Toon posts:

usb drive(s) zijn schrijfbeveiligd

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een compaq desktop pc-tje staan en heb daar een externe HD voor gekocht , een Western Digital MyBook essential 500 GB.
Nu is het probleem dat ik niet op deze USB disk kan schrijven, maar ook niet op een usb-stick.
Hij geeft dan aan dat de schijf "schrijfbeveilig " is . Ik heb al in de bios alle instellingen gecontroleerd ( schrijfbeveiliging verwisselbare media) .
Ik heb meerdere usb-drive(s) geprobeerd uiteraard
Ik ben als administrator ingelogd, maar alles zonder succes.

oja , ik heb er Windows XP SP2 op staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 09:07 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

NTFS bestanden zijn van iemand, dus als je die bestanden wilt editten moet je die iemand zijn. ;)
Je kan proberen of je met een Ubuntu Live CD (7.10) wel je bestanden kan editten, die gebruikt geloof ik een NTFS implementatie die toch alle 'regels' aan zijn laars lapt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:13:
NTFS bestanden zijn van iemand, dus als je die bestanden wilt editten moet je die iemand zijn. ;)
Je kan proberen of je met een Ubuntu Live CD (7.10) wel je bestanden kan editten, die gebruikt geloof ik een NTFS implementatie die toch alle 'regels' aan zijn laars lapt.
Waar lees jij "NTFS"? Ik nergens... Een nieuwe MyBook staat standaard namelijk gewoon op FAT32.
Ik gok op een driverprobleem voor je USB poorten ofzo...

Aangezien je op geen enkele USB drive/stick kunt schrijven.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:13:
Ik wil niets editten, maar gewoon met de externe schijf werken, dus gewoon data opslaan.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik lees nergens NTFS, maar ik denk dat je anno 2007 wel er vanuit kan gaan die iedereen NTFS of ext3 gebruikt als bestandssysteem. Gezien de 4GB limitatie van FAT32...

Hoe dan ook: Probeer het op een andere computer, of run een LiveCD.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:28:
Ik lees nergens NTFS, maar ik denk dat je anno 2007 wel er vanuit kan gaan die iedereen NTFS of ext3 gebruikt als bestandssysteem. Gezien de 4GB limitatie van FAT32...

Hoe dan ook: Probeer het op een andere computer, of run een LiveCD.
Op een andere pc werkt alles wel, het probleem is dat ik op deze pc (Compaqd530) gewoon gebruik wil maken van mijn externe harde schijf en/of USB stick.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38
fat32 4gb ??? je bedoelt fat16..
fat32 is tot 127.53 GB onder windows.

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2007 12:54 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sluit je je ext hdd aan via een USB-aansluiting van een cardreader? Zie dat ook bij een vriend van me, in dat geval kan er wel van gelezen worden maar niet naar geschreven. kennelijk zit er in dat ding iets dat schrijven verijdelt. Op een normale USB-aansluiting gaat het wel gewoon. Wellicht is dit een tip? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 21:00
DukeBox schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:53:
fat32 4gb ??? je bedoelt fat16..
fat32 is tot 127.53 GB onder windows.
Windows kan meer hebben mits je SP1/SP2 geinstaleerd hebt. Maar bestanden groter als 4GB kunnen niet op een Fat32 schijf, daar doelt hij op ;)

Specs!

• DukeBox
GoldenBatt schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:14:
[...]
Windows kan meer hebben mits je SP1/SP2 geinstaleerd hebt. Maar bestanden groter als 4GB kunnen niet op een Fat32 schijf, daar doelt hij op ;)
SP1/SP2 heb je ook niet nodig, werkt al vanaf windows 95 SR2 native. En idd filesize van 4gb is nog wel een probleem maar lijkt me niet dat je daar erg snel tegen aan loopt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BIOS -> Storage options -> Removable Media Write -> Enable?

Of geldt dat enkel voor diskettes......

This footer is intentionally left blank

• GoldenBatt
DukeBox schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:11:
[...]

SP1/SP2 heb je ook niet nodig, werkt al vanaf windows 95 SR2 native. En idd filesize van 4gb is nog wel een probleem maar lijkt me niet dat je daar erg snel tegen aan loopt.
Mwa, wie heeft er tegenwoordig niet en HD-film/DVD, een grote .iso of zoiets op de hardeschijf staan? Die 4GB loop je in ieder geval vrij snel tegen aan tegenwoordig...

Veder klopt inderdaad dat je SP1/SP2 niet nodig hebt, maar dat was het verhaaltje van een "grote" hdd die niet herkent werd door Windows standaard. Al wil Windows ook geen hd als Fat32 formateren als deze groter is als 35GB ofzo. Omdat Microsoft je eigenlijk wil verplichten met NTFS te gaan werken. Windows kan er prima mee overweg, maar formateren wil hij niet...

Specs!

• DukeBox
GoldenBatt schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:29:
[...]
Mwa, wie heeft er tegenwoordig niet en HD-film/DVD, een grote .iso of zoiets op de hardeschijf staan? Die 4GB loop je in ieder geval vrij snel tegen aan tegenwoordig...
Goed punt..
Veder klopt inderdaad dat je SP1/SP2 niet nodig hebt, maar dat was het verhaaltje van een "grote" hdd die niet herkent werd door Windows standaard.
Dat was + 133GB ;)

• GoldenBatt
DukeBox schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:00:
[...]

Goed punt..

[...]

Dat was + 133GB ;)
Klopt, maar ik had het over het feit dat Windows XP geen Fat32 Partities wil maken groter als de ~35GB. Die 133GB heb je helemaal gelijk in, maar dat is met SP1/SP2 gefixt

Specs!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
GoldenBatt schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:53:
[...]

Klopt, maar ik had het over het feit dat Windows XP geen Fat32 Partities wil maken groter als de ~35GB. Die 133GB heb je helemaal gelijk in, maar dat is met SP1/SP2 gefixt
maar dat wil dan wel weer met swiss knife

http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm

edit: linkje

[ Voor 10% gewijzigd door benedictuz op 10-12-2007 18:49 ]

• DukeBox
GoldenBatt schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:53:
[...]
partities zijn geen fat/ntfs, dat is alleen hoe je hem formatteerd.
met format /fs:fat32 /a:32K (sector size misschien groter of kleiner, afhankelijk van je partitie) kun je hem gewoon onder xp formatteren > 33GB..

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2007 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:07:
Sluit je je ext hdd aan via een USB-aansluiting van een cardreader? Zie dat ook bij een vriend van me, in dat geval kan er wel van gelezen worden maar niet naar geschreven. kennelijk zit er in dat ding iets dat schrijven verijdelt. Op een normale USB-aansluiting gaat het wel gewoon. Wellicht is dit een tip? :)
nee werkt op geen een usb poort van de pc

Ik zal maar eens een herinstallatie van windows doen denk ik

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:36:
[...]

nee werkt op geen een usb poort van de pc

Ik zal maar eens een herinstallatie van windows doen denk ik
Voordat je dat doet, kijk eerst eens of je externe hdd wel te beschrijven is vanuit een andere PC. Kan ook zomaar zijn dat er wat electronica stuq is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je dit bekeken? Voordat je nu XP er opnieuw op gaat zetten, zoals je in een ander topic meldt.

This footer is intentionally left blank

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:48:
Voordat je dat doet, kijk eerst eens of je externe hdd wel te beschrijven is vanuit een andere PC. Kan ook zomaar zijn dat er wat electronica stuq is :)
Op een andere pc werkt alles wel, het probleem is dat ik op deze pc (Compaqd530) gewoon gebruik wil maken van mijn externe harde schijf en/of USB stick.
Dus, probeer een ander OS, werkt het daar wel, dan lijkt het me duidelijk. Maar ik denk dat dit hardwarematig is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist windows er opnieuw opgezet ( met een andere versie dan er op hoort) en nu werkt het wel. Daarna heb ik de ghost-image( die ik meteen toen ik de pc kreeg heb gemaakt) terug gezet en dan werkt het niet meer.

Nu is de oplossing dus om windows opnieuw te installeren. Het probleem is dat ik wel een licentie op de kast heb zitten,maar geen installatie cd meer heb. Deze zijn ook niet aan te maken op de pc zelf.
Ook staat er geen i386 map op de schijf, anders zou ik met Nlite nog wat kunnen......

Of zou er een bepaalde instelling in windows ( services ?) er voor kunnen zorgen dat je niet kan schrijven op usb verwisselbare media ?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit !!! Na een hoop zoekwerk.

Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SorageDevicePolicies

WriteProtect

0=read/write
1=read only

Dus wat mij betreft mag er een slotje op
Pagina: 1