Gezocht : Provider die binnen een week actief is.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik zoek op het moment voor me werk een internet provider die de boel binnen een week kunnen aansluiten op een locatie.

Ik zit bij enkele providers te kijken maar dan zie ik al gauw staan dat de levertijd 2á3 weken is.

Heeft iemand enig idee of er een provider is die de boel binnen een week aan kan sluiten ?

Mijn dank is groot.

Blij Met Wilco

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Onbekend

...

Magere startpost.
Wat is het adres waar de aansluiting moet komen?
En hoe moet je internet zelf wezen? Een standaardinbelnummer zou anders ook wel kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 10-12-2007 08:05 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Het valt in postcode locatie : 1657 en ik zoek graag minimaal 4mbit.

Edit ://// Hmz volgens mij heb ik Kpn te pakken dmv een babbeltje maar het is nog even afwachten, suggesties zijn uiteraard welkom.

[ Voor 49% gewijzigd door -Thunder- op 10-12-2007 08:13 ]

Blij Met Wilco

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik denk het haast niet, je hebt altijd te maken met een afkoelperiode van 7 dagen, in die periode doen ze helemaal niets, mist verder nog de letters van de postcode + huisnummer

edit: het is voor je werk? Dus wellicht een zakelijke aansluiting, ik weet niet of dat sneller gaat?

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 10-12-2007 08:13 ]

Elect a clown, expect a circus.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Het is voor een klant van ons.

Wij zelf verzorgen bouwplaatsinrichtingen waaronder telefoon en internet e.d. dus ook bij valt.

Het gaat hier dus nu ook om een bouwplaats.

Blij Met Wilco

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:51

Kettrick

Rantmeister!

Slasher schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:13:
Ik denk het haast niet, je hebt altijd te maken met een afkoelperiode van 7 dagen, in die periode doen ze helemaal niets.
Dit kan je vaak afvangen door een contract te faxen, die 7 dagen gebruiken ze meestal alleen voor internet en telefonische aanmeldingen. Maar KPN is sowieso twee weken verder voor je kale lijn opgeleverd is, binnen een week kan je rustig vergeten.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Een telefoon / isdn aansluiting is er al actief.

Maakt dat de boel niet sneller dan ?

Blij Met Wilco

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
-Thunder- schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:25:
Een telefoon / isdn aansluiting is er al actief.

Maakt dat de boel niet sneller dan ?
Levertijd van ADSL op een shared line (dus waar al telefonie op actief is) is 2 weken. Hier zit de afkoelperiode van 7 dagen voor bestellingen op afstand (dus via telefoon/internet/uit een boekje/postorderbedrijven). Dus technisch kunnen ze het wel in een week, maar je zult ff moeten bellen met de providers om te kijken wie dat wilt doen voor je.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het lijkt me dat bussinesslijnen wel een stuk sneller geleverd kunnen worden..
Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.. :)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik wacht nog even af op een telefoontje terug van KPN, bij het invoeren van de postcode kregen ze een foutmelding. Ze hebben zelf al ISDN e.d. geinstalleerd op deze locatie. Ben benieuwd of ze het snel kunnen regelen.

Blij Met Wilco

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is UMTS geen oplossing? Een Linksys WRT54G3G met een Vodafone kaartje er in, en je hebt binnen enkele minuten een internet verbinding.

(Mits je UMTS dekking hebt natuurlijk.)

http://www.vodafone.nl/za...eedband_router/wat_is_het

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Lijkt mij een beetje overdreven, het is een werk voor ongeveer 1,5 jaar.

Het is trager en het kost meer.

Het liefste hebben we het internet daar binnen een week in orde maar als het echt niet kan dan is 2 weken echt het maximum.

Blij Met Wilco

• joopv
  • Niet online
Maar het werkt onmiddelijk. Daar ging het toch over?

Zeker op een 'rare' locatie zoals deze bouwplaats, die niet in Kanvas voorkomt, zit je al gauw aan 3 weken levertijd minimaal, is mijn ervaring.

Voor professioneel gebruik zijn de hogere kosten minder interessant. We hebben het hier over een paar tientjes per maand, dat valt volkomen in het niet bij de rest van de kosten van zo'n project.

En ondertussen dat je die UMTS aansluiting hebt opgeleverd, loopt de aanvraag voor de adsl internet gewoon door. Als die opgeleverd is, zet je de zaak om en dan is je UMTS abbonement + hardware weer beschikbaar voor een volgende bouwkeet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabelaars hebben niet te maken met het gedoe van kloten met de lijnen mbt de DSLAM. Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is, maar hier (Nijmegen) ben ik destijds de shop van de kabelaar binnengelopen, liep ik naar buiten met een DHZ pakket en minder dan een uur later zat ik online. Geen idee wie in dat gebied actief is, maar allicht het overwegen waard?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:48:
Kabelaars hebben niet te maken met het gedoe van kloten met de lijnen mbt de DSLAM. Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is, maar hier (Nijmegen) ben ik destijds de shop van de kabelaar binnengelopen, liep ik naar buiten met een DHZ pakket en minder dan een uur later zat ik online. Geen idee wie in dat gebied actief is, maar allicht het overwegen waard?
TS woont in abbekerk. Geen kabel beschikbaar voor zover ik kan zien.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:14

Beaves

Usque ad Finem

Het bedrijf waar ik werk, Signet (zakelijke ISP), kan binnen 5 werkdagen als het moet een DSL verbinding opleveren, ook als voice erop moet blijven staan.

Enige beperking is dat het een BBned locatie moet zijn en dat BBned de postcode kent.
Als dat zo is dan is in 99% van de gevallen een snelle oplevering mogelijk.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
TS woont niet in Abbekerk, maar ik regel een verbinding van een klant voor een project in Abbekerk.

Maar ondertussen heb ik al iets kunnen regelen met KPN.

Dank aan de mensen die tips hebben gegeven :Y)

Blij Met Wilco

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Kabel? hier binnen 5 dagen op de mat gehad bij buren

• joopv
  • Niet online
Weinig mensen lezen goed blijkbaar. TS meld dat het om een bouwkeet gaat.

Zo'n ding wordt ergens neergepleurd op een braakliggend terrein. Vaak nog zonder adres. Om te beginnen moet er een adres bepaald worden: een straatnaam, huisnummer, postcode enz. Die dingen ontstaan niet zomaar uit het luchtledige weet je. Weken of zelfs maanden durende gemeentelijke procedures.

Vervolgens moeten bij de UPC's, TPG's, KPN's, BBNED's en dergelijke bedrijven dat adres bekend gemaakt worden in hun databases. Dat gaat ook niet zomaar. En zonder geldig adres en postcode begin je helemaal NIETS bij die bedrijven.

KPN kan daarna een IS/RA (Infrastructuur/Randapparatuur) punt aanleggen. Zonder dat beginnen de BBNED's weer niks want die gebruiken het koper wat KPN daarnaartoe trekt. Hetzelfde geldt voor UPC/Casema/enz, die hebben ook een Abbonnee Overname Punt. Voordeeltje is hier dat het koper (de coaxkabel) en de service (internet) bij hetzelfde bedrijf zit.

Als dat allemaal technisch en administratief rond is kan er eindelijk eens internet aangevraagd worden bij een XS4ALL/DEMON enz. enz. provider.

En probeer die hele santekraam hierboven nou eens binnen 1 week geregeld te krijgen.....

Dat is verdomd lastig kan ik je zeggen, zelfs als zeer grote onderneming met speciale corporate account managers bij de KPN. Onder speciale nood omstandigheden kan er buiten allerlei procedures om gewerkt worden, maar daar kun je maar beter zeer spaarzaam gebruik van maken.

Daarom is voor een snelle semi-mobiele bouwkeet oplossing UMTS echt een geweldige uitkomst.
Maar ondertussen heb ik al iets kunnen regelen met KPN.
Wat heb je nou precies kunnen regelen? Misschien hebben meerdere mensen er wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 10-12-2007 18:52 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ik vind de probleem opsomming beetje raar.

TS geeft al aan dat er een PSTN/ISDN lijn actief is... dus wat is het probleem van niet voorkomen in Kanvast of locatie niet bekend...

Gewoon aanvragen dus. Bij de meeste providers maakt een straat/huisnummer niet eens uit als het een linesharing order word.

Deze advertentieplaats is te huur!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
joopv schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:49:

[...]

Wat heb je nou precies kunnen regelen? Misschien hebben meerdere mensen er wat aan.
Het is toch een levertijd van 2 weken geworden. De klant had er geen probleem mee en wou graag kpn gebruiken.

Blij Met Wilco

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
RoeLz schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:24:
[...]

Dit kan je vaak afvangen door een contract te faxen, die 7 dagen gebruiken ze meestal alleen voor internet en telefonische aanmeldingen. Maar KPN is sowieso twee weken verder voor je kale lijn opgeleverd is, binnen een week kan je rustig vergeten.
Ik weet dat TS inmiddels iets geregeld heeft maar wil toch even hierop reageren..

KPN kan een kalen lijn in 2-3 dagen opleveren, e.e.a is uiteraard wel afhankelijk van de situatie en je ingang bij KPN (en natuurlijk van het technische verhaal, een adres moet bijvoorbeeld wel bekend zijn en op een centrale zitten)

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 23:03

Remi

Moo!

UPC zou in theorie in 1 dag kunnen als je kabel hebt en het modem bij een upc winkel oppikt.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 11:26
Ik vermoed alleen dat er geen CAI aansluiting gemaakt is in de bouwkeet. Anders had de TS dit wel vermeld.
Pagina: 1