Splitten van coax kabel

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:23
We hebben aardig wat tv's in ons huis en JA we hebben nog de normale kabelaansluiting of hoe het ook mag heten. Wat nu het probleem is, is dat het opgesplitst wordt door middel van die ijzere dingetjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.deafequipment.co.uk/store/images/jcoaxybecb.gif

Wat is het nadeel hiervan? Nou dat weten jullie vast wel :') de kwaliteit wordt steeds slechter. En aangezien er redelijk wat tv's staan is hebben we nu zo'n splitter aan een splitter.

Nu hoorde ik laatst van iemand dat er een ander soort ding bestaat waardoor de kwaliteit nauwelijks afneemt. Ik heb overal op internet gezocht maar ik kan niks vinden dan deze standaard dingen.

Weet iemand een oplossing om toch nog goede kwaliteit te behouden?

Facts don't care about your feelings

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Een splitter met versterker erin :) Ik zou je niets kunnen vertellen over de kwaliteit heb er zelf nooit 1 gehad maar je zou even hier kunnen kijken bijvoorbeeld:

http://www.elektronikashop-vdsluis.nl/index.php?cPath=61

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/RH-AFC1211.JPG
Met deze dingen gaat het al een stuk beter. Je hebt ze ook met meer aansluitingen. Als je dan ook nog een goeie versterker en goeie bekabeling hebt zou je nergens last van moeten hebben.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

een versterker koop je bij elke grote bouwmarkt. Ik heb er hier in huis ook 1, omdat het signaal uit de muur nog maar net goed genoeg is voor 1 tv.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:23
aha versterkers. nu weet ik weer waar ik verder kan kijken. Hirschmann is een goed merk?

wat me ook opvalt is dat als ik de (gesplitte) coax kabel in mijn aansluit de kwaliteit nog redelijk is, maar op mijn TV-kaart het veel slechter is.

[ Voor 46% gewijzigd door YoshiBignose op 10-12-2007 12:49 ]

Facts don't care about your feelings

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

jazeker!
beste spul op gebied van coax bekabeling voor radio/tv

iedere splitter/ kabel heeft een demping. splitter ~ 3db en coax kabel 0.3db/mtr(niet zeker)

daarna is het dan puzzelen met versterker en splitters zodat alle tv's en radio's de dezelfde demping heeft :)

• tooltime
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2025
YoshiBignose schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:32:
wat me ook opvalt is dat als ik de (gesplitte) coax kabel in mijn aansluit de kwaliteit nog redelijk is, maar op mijn TV-kaart het veel slechter is.
Interne TV kaarten hebben de neiging om veel ruis op te vangen vanuit je computer. Zorg dat het signaal sterk genoeg is en dat de coax niet langs je computer loopt. Als je dan nog problemen hebt....neem een externe TV kaart die je op de USB aansluit.
Pagina: 1