Toon posts:

monitor defect na verkeerde resolutie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb gisteren geprobeerd om Ubuntu Linux op mijn pc te zetten. Normaal draait hier Vista Premium op . Ik heb alle harde schijven losgekoppeld en er een geformateerde schijf ingezet om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk mijn andere schijven zou wissen/formateren.

Tijdens de installatie moest ik kiezen wat voor monitor ik heb en de bijbehorende resolutie instellen. Aangezien mijn type videokaart en monitor ( Radeon X1950Pro en Acer X192W) niet in het lijstje voorkwam heb ik zelf wat ingesteld. De Pc bleef toen in dit scherm hangen.
Na een tijdje was ik het beu en besloot alles weer terug te bouwen. Als ik nu Vista opstart dan geeft de monitor op het moment dat ik het loginscherm behoor te krijgen de melding "geen signaal" ik hoor wel het "welkomsgeluid" van Vista.

In veilig modus werkt hij wel, maar ook na systeemherstel en een schone installatie krijg ik geen beeld meer , zowel voor vista als xp. Dus alleen in veilige modus.

Zou het kunnen dat de monitor defect is geraakt door een verkeerde instelling ?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In veilige modus de videokaartdrivers verwijderen werkt volgens mij.
Dan krijg je bij windows laden weer de standaarddrivers met standaard resolutie. Daarna moet je de drivers weer ff installeren.

Life is not about specs, it is about joy!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Je monitor werkt niet door verkeerde drivers.

Start de pc op in Safe Mode, uninstalleer de drivers.

Verwijderd

Of: Inloggen in textmodus

En dan je /etc/X11/xorg.conf editten naar de goede waardes
Zou ook moeten helpen ;)

Verwijderd

Je draait lijkt me gewoon een verkeerde resolutie. In veilige modus even met lage resolutie booten en je instellingen recoveren (of terugzetten :P )

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Euhm lezen jullie het nou allemaal verkeerd of alleen ik?! Hij heeft zitten klooien met linux op een aparte schijf. nadat hij ermee klaar was heeft hij zijn oude schijf waar windows weer op staat terug gezet en vervolgens krijgt hij geen beeld meer. Dit terwijl er aan die configuratie niets veranderd is...

Verwijderd

ik zou zeggen probeer de monitor eens op een andere pc, doet die het daar ook niet, dan is er misschien indd iets mis met de monitor, wat me sterk lijkt, ik denk dat je het toch eerder na de vidoekaart moet gaan kijken

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mishmash schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:28:
Euhm lezen jullie het nou allemaal verkeerd of alleen ik?! Hij heeft zitten klooien met linux op een aparte schijf. nadat hij ermee klaar was heeft hij zijn oude schijf waar windows weer op staat terug gezet en vervolgens krijgt hij geen beeld meer. Dit terwijl er aan die configuratie niets veranderd is...
haha, dat dacht ik dus ook..

Maarre dit is wel ECHT een vaag probleem, heb je met het verwisselen van de hardeschijven niet iets half los geduwd ofzo? hdd stekkertje los -> uitschieten -> tikje tegen de videokaart?
kan me haast niet voorstellen dat je een monitor met software kan slopen :?

Verwijderd

Topicstarter
even een kleine update...

ik heb de monitor zojuist op mijn andere pc ( MCE2005) aangesloten en ook dan werkt hij alleen in veilige modus. Als ik normaal opstart dan geeft hij aan " geen signaal" zodra het windows inlogscherm wil laden.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gek, hij doet het dus wel op een lagere reso? Heel vroeger kon je trouwens wel de (CRT)monitor slopen dmv software.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik snapper echt niks van.
misschien:
Stekker uit de monitor laten voor een tijdje, misschien reset ie zichzelf dan ???
pinnetje krom??
gevalletje stom toeval?

Verwijderd

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:15:
ik snapper echt niks van.
misschien:
Stekker uit de monitor laten voor een tijdje, misschien reset ie zichzelf dan ???
pinnetje krom??
gevalletje stom toeval?
Ik denk ook dat het stom toeval is , maar hoe leg je zoiets uit als je hem ter reparatie aanbiedt ?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zit er geen reset functie op ofzo?
Het wil nog wel eens een verborgen knopje zijn die je met de vlakke hand heel hard moet indrukken ;)
Mishmash schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:28:
Inderdaad iets te snel er overheen gelezen O-)

Life is not about specs, it is about joy!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
AtomicShockwave schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:30:
[...]

haha, dat dacht ik dus ook..

Maarre dit is wel ECHT een vaag probleem, heb je met het verwisselen van de hardeschijven niet iets half los geduwd ofzo? hdd stekkertje los -> uitschieten -> tikje tegen de videokaart?
kan me haast niet voorstellen dat je een monitor met software kan slopen :?
hehe, en toch kan het. Vroeger (jaja) toen ik nog een 80286 had met een hercules kaart (2 colour dus, als je zwart en wit als kleuren meerekent) gebruikte in een programmatje dat er voor zorgde dat ik ook CGA spelletjes kon spelen. Echter heb ik toen een keer voor de verkeerde resolutie gekozen en toen was het over en uit voor de monitor. Er verscheen een verticale streep en daarna was het over.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 23:39
Dus kortom de monitor werkt alleen op 640x480 en bij een hogere reso geeft ie No Signal.
Vreemd hoor...
Ik heb wel met mn Acer dat als ik TE HOGE resolutie instel geeft hij ook No Signal. (Misschien daar even naar kijken).

[ Voor 36% gewijzigd door Jim423 op 10-12-2007 21:01 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor zojuist ingepakt en deze gaat terug naar de leverancier onder garantie.
Ik hou jullie op de hoogte.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh .... ik lees niks over de refresh ... stond die niet per ongeluk te hoog ?

Iperf

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 19:00

Liberteh

All your base belong to me

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:31:
Ik heb de monitor zojuist ingepakt en deze gaat terug naar de leverancier onder garantie.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dit vind ik nou echt oneerlijk.
Zijn we allemaal hard aan het bedenken wat het is, en proberen we je te helpen, VOL verwachting dat jij straks ons de oplossing van het probleem presenteert.
Maar nee, daar in tegen stuur je hem terug...
*zucht...*

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

Topicstarter
Liberteh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:24:
[...]

Dit vind ik nou echt oneerlijk.
Zijn we allemaal hard aan het bedenken wat het is, en proberen we je te helpen, VOL verwachting dat jij straks ons de oplossing van het probleem presenteert.
Maar nee, daar in tegen stuur je hem terug...
*zucht...*
Ik ga er vanuit dat het probleem gewoon een defect in de monitor is . Ik heb hem gisteren ook nog even op 2 andere systemen aangesloten en ook zonder succes. Ook heb ik hem op mijn systeem tegelijk met mijn tijdelijke monitor aangesloten , als ik dan de pc opstart , zie je op beide systemen het dos scherm, daarna het vista logo. Zodra hij in het aanlogscherm terecht komt ,dan geeft mijn acer monitor geen signaal en mijn tijdelijke monitor werkt gewoon door ( ook als ik de resolutie en refreshrate verander). In veilige modus blijft alles gewoon werken op beide monitoren. Dus volgens mij zijn er geen opties meer om te proberen......

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 07:16:
[...]

Ik ga er vanuit dat het probleem gewoon een defect in de monitor is . Ik heb hem gisteren ook nog even op 2 andere systemen aangesloten en ook zonder succes. Ook heb ik hem op mijn systeem tegelijk met mijn tijdelijke monitor aangesloten , als ik dan de pc opstart , zie je op beide systemen het dos scherm, daarna het vista logo. Zodra hij in het aanlogscherm terecht komt ,dan geeft mijn acer monitor geen signaal en mijn tijdelijke monitor werkt gewoon door ( ook als ik de resolutie en refreshrate verander). In veilige modus blijft alles gewoon werken op beide monitoren. Dus volgens mij zijn er geen opties meer om te proberen......
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, hoewel ook ik het erg sterk vind ofwel qua timing als hij echt stom toevallig tegelijkertijd met je experiment de geest geeft, ofwel dat je hem met software instellingen om zeep zou hebben geholpen.
Ik ben benieuwd wat de leverancier gaat zeggen. Hou je ons op de hoogte?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 19:00

Liberteh

All your base belong to me

PatDick: Dat is juist het probleem. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen van pasjoo.
Maar ik weet zeker dat de leverancier geen feedback gaat geven voor een product dat terug naar de fabriek gaat...
Echter moet het software gerelateert zijn, want een beeldscherm heeft geen ROM waar vitale informatie op staat voor het gebruik met operating systems..
Heb je trouwens wel een beetje in het menu van je beeldscherm lopen tweaken, of ben je hier niet aan toe gekomen?

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

Topicstarter
Liberteh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:25:
PatDick: Dat is juist het probleem. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen van pasjoo.
Maar ik weet zeker dat de leverancier geen feedback gaat geven voor een product dat terug naar de fabriek gaat...
Echter moet het software gerelateert zijn, want een beeldscherm heeft geen ROM waar vitale informatie op staat voor het gebruik met operating systems..
Heb je trouwens wel een beetje in het menu van je beeldscherm lopen tweaken, of ben je hier niet aan toe gekomen?
Ik ben vergeten te melden dat ik dus ook niet meer in het OSD kwam. En als het niet aan de monitor kan liggen , hoe kan het dan dat hij op 3 pc's niet werkt. Ook niet ,met een clean install van zowel xp als vista.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
de kabel, maar volgens mij kun je tegenwoordig bij elke niet-aangesloten monitor (behalve stroomaansluiting natuurlijk) in het menu moeten komen, dat dat niet lukte is wel raar.

[ Voor 94% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2007 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:24:
de kabel, maar volgens mij kun je tegenwoordig bij elke niet-aangesloten monitor (behalve stroomaansluiting natuurlijk) in het menu moeten komen, dat dat niet lukte is wel raar.
Uiteraard heb ik ook een andere kabel geprobeerd 8)

Verwijderd

Topicstarter
even een update.
De monitor was terug uit reparatie met de melding: Geen fout geconstateerd, videokaart is het probleem.
Ik heb hem toen weer geprobeed op 3 !!! pc,s en uiteraard zonder succes.
Ook was de monitor beschadigd ( een hoop kleine krasjes op de glimmende behuizing), dus meteen weer teruggestuurd. Hij is ondertussen al weer 3 weken weg!!!!

Ben benieuwd........

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-10-2025
..kan ook zijn dat je onder het uitwisselen van je HD's per ongeluk in aanraking bent gekomen met je videokaartje, en hem onmoedwillig beschadigd hebt, heb ik ook een keer gehad, ik snapte er geen donder van.
Na wat gefrutseld te hebben in me PC starte hij niet meer op, geen beeld, eerste wat in me opkwam was inderdaad dat de monitor misschien stuk was..het bleek dus mijn videokaart te zijn geweest het leek me later ook het enige logische wat heel misschien door aanraking kapot gegaan is.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Hij heeft de monitor op 3 pcs getest, ik hoop toch niet dat hij van alledrie de pc's de videokaart gesloopt heeft? Maar als zij zeggen dat er geen probleem geconstateerd is, dan betekent dat dus dat de fabrikant hem wel aan de praat heeft gekregen??

• ekoningg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-10-2025
Dat is het vreemde aan het verhaal..misschien zijn die drie andere PC's geconfigureerd voor andere monitoren en moet je om goed beeld te krijgen eerst iets installeren voor die specifieke monitor.
Soms wordt een nieuw apparaat zelfs pas herkend na een verse instal.

Ik heb met mijn oude CRT ook wel een paar keer gehad dat die op een verkeerde reso sloeg..even in veilige modus terugzetten, en het was weer goed.

[ Voor 9% gewijzigd door ekoningg op 26-01-2008 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe monitor ontvangen en deze werkt perfect. Ik had het dus toch bij het juiste eind.

Topic mag wat mij betreft op slot

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op slot doen ze niet als het opgelost is ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1