Remote desktop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:08
Ik heb een probleem met de remote desktop software van Windows vista,

Ik probeer met mijn laptop (Premium Vista) mijn vaste pc (Ultimate Vista) over te nemen.

Dit wil niet lukken ik krijg de volgende foutmelding: Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Kan de externe computer niet vinden. Geeft de computernaam of het ip-adres opnieuw op en probeer opnieuw verbinding te maken. Voor de rest wat blabla

Ik heb ergens op internet een keer wat gezien dat je met de premium installatie problemen kan hebben met remote desktop. Je moet dan een dll bestand aanpassen. IK weet alleen niet meer waar dat precies was.

Iemand een idee, alvast bedankt

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je het wel goed ingesteld op de vaste pc? Je bekijkt het nu alleen van de client kant :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• nachtwaker
wat en waar moet ik het instellen want als ik op mijn vaste pc kijk dan kan ik er niks over vinden

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
nachtwaker schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:22:
wat en waar moet ik het instellen want als ik op mijn vaste pc kijk dan kan ik er niks over vinden
Eigenschappen bij Computer - geavanceerde systeeminstellingen - Op afstand (of hoe dat in het nederlands ook heet, hier int engels heet et Remote :P zoek maar ff..)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Let ook op je firewallinstellingen. Zit de pc achter een router? Moet je namelijk poorten forwarden etc..

Vertel eens wat meer over de situatie en wat je zelf al gedaan hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 09-12-2007 23:32 ]

• nachtwaker
Het is gelukt hartelijk dank daar voor.

Heb alleen nog een vraagje:

Je kan kiezen uit 2 opties:
Allow connections from computer running any version of remote desktop
Allow connections only from computers running remote desktop with network level authentication

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

nachtwaker schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:32:
Het is gelukt hartelijk dank daar voor.

Heb alleen nog een vraagje:

Je kan kiezen uit 2 opties:
Allow connections from computer running any version of remote desktop
Allow connections only from computers running remote desktop with network level authentication
Als je alleen met je laptop wilt kunnen inloggen, kan je prima kiezen voor de 2e optie. Toch een extra stukje veiligheid. Wil je met oudere (XP) machines inloggen, of met een compleet ander OS, dan kan je beter voor het eerste kiezen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nachtwaker schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:19:
Ik heb ergens op internet een keer wat gezien
Ik ook, namelijk een zeer onduidelijk en warrig verhaal en een topictitel die niet voldoet aan de Windows Clients - Policy .

Begin voortaan eerst even de basis probleemoplossingen uit (instellingen nakijken, is de andere PC bereikbaar) en vermijd vage zaken als 'en nog wat blabla' als je errormeldingen door wil geven.

Op deze manier wordt het namelijk een beetje een glazenbollentuurwedstrijd, en da's niet de bedoeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.