Toon posts:

[XP]Downloaden door standby?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een soort standby maken waardoor mijn computer aanhoudt wat er aanstaat, bijv. dus een download programma of een spelletje dat aan staat (ik speel er een waar je een markt kan uitstallen, maar je moet online zijn en erbij staan wil je het kunnen behouden; op achtergrond werkt dit prima), maar verder niets doet? Ik weet dat als je 10 min. niets doet hij automatisch de screen op standby zet, maar volgens mij gaat hij dan door met alles. Ik wou graag iets dat alles doet met minimale power en geluid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook nog de hdds uitschakelen, verder kun je kijken of je iets van CnQ (AMD) of EIST (Intel) hebt en dat aanzetten. Dan schakelt je pc een stuk terug in snelheid en daardoor verbruik.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zijn niet de grootverbruikers :P
Ik dacht zelf aan de videokaart, maar ik weet niet hoe dat zou moeten. Het zou leuk zijn als ik een alternatieve standby kon maken waardoor er geen beeld komt (videokaart uitgeschakeld) en ook hd uitschakelt, maar wanneer ik op de powerknop druk alles terugkomt (net als normaal standby).
(overigens draai ik op 1.05V, eist zet hem bij 6x op 1.2xx volt :P dus die staat uit)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:04:
Ik dacht zelf aan de videokaart, maar ik weet niet hoe dat zou moeten. Het zou leuk zijn als ik een alternatieve standby kon maken waardoor er geen beeld komt (videokaart uitgeschakeld) en ook hd uitschakelt,
En waar wil je de data naartoe schrijven?

Standby Slaapstand (STR) betekent een low-power status waar de data inactief in het geheugen wordt gehouden.

Welke Windows versie gaat het over? Dit hoort in je topictitel te staan, en je vermeldt het ook nergens in je posts.
Zou je onderhand wel moeten weten dat dat hier gevraagd wordt van je...

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 10-12-2007 01:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Alleen scherm uit laten zetten na een bepaalde tijd is niet zo moeilijk, dat kan je vinden onder energiebesparing. Andere apparaten uit zetten, zonder de processen te pauzeren is niet mogelijk volgens mij.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP (sorry, wilde editen maar kan titel niet editen :S ).

Scherm kan ik ook zelf uitdoen o.O maar de 'output' van de videokaart naar scherm, kan ik die uit laten zetten na een tijdje?

Verder zullen jullie wel gelijk hebben, HD en processor kan ik zeker niet uitzetten, maar graka zou wel leuk zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:02:

Scherm kan ik ook zelf uitdoen o.O maar de 'output' van de videokaart naar scherm, kan ik die uit laten zetten na een tijdje?

Verder zullen jullie wel gelijk hebben, HD en processor kan ik zeker niet uitzetten, maar graka zou wel leuk zijn.
De output kun je uitzetten door je monitor op standby te gooien. Dan zal de videokaart geen dingen meer naar de monitor sturen. Je videokaart kun je ook niet helemaal uitzetten.

• Nielson
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:02:

Wat er nog het meeste op lijkt is Away Mode van MCE.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:04:
Maar dat zijn niet de grootverbruikers :P
Ik dacht zelf aan de videokaart, maar ik weet niet hoe dat zou moeten. Het zou leuk zijn als ik een alternatieve standby kon maken waardoor er geen beeld komt (videokaart uitgeschakeld) en ook hd uitschakelt, maar wanneer ik op de powerknop druk alles terugkomt (net als normaal standby).
(overigens draai ik op 1.05V, eist zet hem bij 6x op 1.2xx volt :P dus die staat uit)
Dat kan lager volgens mij. Zoveel horsepower heb je niet nodig als je aan het downloaden bent imho, dus je kan best je dualcore op 1000MHz zetten (idle wordt ie dan 750), 8x125FSB. Voltage kan dan ook omlaag. Bij mij was 0.875V BIOS stabiel, 0.84 in real life dus, zoiets.
Pagina: 1