Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XCode/c++] program has exited due to signal 5 (SIGTRAP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
program has exited due to signal 5 (SIGTRAP).
Dat is wat ik terug krijg van XCode als ik mijn programma run, als ik het door de debugger heen haal blijft mijn debugger hangen bij het opstarten op een stuk geheugen waar hij idd een trap krijgt.
Nou gaat mijn POSIX kennis niet extreem ver (ben eigenlijk van de windows) maar een SIGTRAP krijgt een debugger terug als de debugger een bepaalde conditie opvraagt, een breakpoint zou ik zeggen, maar ik heb momenteel geen breakpoints gedefinieert staan dus zou mijn debugger gewoon moeten door gaan en geen break doen.

Zou iemand hier een beetje licht op de zaak kunnen schijnen, dat zou ik heel erg waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 11:37 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zegt "in een stuk geheugen", wat bedoel je daar precies mee? Is het in code die niet van jou is? En wat is je callstack dan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=xcode sigtrap]

signal 5 is het laatste wat fout gaat. Je zult de echte oorzaak een stapje eerder moeten zoeken. Stacktrace maken, of door je programma heen steppen geeft wellicht een hint.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad code die niet van mij is, maar ik heb inmiddels uitgevonden dat het is omdat hij een functie niet kan vinden die hij verwacht in mn carbon framework. Ik zal dus ergens een fout hebben gemaakt bij mn includes en search paths. Alleen de errormessage was in dit geval een beetje brak.