Toon posts:

Vista loopt steeds vast home premiun 32

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn nieuwe installatie van vista(oem versie) loopt het systeem elke keer vast.
Eerst dacht ik dat het alleen met NFS Carbon was maar nu loopt hij vast als ik een half uur niks doe.
Slaapstand, hybride slaapstand, schijven uitschakelen is allemaal uit screensavers ook maar hij blijft elke keer hangen.Als ik een film kijk of gewoon mijn pc gebruik werkt alles prima.
S'nachts aan laten staan voor downloads gaat ook vaak mis.
Ik heb de log boeken bekeken maar daar staat alleen maar onverwacht beeindigd omdat ik mijn systeem afsluit door de aan knop ingedrukt te houden.

Iemand een idee waar ik nog kan kijken of iets checken?

dualcore 3.0Gh intel
4gb intern
radeon 2600 xt grafische kaart
p5k mobo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 23:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:14:
Iemand een idee waar ik nog kan kijken of iets checken?
In de FAQ en Windows Clients - Howto's and Guides staan een aantal zaken in waarmee je kan beginnen.

Als je je PC constant keihard moet afsluiten is dat op den duur vragen om problemen, dus zoek uit waarom je dat uberhaupt moet doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gelezen "Windows Clients - Vista FAQ" en deze 'Howto's and Guides' en Windows Clients doorgelopen maar ik kan niks vinden van gelijke strekking.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:38:
[...]

In de FAQ en Windows Clients - Howto's and Guides staan een aantal zaken in waarmee je kan beginnen.

Als je je PC constant keihard moet afsluiten is dat op den duur vragen om problemen, dus zoek uit waarom je dat uberhaupt moet doen.
ik moet zo afsluiten omdat niks meer reageerd.

Verwijderd

Helaas ken ik deze bug ook.
Bij mij kan ik alleen nog achterhalen wanneer het is begonnen en wanneer het tot een totale vastloper heeft geleid.

Voorbeeld vanmorgen downloaden en installeren van de updates van windows vista premium 32
Om 06:54 is het begonnen en om 07:10 was de totale vastloper.
Dit was te zien door de klok in de menubalk die was gestopt om 06:54 en de klok in de sidebar die de geest gaf om 07:10 geen enkele reactie meer op welke toetsaanslag dan ook (numlock gaat ook niet meer uit) de muis stond ergens midden in het scherm vast.

Aleen de aan en uit knop functioneert dan nog, helaas geen meldingen in welk log dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander gevonden.Mijn ati radeon grafische kaart zorgde er waarschijnlijk voor dat mijn systeem vastliep, ik heb nu de nieuwste drivers geinstalleerd en het probleem lijkt verholpen.
Misschien helpt dit

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 19:52
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:32:
Ik heb het een en ander gevonden.Mijn ati radeon grafische kaart zorgde er waarschijnlijk voor dat mijn systeem vastliep, ik heb nu de nieuwste drivers geinstalleerd en het probleem lijkt verholpen.
Misschien helpt dit
Je zou ook nog naar de voeding kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:32:
Misschien helpt dit
Het systeem loopt nog steeds vast dus dat was het niet, ik zal nog eens gaan zoeken in het log op event id.
voeding zou genoeg moeten zijn met alleen maar 2 schijven en een mobo grafische kaart haalt zijn voeding ook van het mobo dus niet extern, daarom denk ik dat hij ook niet veel vraagt

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12
Wat voor een voeding ligt er in je systeem, lijkt me hier de oorzaak of een hitte probleem.
Pagina: 1