[Vista] Exchange account toevoegen buiten outlook om

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Goed dit topic heb ik net ook neergezet, maar niet volledig genoeg dus gesloten. Probeer het daarom ff opnieuw:

Ik heb hier op een vista ultimate machine met office 2007 staan, hierop staan 2 pop3 accounts deze heb ik inmiddels verwijderd omdat ik nu een sbs server met exchange heb draaien.

Die exchange account toevoegen onder outlook lukt niet, dan verwijst hij naar configuratie scherm / Post. Dit klopt ook onder Windows XP werkt het prima, maar onder Vista heb ik helemaal geen Post/Mail o.i.d. onder configuratiescherm. Hoe voeg ik dan nu die exchange account toe?

Ding hangt nog niet in het sbs domain (gewoon in een werkgroep), dus gekke policies o.i.d. kunnen de oorzaak niet zijn. Klassieke weergave of de normale weergave maakt niet uit.

Denk zelf ook niet dat het aan de installatie ligt, omdat er hier nog 4 machines staan (allemaal vista) die allemaal geen email/post/postvak o.i.d. onder Configuratie scherm hebben staan.

Gezien de reacties in mijn gesloten topic ben ik niet de enige die het niet heeft staan onder configuratie scherm, dus denk niet dat het een probleem is wat specifiek bij mij ligt.

Edit: Heb net even een herinstallatie gedaan, maar ook nu heb ik niks in het configuratiescherm staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 09-12-2007 21:57 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Ergens in je outlook zit een optie om je email ondersteuning opnieuw te configureren. Daarmee kun je aangeven dat je nu een coroprate mailomgeving hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04
Ik heb de 64-bit versie van vista ultimate. Daar zit het post/mail icoontje verstopt onder: Configuratiescherm >> 32-bits onderdelen van Configuratiescherm weergeven >> E-mail. Wel even de klassieke weergave instellen.

Verder werkt het hetzelfde als onder XP.

Afbeeldingslocatie: http://www.robotron.nl/images/GoT/e-mail-thumb.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Zip McOccup op 10-12-2007 17:53 . Reden: 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden ;) ]