Toon posts:

[OC] BFG 8800GTS 320MB OC2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben recentelijk begonnen aan het hoger klokken van mijn beeldkannonetje en ik loop hierbij tegen een vraag op waar ik niet echt een antwoord op kan vinden of gewoon niet zo zeker van ben

http://www.techpowerup.com/gpuz/gpq4x/ <-- huidige artifact-vrije OC

op het moment heb ik me core clock met rivatuner naar 684 weten te brengen maar als ik hem hierna een stapje hoger zet loopt hij vast tijdens het testen in 3dmark...
vraag: Betekent dit dat ik hier aan me max zit? (heb overigens ook hetzelfde bij me shaders)

overigens zijn me temps gewoon goed ik probeer hem maximaal 80 te houden en aangezien mijn airflow wel goed zit heb ik nog niet eens de fanspeed hoeven verhogen dus die blijft netjes op 60 :D

*ik heb om eerlijk te zijn geen 8800 OC topic kunnen vinden (ik kan me namelijk herinneren dat die er ooit was :P) maar ben zeer benieuwd wat andere mensen met hun 8800GTSjes hebben weten te halen :P*

overige systeemspecs:
dikke 850W voeding *overkeel*
(meer is denk ik niet nodig, als het wel het geval dat ze wel nodig zijn laat een berichtje achter en ik add ze asap ;))

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
het zal waarschijnlijk wel het maximum zijn, rboot hier ook als ie hoger dan 696MHz staat.

btw: is een standaard geclockte XFX en max OC dat ik ermee haal is:
Core: 696MHz
Shaders: 1655MHz
Mem: 1075MHz
maar 24/7 clocks zijn: 650/1555/950
kaartje wordt niet warmer dan 70graden met fan op 100% (enkel om te testen)

[ Voor 56% gewijzigd door ThaFlub op 10-12-2007 17:44 ]

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Verwijderd

tja bfg is standaart al overgeclockt , dus ja, het kan zijn dat je aan de limiet zit

Verwijderd

Topicstarter
`het is idd een standaard overclockte kaart die ik even verder help (met succes overigens) want het heeft me ongeveer 2500 extra 3dmarks opgeleverd :P

Verwijderd

Is niet heel bijzonder je oc... Wel lekker natuurlijk :)
Maar dat komt niet doordat ie standaard al iets overgeclocked is.
Mijne komt tot bv 700/1010 en dat is een asus...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:29:
Is niet heel bijzonder je oc... Wel lekker natuurlijk :)
Maar dat komt niet doordat ie standaard al iets overgeclocked is.
Mijne komt tot bv 700/1010 en dat is een asus...
kijk maar eens met rivatuner, dan zie je dat je waardes een beetje afwijken :P
alles vanwege die 27Mhz crystal :+

echter ik heb gemerkt dat je de ROP core per 9 kan klokken maar de shaders gaan maar per 27 :/
Pagina: 1