HDMI - DVI Kabels....

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Geachte Tweakers,

Ik heb een kleine vraag.

Ik krijg vandaag mijn nieuwe monitor binnen; HP W2408H.
Ik ben eigenaar van een Gforce 8800 GTX.

Nu zit ik met de HDMI aansluiting dat niet mogelijk is op mijn 8800GTX.

Ik weet dat er verschillende converters en kabels zijn. Maar ook van heel veel verschillende merken en prijzen.

Bij de MYCOM heb je ze al vanaf 29,95. Terwijl bij de mediamarkt de goedkoopste 66,95 is.

Zit er nou echt zo een groot verschil tussen die kabels ????

Heel erg bedankt!!

Mitch.

PS. Nog een kleine vraag; ondersteunt een 8800 GTX ook 1080p HD ???? of alleen 720p ??

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hdmi = hdmi. eigenlijk geen verschil.
koop gewoon de goedkoopste ;)

tipje: www.svideo.com
ziet er amateuristisch uit, betalen met paypal, goede kabels, vreselijk goedkoop :) (soms minder dan de helft van wat de gemiddelde electronica winkel er voor vraagt bij een aantal kabels, en over het geheel gezien gewoon nog steeds goedkoop)
(heb verder geen bindingen met de winkel, heb er 2 keer wat gekocht, 2x naar volle tevredenheid gehandeld, wel een aanrader dus :))
[edit:] en had ik al gezegd dat et free shipping is? je hoeft er dus niet eens voor naar de winkel te fietsen maar je kan het gewoon vanaf je pc stoel doen, wat wil de tweakert nog meer?

[ Voor 16% gewijzigd door AlexanderB op 10-12-2007 11:45 ]

• Mitch1987w
Ok bedankt voor de tip!

De reden waarom ik het vraag is omdat er met RGB wel verschillende kabels beschikbaar zijn, waarvan de 1 beter is dan de ander.

En 29,95 of 66,95 dat scheelt nogal. Dus dacht ik van, daar zit zeker ergens verschil in.

Snap je ??

Thanks!

Mitch.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

tja, maar rgb is (zover ik weet) analoog en hdmi is digitaal (dus wel beeld of geen beeld, (bijna) geen tussenstaat)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog een tipje:

http://www.electronica-online.nl/

Zitten hier gewoon in Nederland, we moeten toch een beetje chauvinistisch blijven ;)
(Ook verder geen banden, zijn lekker goedkoop voor (bijna) alle kabel types)

Voor de rest kun je eens een keer spelen met een optische link (zo'n toslink audio glasfiber). Daarbij kun je heel duidelijk merken dat je of "verbinding" hebt, of niet. Dus als je langzaam de kabel eruit trekt valt op een gegeven moment het geluid gewoon weg,

• Mitch1987w
Ok heel erg bedankt beide!!

Dan gaan we even langs een aantal winkel vanmiddag!

Thanks!

Mitch
Pagina: 1