[Vista]Vergrootglas uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 6.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb tijdens "het spelen" met vista per ongeluk het windows vergrootglas aangezet en ook de verteller geactiveerd. Telkens ik nu mijn pc opnieuw opstart dan start hij vergrootglas / verteller op, ik heb me al rot gezocht naar hoe ik het moet uitzetten maar ik vind het gewoon niet..

Kan iemand me vertellen waar ik dat dom ding kan afzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Zelfde probleem hier...
Nergens te vinden waar da spel dus uit te zetten is hé, pffff.

Weet je toevallig hoe je het geactiveerd hebt? Misschien op dezelfde manier deactiveren?

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

configuratiescherm / toegankelijkheid / visuele weergave verbeteren.
of Windows-toets + U

1e optie was gewoon logies nadenken.
2e optie was in 1 minuut gevonden via google.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 11-12-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja dat snapte hij ook wel denk ik zo.

Daarna
De Computer beter leesbaar maken aanklikken
Vinkjes bij vergrootglas en verteller uitzetten.

• tostikop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 19:01
Ik heb een soortgelijk probleem als beschreven door de TS.

Tijdens het spelen met Vista heb ik de "Verteller" ingeschakeld. Inschakelen ging bij het aanmeldscherm nadat je Vista opstart, linksonderin staat een icoontje waar je de Toegankelijkheidsinstellingen kan wijzigen.
Na een dag was ik die optie alweer zat, dus ik uitgezet via zelfde weg die gebruikt was om in te schakelen.
Dat werkte dus niet. Vervolgens even Gegoogled, oplossing gevonden en uitgeschakelt. (Configscherm -> Toegankelijkheid -> Computer zonder beeldscherm gebruiken; optie "Verteller inschakelen" en "Audiobeschrijving inschakelen" afgevinkt)
Vervolgens Vista opnieuw opgestart, maar de Verteller kwam weer tevoorschijn! Dus ik de instellingen in Configscherm -> Toegankelijkheid opnieuw doorlopen, maar alles stond juist.
Het gekke is, alleen bij het aanmeldscherm komt de Verteller tevoorschijn. Na het inloggen is 'ie verdwenen.

Heeft iemand enig idee wat Windows me nu flikt of wat ik fout doe?

(Vista Home Premium)

Anoniem: 399

tostikop schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:17:
Het gekke is, alleen bij het aanmeldscherm komt de Verteller tevoorschijn. Na het inloggen is 'ie verdwenen.
Je hebt de Narrator aangezet voor *alle* accounts, dus ook voor het aanmeldaccount. Daar moet het nog uit. Ga naar je Ease of Access Center, zet alles zoals je het wilt, klik links op "Change Administrative Settings", vink "Apply all settings to the logon desktop" aan en klik op Apply. (Apply heet toepassen in het NLs, de rest mag je zelf vertalen :+ )

d:)b

• tostikop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 19:01
KnetterGek, bedankt! Het is opgelost.

Ik kan wel vertalen hoor ;)
Pagina: 1