Ik heb geheugen besteld. 1Gb. Dit heb ik nodig voor mijn labtop.
Nu kom ik achter het volgende en ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb nu 1,25Gb RAM. Ik heb nu meer geheugen nodig omdat ik software heb gekocht die 2Gb beter meer adviseerd. Ik kan helaas niet meer dan 2Gb in mijn labtop. Meer ondersteund hij niet. Athans zover ik weet. Ik heb nooit geprobeerd meer erin te stoppen.
Ik kan nergens vinden hoeveel er max in kan.
Het geval is dit. Ik heb een jaar geleden 1Gb gekocht van het merk Corsair type VS1GSDS667D2 http://tweakers.net/price...1gsds667d2).html#tab_info
Nu wil ik dus nogmaals 1Gb erbij kopen en ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om 2 identieke dimm's te hebben. Is dat zo?
De prijs maakt me niet zoveel uit maar ik zag dat het ipv 80 euro een jaar geleden nu 21 euro kost.
Nu zie ik opeens het volgende staan. CAS Latency 5. Nu heb ik zitten zoeken wat dat betekend.
Overal wat ik zie betekend CAS Latency vertraging. Alleen zie ik dat er een aantal aanduidingen zijn. namelijk 2,3 en 2.5. Maar 5 zie ik nergens.
Mijn vraag is. Betekend dit nu dat deze DIMM 5 kloktikken wachttijd heeft.
Dus: 1000ns/5300ns=0.2ns x 5=1ns
of moet ik dus bus snelheid nemen (667)
Dus: 1000ns/667ns=1,5ns x 5= 7,5 ns
nu weet ik wel dat ns voor een mens snel is maar voor een computer is dat best lang toch?
Dus eigenlijk dat ik 'traag' geheugen heb gekocht?
Nu kom ik achter het volgende en ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb nu 1,25Gb RAM. Ik heb nu meer geheugen nodig omdat ik software heb gekocht die 2Gb beter meer adviseerd. Ik kan helaas niet meer dan 2Gb in mijn labtop. Meer ondersteund hij niet. Athans zover ik weet. Ik heb nooit geprobeerd meer erin te stoppen.
Ik kan nergens vinden hoeveel er max in kan.
Het geval is dit. Ik heb een jaar geleden 1Gb gekocht van het merk Corsair type VS1GSDS667D2 http://tweakers.net/price...1gsds667d2).html#tab_info
Nu wil ik dus nogmaals 1Gb erbij kopen en ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om 2 identieke dimm's te hebben. Is dat zo?
Nu zie ik opeens het volgende staan. CAS Latency 5. Nu heb ik zitten zoeken wat dat betekend.
Overal wat ik zie betekend CAS Latency vertraging. Alleen zie ik dat er een aantal aanduidingen zijn. namelijk 2,3 en 2.5. Maar 5 zie ik nergens.
Mijn vraag is. Betekend dit nu dat deze DIMM 5 kloktikken wachttijd heeft.
Dus: 1000ns/5300ns=0.2ns x 5=1ns
of moet ik dus bus snelheid nemen (667)
Dus: 1000ns/667ns=1,5ns x 5= 7,5 ns
nu weet ik wel dat ns voor een mens snel is maar voor een computer is dat best lang toch?
Dus eigenlijk dat ik 'traag' geheugen heb gekocht?
Jochemmol