Toon posts:

Paarse ruis met tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude tv op mijn pc aangesloten om zo dvd's te kunnen bekijken. Voor audio heb ik een 3,5mm -> 2xtulpstekker genomen, en voor de video-out gewoon een s-video-outkabel, die dan allemaal in een scartblok uitmonden die dan op zijn beurt aan de tv hangt. Het geluid is zeer goed, maar er staan de hele tijd paarse strepen/ruis op bepaalde stukken van het beeld. Eerst dacht ik dat het gewoon iets met lichte oppervlakken te maken had, maar de subtitles zijn spierwit en hebben er géén last van. Het probleem lijkt wel beperkt tot lichtere oppervlakken, en vooral verticale vlakken (zoals de linker-en rechterranden van een BSplayer-scherm). Ook de zijkanten van het scherm tout court worden erdoor getroffen (zij het in mindere mate). Als ik naar gewone tv-programma's kijk, geen enkel probleem, en ook mijn primaire TFT-monitor geeft geen problemen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

(Software: laatste ForceWare-drivers, hardware: GF7900gt.)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Brakke S-Videokabel/convertor/uitgang. Probeer eens een andere?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar één tvout op de videokaart, en wat bedoel je juist met die converter? De scartblok?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Ja, dat scartblok. Of een andere videokaart/pc.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een verloopstuk s-video (female)/composite (male) gevonden, en als ik de s-videokabel daarmee op het scartblok aansluit lijkt alles heel goed te werken. TV ondersteunde dus geen s-videosignaal. Ik heb enkel nog 2 vraagjes:
- Er loopt dus van m'n videokaart een s-videokabel naar het scartblok, waarop die aangesloten is met die verloopstekker naar composiet. Moet ik dan in de tv-wizard van nvidia aanduiden dat het om een s-video- of een composiet-aansluiting gaat?
- Wat is het verschil tussen B/PAL en H/PAL? Welke moet ik daar kiezen?