Hail to the king baby!
Gokje, je werkgever?urk_forever schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:23:
Wie kan hier wat over zeggen?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wat bedoel je precies?
Oud en nieuw zijn niet twee feestdagen, alleen 1 januari is een erkende feestdag.
Oud en nieuw zijn niet twee feestdagen, alleen 1 januari is een erkende feestdag.
idd, 31 januari is een werkdag, dan zou je werkgever je, mits er iets in je contract staat of in goed overleg, kunnen verplichten om die dag vrij te nemen. 1 januari ben je gewoon vrij. Dat is een feestdag
Ok, 31 december en 1 januari bedoel ik. De vraag dus, moet ik voor 1 van deze 2 dagen een vrije dag opnemen of niet?
Hail to the king baby!
voor 1 januari in elk geval niet, 31 december hangt van je werkgever af.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Voor zover ik weet, is alleen 1 januari een vrije dag.urk_forever schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:30:
Ok, 31 december en 1 januari bedoel ik. De vraag dus, moet ik voor 1 van deze 2 dagen een vrije dag opnemen of niet?
Voor 31 december moet ik iig een vrije dag inleveren.
Verschilt per werknemer.
Zoals al vaak gezegd, 1 Januari is een officiële vrije dag. Bij GPR zitten in de 26 dagen 3 verplichte vrije dagen waaronder ook 24 en 31 december.
Zoals al vaak gezegd, 1 Januari is een officiële vrije dag. Bij GPR zitten in de 26 dagen 3 verplichte vrije dagen waaronder ook 24 en 31 december.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Voor 31 december moet je idd of een vrije dag nemen, of gewoon werken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Waarom stel je de vraag hier en niet aan je werkgever?
Money for nothin' and your chicks for free
Mijn werkgever zegt dat we voor 1 januari ook een vrije dag op moeten schrijven, en ik wilde controleren of dat klopt, maar kon het nergens op internet vinden, daarom stel ik de vraag hier.
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Hail to the king baby!
Als je bij een CAO zit, moet je daar kijken.
Vrije dagen is afspraak tussen werkgever en werknemer, niet de overheid.
Die zegt alleen wat erkende feestdagen zijn, maar das niet gelijk aan vrije dagen.
Vrije dagen is afspraak tussen werkgever en werknemer, niet de overheid.
Die zegt alleen wat erkende feestdagen zijn, maar das niet gelijk aan vrije dagen.
Dit is zeker niet gebruikelijk. Echter het kan voorkomen dat een werkgever anders beslist.urk_forever schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:51:
Mijn werkgever zegt dat we voor 1 januari ook een vrije dag op moeten schrijven, en ik wilde controleren of dat klopt, maar kon het nergens op internet vinden, daarom stel ik de vraag hier.
Money for nothin' and your chicks for free
dat is raar... een erkende feestdag als vrije dag laten boeken...urk_forever schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:51:
weet je dat wel zeker?
Dat zou hetzelfde zijn als dat je voor bijvoorbeeld kerst 2 vrije dagen moet nemen.... dat is ook onlogisch...
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Wat bedoelt de werkgever precies met vrije dag opschrijven?
voorbeeld:
1) Ik moet voor 31 december een vrije dag schrijven, met subcode V (verplichte vrije dag)
2) Ik moet voor 1 januari een vrije dag schrijven, met subcode F (feestdag)
3) Ik moet voor 2 janauri een vrije dag schrijven zonder subcode
In geval 1 en 3 kost het mij één van mijn vrije dagen, in geval 2 niet. In alle gevallen moet ik echter wel een vrije dag "opschrijven".
voorbeeld:
1) Ik moet voor 31 december een vrije dag schrijven, met subcode V (verplichte vrije dag)
2) Ik moet voor 1 januari een vrije dag schrijven, met subcode F (feestdag)
3) Ik moet voor 2 janauri een vrije dag schrijven zonder subcode
In geval 1 en 3 kost het mij één van mijn vrije dagen, in geval 2 niet. In alle gevallen moet ik echter wel een vrije dag "opschrijven".
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Nationale feestdagen zijn in Nederland verplichte vrije dagen die niet van je verlof ingehouden kunnen worden.
Daarnaast heb je verlof-dagen/uren, deze zijn te verdelen in wettelijke verlofdagen en boven-wettelijk verlofdagen. Je werkgever kan je verplichten om je bovenwettelijke verlofdagen op een door hem te bepalen dag op te nemen. Heb je geen bovenwettelijke verlofdagen, dan kan hij die vrije dag dus niet van jouw verlofdagen afhalen.
Let wel: in een CAO kan dit anders geregeld zijn, evenals in je arbeidscontract, maar als je dus geen CAO hebt en er staat niets over in je arbeidscontract, is de wat de wet zegt.
Daarnaast heb je verlof-dagen/uren, deze zijn te verdelen in wettelijke verlofdagen en boven-wettelijk verlofdagen. Je werkgever kan je verplichten om je bovenwettelijke verlofdagen op een door hem te bepalen dag op te nemen. Heb je geen bovenwettelijke verlofdagen, dan kan hij die vrije dag dus niet van jouw verlofdagen afhalen.
Let wel: in een CAO kan dit anders geregeld zijn, evenals in je arbeidscontract, maar als je dus geen CAO hebt en er staat niets over in je arbeidscontract, is de wat de wet zegt.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Er zijn zat bedrijven waar verplichte vrije dagen gewoon niet opgaat, waar processen 24x7 doorlopen en waar je dus indien je wilt vrij hebben gewoon vrij zult moeten nemen. Dit valt terug te vinden in je eigen CAO en hier op tweakers valt hier eigenlijk niets over te zeggen. Dit verschilt gewoon van bedrijf tot bedrijf.
Zoals hier al gezegd wordt, wij kunnen hier niks zinnigs over zeggen want het antwoord staat in je CAO en je verteld er niet bij welke CAO je hebt.
Meestal is het zo dat je voor 31-12 een vrije dag op moet nemen en voor 1-1 niet. Maarja, ik krijg bijvoorbeeld allebei de dagen, hoef dus niks op te nemen. En m`n vriendin krijgt geen één dag, die heeft niet eens vakantiedagen. (eigen bedrijf
)
Meestal is het zo dat je voor 31-12 een vrije dag op moet nemen en voor 1-1 niet. Maarja, ik krijg bijvoorbeeld allebei de dagen, hoef dus niks op te nemen. En m`n vriendin krijgt geen één dag, die heeft niet eens vakantiedagen. (eigen bedrijf
Dat zie je verkeerd.rwb schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:38:
Voor 31 december moet je idd of een vrije dag nemen, of gewoon werken.
Als er in het contract staat dat werkgever 3 verplichte vrije dagen mag bepalen, dan valt er niets te werken.
Ik heb dit jaar ook 3 verplichte vrij dagen (dus ipv 30 vrij opneembaar, zijn dat er maar 27): De vrijdag na hemelvaart (al geweest, en te lui om de datum te zoeken); Maandag 24 december; en maandag 31 december.
Dat kost je dus als werknemer je snipperdagen, maar dat wist je toen je je contract tekende (of je CAO doorlas..)
Ey!! Macarena \o/
http://www.postbus51.nl/i...ethod/displaydefaultintro
Gewoon postbus 51 informatie.
Trouwens als je iets verder zoekt op internet, zul je deze informatie op veel plekken tegenkomen.
Gewoon postbus 51 informatie.
Trouwens als je iets verder zoekt op internet, zul je deze informatie op veel plekken tegenkomen.
Het heeft er vaak mee te maken in welk bedrijf je werkzaam bent (als detacheerder).
Als je bij een overheidsbedrijf gedetacheerd bent kan je er best veel geld opzetten dat je dit jaar 24 en 31 december verplicht vrij moet nemen. In mijn geval dus. Het bedrijf gaat deze dagen dicht, kan er dus niet werken.
Nu heb ik de keuze om dan op het eigen kantoor te werken, maar de werkgever heeft bepaald dat dit mijn verplichte vrije dagen zijn (in mei oid was er nog één).
Volgens mij (reactie op Frank) is dit niet voor alle werknemers van GPR van toepassing, alleen als je bedrijf dicht gaat.
Als je bij een overheidsbedrijf gedetacheerd bent kan je er best veel geld opzetten dat je dit jaar 24 en 31 december verplicht vrij moet nemen. In mijn geval dus. Het bedrijf gaat deze dagen dicht, kan er dus niet werken.
Nu heb ik de keuze om dan op het eigen kantoor te werken, maar de werkgever heeft bepaald dat dit mijn verplichte vrije dagen zijn (in mei oid was er nog één).
Volgens mij (reactie op Frank) is dit niet voor alle werknemers van GPR van toepassing, alleen als je bedrijf dicht gaat.
Pagina: 1