Toon posts:

[XP] EFS encryptie - data terughalen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met volgende probleem: mijn PC is gecrashed. Er zat niets anders op dan te formatteren en XP (professional) opnieuw te installeren.

Ik had alle data op een externe disk staan, maar nu zie ik dat een deel van de folders op die externe schijf geëncrypteerd waren (standaard EFS functionaliteit van XP Pro).

Aangezien de private en public keys weggeformatteerd zijn, slaag ik er niet in om toch alle data van die externe disk te recupereren. Ik heb al twee dagen gegoogled dat het niet schoon meer is, maar voorlopig niets afdoends gevonden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:32:
Aangezien de private en public keys weggeformatteerd zijn, slaag ik er niet in om toch alle data van die externe disk te recupereren.
Then you're screwed.
Er zijn wel tools voor die je eventueel nog zou kunnen proberen, maar die zijn niet gratis.
EFS is wat dat betreft een tool die z'n werk doet.

Als dit een XP SP2 install is dan is er sowieso 3DES gebruikt. Je zou met de DRA, de disk die je aan kan maken (of een export van het certificaat) nog het één en ander hebben kunnen doen, maar er wordt niet voor niks in de documentatie http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457020.aspx gewaarschuwd voor de gevaren als je dat niet doet.
Data Recovery on Standalone Machines

Windows XP no longer creates a default DRA on newly installed machines in a workgroup (standalone). This effectively prevents previous offline attacks against the administrator account. Therefore, a DRA must be created manually by a user and installed. To manually create a DRA, the cipher.exe utility must be used.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device