Toon posts:

Shuttle SD31P, komt niet verder dan eerste scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een (volgens mij nauwelijks) gebruikte Shuttle SD31P gekocht. Hier een PentiumD 925 in gezet, twee maal 512MB Nanya DDR2-4200 4-4-4 modules, Sata schijf en DVDR. Het monteren ging allemaal goed, het opstarten een stukkie minder.

Ik krijg alleen het eerste scherm te zien met het XPC logo, verder gaat de boot niet. Indrukken van DEL geeft wel een melding van 'entering setup' maar ook daar verder geen beweging. Heb de CMOS reset button al gebruikt maar zonder resultaat.

Het geheugen komt uit een andere PC met Fujitsu Siemens board en werkte daar goed. Met het opstarten krijg ik ook geen biepjes te horen dus geen indicatie wat er mis is, bij de instellingen van het BIOS kan ik dus ook niet eens komen.

Enig idee hoe ik dit kan tackelen? Alvast bedankt voor de suggesties.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:02:
Enig idee hoe ik dit kan tackelen? Alvast bedankt voor de suggesties.
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en gebruik Memtest eens om je geheugen te testen. Ook even de tool gebruiken van de maker van je harde schijf :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Die hele lijst had ik al doorgespit, merci. Alle mikmak die ik in het bios kan aanpassen: n.v.t., ik kom daar niet bij. Geld ook voor tests die ik kan draaien onder Windows. De machine boot gewoon niet, geen gepiep, alleen een fraai startscherm.
Als ik al niet bij het bios kan komen en er ook niet van CD wordt opgestart lijkt booten vanaf een floppy me ook niet mogelijk? Niet dat er nog een FDD inzit....

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 09:22
Dus je mobo gaat niet piepen als er geen geheugen en/of videokaart in zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, pas de piep.... Met geheugen erin krijg ik wel beeld (intel video dus shared) maar zonder geheugen geen beeld en nog steeds geen piep.

De fans draaien wel in beide gevallen, de harddisc spint ook op en wordt even aangesproken.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, probleem opgelost. Nog even gebeld met de verkoper en die had op een Duitse site nog wat gevonden. Bleek dat de bios nog een tikkeltje te oud was om een PentiumD te accepteren. Gelukkig had ik nog een PC met P4HT staan, de CPU's even omgewisseld, bios update gedaan, de Dual er weer in en hatsee: draaien :-) Nog bedankt Rens!
Pagina: 1