze info heb ik wat aan!

ben geen kei in solderen alleen, en ff soldeerbout halen

thx allemaal

michiel

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 20:13
Graag, het is mij nu nog een beetje onduidelijk wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
oke:

hier is de uitleg:

<--5meter-->
tft's + 5,25"devices --------------------------------------------------------------kast met pc's
keyboards + muizen

ik wil dus m'n pc monitoring 5,25"devices 5 meter uit mn pc kast en die wel op mn
1200watt psu aansluiten in de kast(4pin molex: op bruine draad letten is mij verteld)
ruis dus in kast maar voor me neus de temperaturen/load zien dus

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

wat bedoel je juist met monitoring devices?? LCD'tjes enzo?? zijn die dan ook aangesloten via de parpoort ?? En hoe kom je aan 16 devices ??

Verwijderd

Topicstarter
als alles af is zal ik er een paar fotos van maken en eventueel een leuk build item schrijven.
ik heb wel een jpg ervan maar ik weet niet of ik die kan posten hier....
het gaat om een basis voor 4monitor 3 persoons setup voor 2 midi tower- & 4 bigtower-computers in een kast met koeling.(koeling is een drooglucht gebakskoelvitrine, wil hiermee 10-15graden luchttemperatuur bereiken.de 6 pc's staan dus in de koeler) :P

De tft's staan op 5 meter van de kast,en hierbij wil ik de 5,25"monitoring(liquid & air temperatures) devices.
overzicht: 5,25"device(connecties)
5x soundgraph superflower(15 air temp sensors 2pin,15 fan controllers 3pin,5 hdd led,5 usb)
3x imon ultra(5 power switch led,5 usb)
5x thermaltake aquabay m6(5 liquid level sensors 2pin,5 liquid temperature sensors 2pin)
12x thermaltake t-type(12 liquid temperature sensors 2pin)
5x dvdrw usb(5 usb)

Ben al erg ver met kabels en pluggen,ik heb al 2 en 3pin stift connectoren en 12x2-aarden kabels ,16 usb kabels, molex 4 pin connectoren en 15 meter 7.1 audiokabel(3pc's)
moet dus alleen nog mn voedingskabel 5G1,5 25meter en mobo led kabels kopen & maken

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet ik mn naam ook maar veranderen in iets met freaky ;)

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

waarom kom je 5x met voedingskabel naar de devices? kan je niet gewoon 1x komen en ze daar allemaal aan elkaar koppelen? scheelt je weer een hoop kabel .

offtopic:
Wat is er mis met freaky?? Me --> PcFrEaKy :P

[ Voor 19% gewijzigd door T1psY op 10-12-2007 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil pc's niet allemaal gekoppeld hebben en 3 ervan met imon ultra op 5 meter afstand (eventueel met afstandsbediening) aan kunnen zetten. het is denk ik beter om ze niet te koppelen

het gaat om 3 pcs met 2 servers dus (5x powerkabel)en 1 stand alone audio pc

Verwijderd

Topicstarter
met 1 kabel staat er stroom op devices aan terwijl de pc uit staat. dus staan ze aan .... ehhhh... en kan dat? :?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: freaky is fine & cooler than most.... only kinky beats freaky _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 17:21 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dude, edit eens ipv telkens schoppen 8)7

Verder: ik weet niet of UTP dik genoeg is om de stroom te kunnen transporteren voor een 5.25" device dat opspint ;)

Verwijderd

Topicstarter
boudewijn ,wat is opspint ? ik ben vanaf vandaag nieuw op dit forum, sorry had het niet gezien....

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
Boudewijn schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:13:
dude, edit eens ipv telkens schoppen 8)7

Verder: ik weet niet of UTP dik genoeg is om de stroom te kunnen transporteren voor een 5.25" device dat opspint ;)
De UTP was als suggestie voor de LED'jes die 5 meter moeten worden verlengt.
De voeding van de monitoring devices moet ook vanuit de kast 5 meter verderop komen.
Gelukkig heb je je dvdr via USB dat scheelt al op die afstand.

Kan je niet gewoon de voeding van je monitoring spulletjes met een apparte voeding voeden en alleen de data draadjes daarvoor vanaf de kast laten komen?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ook maar dan heb ik fanloze voeding nodig denk ik, geeft ook warmte weer + heb al een 1200watt psu

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

waarom een fanloze voeding?? Kan je even goed met een ander PSU'tje doen. Gwn de Groene + Zwarte kabel op de mobo connector verbinden voor inschakelen. Toch is dit denk ik niet wat je wil.

Ik geloof dat de voltage op een ATX voeding altijd er is, de 5 en de 12 volt, maar dat bij uitschakelen de ampérage in elkaar zakt. Als je devices hiermee genoeg hebben, dan blijven ze lekker door draaien.

Kan je die tekening die je hebt niet ff op het forum zetten? Of mail ze mij door anders, zal ik ze wel online plaatsen. Dat kan mij en andere mensen die dit topic volgen een hele boel helpen met wat jij eigenlijk wel wil.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 11:00

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik denk dat je idd het beste UTP kunt gebruiken, dat kan trouwens nog best wat hebben * AtomicShockwave is utp mishandelaar :P

Wat ik van je verhaal begrijp is dat je alleen een cdrom drive extern plaatst, en de rest is sensor/fan tjoep. Dat moet makkelijk gaan over UTP

Verwijderd

Topicstarter
@atomicshockwave ja allemaal fan&sensor 2 en 3 pin stift connectoren,
@pcfreaky ik heb de schets gemailed naar jou

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Oke hier dus het schema:

Afbeeldingslocatie: http://pcfreaky.freehostia.com/got/schets.jpg

Zelf dacht ik bij 'schema' meer aan welk device je waarop aansluit... bv. Dit aan USB-poort van PC1, dit aan parpoort van PC4, ... enzovoort :P

[ Voor 48% gewijzigd door T1psY op 11-12-2007 19:31 ]

Pagina: 1