Toon posts:

[XP]PC blijft 'hangen' na login, geen respons*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heeft de laatste tijd na opstarten dat hij blijft hangen , zandlopertje en verder niets.
In taakbeheer zie ik het volgende niet-actieve systeemprocessen 99%.
Als ik opnieuw opstart werkt het wel weer.

Na wat googelen zie wel info over wat het is ;''Niet-actieve systeemprocessen' is de naam die Taakbeheer gebruikt om alle ongebruikte rekenkracht van de CPU bij te houden. Als uw systeem maar op 5 procent van zijn capaciteit draait, zal dit 'proces' daarom 95 procent CPU-gebruik laten zien. Door alles uit te zetten, wordt dit percentage alleen maar hoger. Maakt u zich dus geen zorgen, het gaat hier niet om spyware, maar om een melding dat er letterlijk niets aan de hand'

Maar waarom gebeurd dit en hoe kan ik dit uitschakelen of voorkomen
zodat ik dit niet krijg bij opstarten...?

Verwijderd

Over welk OS hebben we het hier?

Je kan in ieder geval via bootvis kijken wat er allemaal gebeurt tijdens opstarten en dus ook wat er blijft hangen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 10:20 . Reden: bootvisje ]

Verwijderd

Meestal is er dan een programma of service zoals de virusscanner die blijft hangen waardoor Windows niet doorstart. meestal als je even (lang) wacht zal hij alsnog doorstarten omdat het programma dan klaar is of een timeout heeft gekeren.

Je moet dus proberen te achterhalen welk programma dit is. Zie hiervoor bv. de eventlog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp pro op een acer tm 5310

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 10:47 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als die niet actieve tussen de 95 en 100% staat betekend dat het systeem niets te doen heeft..
Dus niet dat hij druk bezig is...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:13:
Maar waarom gebeurd dit en hoe kan ik dit uitschakelen of voorkomen
zodat ik dit niet krijg bij opstarten...?
waarom zou je dat dan willen uitschakelen?
Het heeft namelijk niks met je probleem te maken :)

Het lijkt me verstandiger dat je probeert te achterhalen waarom je PC blijft 'hangen', door bijvoorbeeld je Eventlogs een keer door te lopen.
Misschien dat je daar meer nuttige dingen uit kan halen.

Ik zet ondertussen de Windows versie in de titel zoals hier gebruikelijk is (zie de overige topics hier).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:49:
Als die niet actieve tussen de 95 en 100% staat betekend dat het systeem niets te doen heeft..
Dus niet dat hij druk bezig is...
Alles blokkeerd geen enkele opdracht/programma is meer te starten....zandlopertje op oneindig :?

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:36:
[...]

waarom zou je dat dan willen uitschakelen?
Het heeft namelijk niks met je probleem te maken :)
Uitschakelen om te kunnen werken, programma's te kunnen opstarten etc.

Verwijderd

Kan van alles wezen.

Zoals dubbele antivirus of een andere programma's die mekaar in de weg zitten,

Veilige modus werkt wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:11:
Kan van alles wezen.

Zoals dubbele antivirus of een andere programma's die mekaar in de weg zitten,

Veilige modus werkt wel?
ik heb geen dubbele antivirus oid, veilige modus werkt wel, als ik opnieuw opstart werkt ook alles
gewoon, het gebeurd niet constant, ik probeer te achterhalen waarom dit gebeurd, en hoe te voorkomen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heel lang wachten, helpt dat?

file -> run " eventvwr" nakijken meldingen.

file -> run -> Msconfig Start hij misschien processen die je niet kun thuisbrengen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:44:

file -> run " eventvwr" nakijken meldingen.

file -> run -> Msconfig Start hij misschien processen die je niet kun thuisbrengen?
dit ga ik even uitproberen

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Wat ook misschien een probleem kan zijn is je LAN. Zit je toevallig achter een router of een modem? Koppel je LAN kabel eens los en start dan opnieuw op. Als de pc dan wel snel opstart kan het zijn dat je modem of router heel traag is in het vrijgeven van een IP.
Pagina: 1