"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
- Het internet werk niet?
- Bestaan er virtual machine additions alleen voor linux? (Ik weet eigenlijk niet wat je hiermee zou bedoelen)
- Waarom mount linux een image voor windows clients? (Hier kan ik ook weinig hout aan vastknopen)
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Het internet in Suse werkt niet.Keiichi schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:54:
Wat is nu je probleem;
- Het internet werk niet?
- Bestaan er virtual machine additions alleen voor linux? (Ik weet eigenlijk niet wat je hiermee zou bedoelen)
- Waarom mount linux een image voor windows clients? (Hier kan ik ook weinig hout aan vastknopen)
Nou je hebt in VM ook tools zodat je beteren grafisch prestaties krijgt, muis kan vrij worden bewogen zonder vast te blijven zitten.
Als ik nu kies om dat te instaleren wordt er een image gemount in linux die de instalatie bevat van die tools, alleen die is bedoeld voor windows clients en niet voor Linux.[/i]
[ Voor 0% gewijzigd door Pim. op 09-12-2007 23:42 ]
Je zal als type dus Linux moeten opgeven. Als Suse niet in de lijst staat pak je "Linux kernel 2.x based" (waar 2.x je kernelversie is)
Voor internet zal je wss je internet connectie moeten configgen. 'ifconfig" kan je daar voor gebruiken.
Ik kon alleen kiezen voor windows systemen, en 'overige' dat heb ik gekozen.[/i]PowerSp00n schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:00:
Heb jij bij het maken van je virtual machine wel gekozen voor het goede operating system?
[ Voor 0% gewijzigd door Pim. op 09-12-2007 23:41 ]
Idd het gaat om virtual pc. heb het erbij gezet MIjn excuus hiervoor..[/i]McKaamos schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:05:
Welke VM software gebruik je dan? Iets doet me denken dat je Microsoft VirtualPC draait ofzo.... Of anders een sterk verouderde of zwaar gestripte versie van VMWare
Dat zou ik ook gokken. Voornamelijk omdat je alleen Windows of Overige kan kiezen. Dit is bij de huidige versies totaal anders. Hier heb je meerdere opties voor diverse Windows OS'en en dan nog redelijk wat opties qua distrubuties van linux. En anders kan je nog kiezen voor welke kernel versie je gebruikt.McKaamos schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:05:
Welke VM software gebruik je dan? Iets doet me denken dat je Microsoft VirtualPC draait ofzo.... Of anders een sterk verouderde of zwaar gestripte versie van VMWare
En btw waarom zet je
[i]
[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 09-12-2007 23:09 ]
Automatisme, doe ik ook in andere fora's[/i]Graham schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:08:
[...]
Dat zou ik ook gokken. Voornamelijk omdat je alleen Windows of Overige kan kiezen. Dit is bij de huidige versies totaal anders. Hier heb je meerdere opties voor diverse Windows OS'en en dan nog redelijk wat opties qua distrubuties van linux. En anders kan je nog kiezen voor welke kernel versie je gebruikt.
En btw waarom zet jeom je posts heen?\[i]
Dat is het probleem al... Microsoft levert geen extra's voor Linux.MrJoker1985 schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:07:
[quote]McKaamos schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:05:
[/quote]
Idd het gaat om virtual pc. heb het erbij gezet MIjn excuus hiervoor..
Je kan het wel draaien, maar geen "VMTools" zoals VMWare dat levert.
Of je netwerkinterfaces gaan werken is ook maar de vraag. Kwestie van even "lspci" en "dmesg" kijken of het inderdaad werkt, daarna "ifconfig" gebruiken.
Oke, laten we dat stuk vergeten. Het was niet zozeer van belang omdat het toch gaat om een schoolopdracht. Ik wil weten hoe ik internet aan de praat krijg. Ik heb al geprobeerd in yast handmatige ip instellingen te zetten maar zonder resulataat. Ik ben niet zo een Linux fanaat dus als je mij zou kunne uitleggen wat voor stappen ik moet maken zou ik je erg dankbaar zijn.McKaamos schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:15:
[...]
Dat is het probleem al... Microsoft levert geen extra's voor Linux.
Je kan het wel draaien, maar geen "VMTools" zoals VMWare dat levert.
Of je netwerkinterfaces gaan werken is ook maar de vraag. Kwestie van even "lspci" en "dmesg" kijken of het inderdaad werkt, daarna "ifconfig" gebruiken.
Typ in:
"lspci" (list PCI devices).
In de output even kijken of er een netwerkkaart tussen staat.
Dan "dmesg | grep *merknaam netwerkkaart* " of "dmesg | grep *pci id nummer* "
Als daar iets uit komt issie installed. (voor zover ik weet iig)
Dan even "ifconfig eth0" doen om de huidige instellingen te bekijken en "ifconfig eth0 --help" voor hulp bij instellingen.
Verder kan ik je zo snel ook niet helpen bij gebrek aan een linuxmachine om even mee te testen.
Kan je alleen maar aanraden om VMWare te gebruiken eigenlijk... Vind ik (persoonlijk) veel prettiger en je krijgt er tenminste VMWare Tools voor Linux bij.
[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2007 23:25 ]
Want ik heb alleen maar nare ervaringen met virtual pc, als ik een linuxdistributie erop installeer.
Maar ik raad je eerst aan om virtualbox in plaats van vmware te downloaden, want deze is gratis.
(ok, je hebt ook vmware player,...)
Ben je er niet tevreden mee, dan kan je nog altijd vmware aanschaffen
ESX lijkt me zwaar overkill, evenals Workstation, ik zie dus niet in waarom hij zou moeten betalen.
[ Voor 92% gewijzigd door Jungian op 10-12-2007 12:54 ]
0.0
GSX bestaat al een tijdje niet meer. VMware Server is de nieuwe naam (en het nieuwe product), waar de topicstarter naar zou kunnen kijken.Jungian schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:51:
Player is bagger. GSX Server is ook gratis en kun je veel meer mee.
ESX lijkt me zwaar overkill, evenals Workstation, ik zie dus niet in waarom hij zou moeten betalen.
VMware Server is exact hetzelfde hetzelfde product als GSX (inderdaad de nieuwe naam en dus ook precies hetzelfde product). </mierenneuk> ?Jainoxi schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:07:
GSX bestaat al een tijdje niet meer. VMware Server is de nieuwe naam (en het nieuwe product), waar de topicstarter naar zou kunnen kijken.
0.0
Hûh? http://www.microsoft.com/...31613ac&lang=en&cr=US&p=1McKaamos schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:15:
[...]Dat is het probleem al... Microsoft levert geen extra's voor Linux...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ok, dan is dat nieuw. De laatste keer dat ik VPC gebruikte zat dat er niet in en wss gebruikt de TS een soortgelijke versie
Relatief; versie 1.0 dateert van april 2006McKaamos schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:10:
[...]Ok, dan is dat nieuw...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==