Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB.NET] 2 listboxes afhankelijk van elkaar

Pagina: 1
Acties:

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Ik zoek een oplossing onder Visual Basic .NET 2008 voor 2 listboxes.

Er is een multi select listbox met Objecten (Memory, Processor, etc)
Aan de hand van deze selectie(s) moet er een andere listbox gevuld worden met sub objecten hiervan.
Beide worden gevuld vanuit de MSSQL server.

Het liefste heb ik de resultaten van de selectie direct op dezelfde pagina, dus geen wizard met next-next-finish.

Het enige wat ik via de search vind is het overzetten van data tussen 2 listboxes.

Misschien is dit een n00b vraag (waarschijnlijk wel :P), maar ik kom er echt niet uit hoe dit kan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Wat heb je zelf al bedacht ?

Zo moelijk is het niet hoor, als je eens logisch nadenkt, en kijkt naar de events en mogelijkheden die een listbox je biedt...

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je maakt gebruik van VB.NET in visual studio 2008? Maak je dan gebruik van Windows Forms of van WPF? Dat maakt nogal een verschil in deze.

Het lijkt er ieder geval op dat je op zoek bent naar een "Master-Detail" view.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 10-12-2007 10:35 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
rwb schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:34:
Je maakt gebruik van VB.NET in visual studio 2008? Maak je dan gebruik van Windows Forms of van WPF? Dat maakt nogal een verschil in deze.

Het lijkt er ieder geval op dat je op zoek bent naar een "Master-Detail" view.
Ik maak gebruik van Windows Forms. Ik zal eens gaan zoeken naar master-detail iig!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

whoami schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:27:
Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Wat heb je zelf al bedacht ?

Zo moelijk is het niet hoor, als je eens logisch nadenkt, en kijkt naar de events en mogelijkheden die een listbox je biedt...
Inderdaad, je zou aan de hand van een change event in het ene item de andere kunnen vullen met data uit de database.

Er zijn hier zover ik weet geen standaard oplossingen voor en zul je zelf iets moeten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door .Gertjan. op 10-12-2007 11:39 . Reden: Stukje over postbacks en JavaScript verwijderd. Dacht dat het om asp.net ging :) ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Het gaat over WinForms, dus postbacks etc... hebben hier niets van doen. :)

https://fgheysels.github.io/

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

.Gertjan. schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:43:
Wil je geen postback dan zul je je oplossing moeten zoeken in JavaScript, waarbij je een aantal array's vult met data en deze aan de hand van events aan de box toe kent. Er zijn hier zover ik weet geen standaard oplossingen voor en zul je zelf iets moeten maken.
Errr... JavaScript in een VB.NET applicatie? Meen je dat serieus?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
ATS schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat gertjan even verward was en dacht dat het voor een webaplicatie was ;) ofc zal niemand beweren dat je Java in VB.net nodig hebt :P

~ Mijn prog blog!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ATS schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:08:
[...]

Uit het verhaal was imo ook niet duidelijk te halen of het over ASP.NET of een standalone forms/console app ging (had niet gekeken naar waar het gepost was, kwam vanuit active topics hier).

Als ik .NET zie denk ik altijd meteen aan webapps (is niet correct, want dat is eigenlijk ASP.NET). Maar goed, postbacks en javascript zijn hier dus niet van toepassing.

Sorry

Het verhaaltje over de events afvangen staat los van of het asp.net of een form applicatie is en blijft natuurlijk wel van toepassing :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1