Toon posts:

[ USB 2.0 PCI ] mogelijke kortsluiting op kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had op een PC beurs zo'n prul PCI kaartje met USB aansluitingen aangeschaft (weliswaar nog mooi in doos, verpakt & verzegeld) en na de harware matige installatie is er blijkbaar wat foutgelopen ...

Windows gaf geen melding van enig nieuwe hardware, dus ik maar aan de slag met het installeren van de driver (VIA_USB2_V270p1-L-M.zip voor 6212L chipset van VIA) ... na reboot, nog steeds niets ...

Vervolgens probeer ik te testen met een USB stick (kingston data traveler van 1GB usb 2.0) ... geen reactie ... daarna probeer ik een Belgium EID card reader ... weer geen reactie ... en nog wat apparaten (sandisk U3 titanium cruzer, hp laserjet 1020) maar zonder resultaat ...

Kaartje tenslotte er terug maar uitgehaald met het idee, ik ga ander PCI slot proberen, nu omdat ik toch net even men USB stick nodig had, plug ik deze in men laptop en krijg nu volgende melding "Het USB apparaat wordt niet herkend", wil dit nu zeggen dat men USB stick stuk is door een mogelijke kortsluiting, net zoals men beID card reader die nu de zelfde melding geeft? Mijn andere USB stick (sandisk U3 titanium cruzer heeft het testen op de PCI card wel overleefd) en mijn printer half blijkbaar ... wanneer ik nu iets afprint crasht explorer :/

iemand een idee wat er is gebeurd ?

edit: misschien intressant om te weten, het PCI slot zelf werkt nog wel zoals voordien (gelukkig)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 23:41 ]