Groot aantal pasfoto's verwerken

Pagina: 1
Acties:

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 22:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
Hallo allen,

momenteel ben ik samen met een aantal kompanen bezig om voor onze studievereniging een almanak te maken met een verslag van weer een prachtig jaar.

Nu zitten wij met het volgende:
Het smoelenboek. Onze vereniging heeft een ledenadministratie gebaseerd op een accesdatabase. Hierin zijn de gegevens van de leden verwerkt, maar ontbreken de pasfoto’s.
Het is mogelijk om in acces foto’s te koppelen aan records. Hierdoor zouden we dan in 1 keer al deze gegevens naar een csv bestand kunnen wegschrijven en deze importeren in indesign als gegevensbron. Scheelt in de toekomst veel werk en een goede toevoeging aan ons ledenbestand.

Nu dan:
- We hebben archiefmappen vol met pasfoto’s van alle jaargangen
- We hebben de indesign bestanden van vorig jaar met alle pasfoto’s er in maar dus niet als losse bestanden.
- De losse bestanden van de voorgaande jaren zijn door de commissie van vorig jaar verduistert (ofwel zijn kwijt)

Is iemand met een briljant idee hoe we de koppeling van het ledenbestand en foto’s zover mogelijk kunnen automatiseren? Dat kan zijn een truuk om de pasfoto’s efficiënt te verwerken of een manier waarop je indesign zou kunnen automatiseren om automatisch op een aantal pagina’s uit een gegeven selectie te knippen of iets dergelijks. Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld als we op een a4 met specefieke vakjes maken deze automatisch uit worden gesneden en als losse bestanden worden opgeslagen?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Binnen InDesign ga je dit in ieder geval niet op kunnen lossen. Zeker niet zonder een flinke zak geld tevoorschijn te toveren voor een third party plugin hiervoor :)

Wat je zou kunnen zoeken / maken is een applicatie die PDF's genereert die je vervolgens placed in InDesign, maar dan heb je wel een extra laag om te onderhouden.

* dawuss heeft hier ook ooit eens naar gekeken en uiteindelijk alles maar met de hand gedaan. Gewoon een groep mensen optrommelen, bier en chips regelen en een avondje doorbikkelen :Y)

wb het automatisch "uitknippen" van pasfoto's: kijk eens naar imagemagick. Die kan command-line croppen en daarmee moet het lukken :)

[ Voor 11% gewijzigd door dawuss op 10-12-2007 11:45 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 22:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
dat deden we tot nog toe ook altijd.
Ik heb net de macrofunctie van photoshop ondekt, bied mogelijkheden. mocht ik daar iets werkend op kunnen verzinnen dan zal ik het natuurlijk even terugkopelen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12
Je kan ook kijken naar de contactsheet automation dingen die hiervoor zijn.. Dat is denk ik wat je zoekt.. Die dingen noem je dus contactsheets

|>