[Philips]Garantiekwestie

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 19:40
Bij deze zou ik jullie graag om advies willen vragen.

De situatie:

Ik heb in februari 2006 een Philips 28PW9520/12 gekocht voor € 600.
Dat is nog een "oude" breedbeeld tv zeg maar.

Deze is nu 3x weggeweest voor reparatie, waarvan 2x hetzelfde euvel.
De tv is 2x eerder gerepareerd geweest.
De winkel waar ik hem weg heb geeft op produkten 2 jaar garantie.

Het probleem zit hem nu in het recente defect. Dit defect gaf dezelfde symptomen als 1x eerder ook al het geval was.

Nu heb ik van het reparatiebedrijf waar de winkel hem laat repareren een Omruil voorstel gekregen.
Dit betreft het type 32PFL5322/10. Dit is dus een instapmodel LCD TV van Philips.
De prijs die je nieuw voor deze TV betaald is een ong. 700 euro.
De winkel wist me te melden dat deze TV dan nieuw is en 1 jaar garantie heeft.

De kosten die ik hiervoor zou moeten betalen bedragen dan:
€ 232,95 (+- 10% en incl. BTW)
Inbegrepen hierin zijn (Exclusief BTW):
apparaatkosten €147,06 behandeling € 11,30
transport € 0 huisbezoek € 37,40
EXCL. voorrijkosten

Nu ben ik best bereid iets te gaan betalen voor een, in principe, betere TV.
Of deze TV nu beter is of niet is even een ander verhaal.

Maar waar ik wel erg tegenaan hik zijn de kosten voor huisbezoek, behandeling en de voorrijkosten.
Tijdens mijn 2 jarige garantieperiode is het toch niet de bedoeling dat ik zulke kosten zou moeten gaan betalen ?
Verder is het zo dat ik liever niet weer een Philips TV neem.

Of moet ik niet moeilijk doen en akkoord gaan met deze deal ?
Zelf heb ik een tijdje geleden eigenlijk al een keuze gemaakt om deze (nu defecte) TV zowiezo te gaan verkopen en een Panasonic Plasma aan te schaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 10-12-2007 19:23 . Reden: 2005 > 2006 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dus kom je in totaal uit op : 452.01 euro in princiepe + 600 euro, dus in totaal op 1052,01euro

Ongeveer dan, want je wijzigt de bedragen in de TS

Ik zal het dus niet doen, je hebt 600e voor je tv al betaald, hij gaat defect in de garantie periode, normaal gesproken hoor jij niets te betalen.

Ze moeten je gewoon een vervangend model geven of ze moeten hem weer repareren of laten repareren.

Maar als je een ander toestel wilt, zal ik dit zowiezo niet doen, voor iets meer centen heb je een veel mooier toestel op je tv meubel staan dan dit instap model van Philips.

[ Voor 12% gewijzigd door -Thunder- op 10-12-2007 08:57 ]

Blij Met Wilco

• Hoyden
-Thunder- schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:55:
Dus kom je in totaal uit op : 452.01 euro in princiepe + 600 euro, dus in totaal op 1052,01euro

Ongeveer dan, want je wijzigt de bedragen in de TS

Ik zal het dus niet doen, je hebt 600e voor je tv al betaald, hij gaat defect in de garantie periode, normaal gesproken hoor jij niets te betalen.

Ze moeten je gewoon een vervangend model geven of ze moeten hem weer repareren of laten repareren.

Maar als je een ander toestel wilt, zal ik dit zowiezo niet doen, voor iets meer centen heb je een veel mooier toestel op je tv meubel staan dan dit instap model van Philips.
Ik wijzig de bedragen niet :) Ik zet het iets duidelijker neer..
De 232,- is ong. het bedrag wat ik totaal moet gaan betalen incl. nog de voorrijkosten.
Dit bedrag kan nog enigzins met 10% mee of tegenvallen.

Ik heb meerdere malen contact gehad met de winkel en die proberen nog wat met Philips te gaan praten. Wat ik verder nog kon doen is een keuze maken voor een andere Philips TV. Het reparatiebedrijf zou me dan een nieuw voorstel doen met de door mij gemaakte keuze TV.. Maar Philips verkoopt niet zoveel Plasma wist de winkel mij te melden, en voor zover ik research heb gedaan is Panasonic gewoon erg goed daarin..

[ Voor 19% gewijzigd door Hoyden op 10-12-2007 09:02 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zelf zal ik niet akkoord gaan met dit voorstel.

De winkel krijgt hoogswaarschijnlijk een bedrag van Philips om jouw oude toestel over te nemen en gaan ze nu proberen jou een ander toetsel aan te smeren die jij eigenlijk niet wilt hebben.

Ik denk als je het voorsteld dat je ook wel korting kan krijgen op een Panasonic toestel.

Zelf heb ik ook eens zoiets mee gemaakt maar dat zal nu al wel weer 6 jaar terug zijn.
Ik had een Sony disc man die ineens niets meer wilde afspelen, deze is door Dixons opgestuurd en 2 weken later lag er gewoon een nieuw model voor mij klaar ( opvolger van de oude ).

Wat je ook nog kan doen, is proberen gewoon het geld terug te krijgen ( Let op : Ze doen vaak dagwaardes hiervan ) en ergens een toestel aanschaffen die je wel graag wilt hebben.

Als je die philips gaat nemen, denk ik dat je spijt krijgt omdat je ook al aangeeft dat je geen Philips toestel meer wilt hebben.

Blij Met Wilco

• Hoyden
Het voorstel zelf komt gewoon van Philips denk ik..
Die zullen de reparatie van mijn huidige TV waarschijnlijk gewoon te duur vinden.

Dat die mijn geen Panasonic willen laten aanschaffen is natuurlijk wel te begrijpen, maar daar heb ik natuurlijk niets mee te maken.

Ik wil gewoon mijn TV in goede staat terug, of een vergelijkend model zonder daarvoor extra kosten te hoefen maken. Dit lijkt mij toch wel reeël of niet ?

Verder is het zo dat de winkel natuurlijk ook Panasonic TV's verkoopt, en graag zou ik die daar weer aanschaffen... Maar ja, de winkel zegt me ook dat het voorstel wat er nu is nu eenmaal HET voorstel is.. Het is dus min of meer niet anders..

Ik kan akkoord gaan met het voorstel, en de aangeboden TV natuurlijk zsm weer verkopen en vervolgens weer een Panasonic aanschaffen..

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het is jouw toestel, jij hebt er 2 jaar garantie op.

Dus hun moeten ook met een voorstel komen wat jouw niets hoeft te kosten, dat lijkt mij net zo reeël?

Het komt er nu op neer als jij nee zegt, dat jij met een kapotte tv zit die nog wel onder de garantie valt.
SandeR schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:16:

Ik wil gewoon mijn TV in goede staat terug, of een vergelijkend model zonder daarvoor extra kosten te hoefen maken. Dit lijkt mij toch wel reeël of niet ?
Normaal gesproken zouden ze dit ook moeten doen. Dan kan jij altijd nog kiezen om het vervangend model ( waarvoor jij géén extra kosten aan hebt ) te verkopen, nieuw in de doos e.d. en dan alsnog een Panasonic LCD/Plasma scherm te kopen.

[ Voor 49% gewijzigd door -Thunder- op 10-12-2007 09:23 ]

Blij Met Wilco

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Laten we wel wezen de tv is bijna 3 jaar oud en gezien de huidige stand en prijsstellingen is dat bijna de helft van de economische levensduur.
Dat je moet bij betalen is niet meer dan riëel.
Dat je nu liever geen philips hebt kan ik begrijpen maar vind ik ook niet riëel.
Neem van mij aan ook panasonic is niet altijd probleemloos en ieder merk heeft zijn problemen.

Ik zou het voorstel van philips gewoon accepteren.
Je hebt ruim minder dan 100 euro per jaar verkeken.
Ook als hij nooit defect geweest was had je hem nooit voor die dagwaarde kunnen verkopen.

Ik zou bijna zeggen zelfs met een splinternieuwe lukt je dat niet.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Hoyden
snameroc schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:44:
Laten we wel wezen de tv is bijna 3 jaar oud en gezien de huidige stand en prijsstellingen is dat bijna de helft van de economische levensduur.
Dat je moet bij betalen is niet meer dan riëel.
Dat je nu liever geen philips hebt kan ik begrijpen maar vind ik ook niet riëel.
Neem van mij aan ook panasonic is niet altijd probleemloos en ieder merk heeft zijn problemen.

Ik zou het voorstel van philips gewoon accepteren.
Je hebt ruim minder dan 100 euro per jaar verkeken.
Ook als hij nooit defect geweest was had je hem nooit voor die dagwaarde kunnen verkopen.

Ik zou bijna zeggen zelfs met een splinternieuwe lukt je dat niet.
De TV is bijna 2 jaar.. Dat scheelt al een jaar. (foutje in TS)
Dat ik geen keus heb is natuurlijk wel een beetje vreemd.

Maar goed, bedankt voor je reactie :+
Pagina: 1