2 min zwart scherm tijdens opstarten XP

Pagina: 1
Acties:

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb na een reset het volgende probleem gekregen,
de pc doet er nu veel langer over om te booten; ik krijg zo'n 2 min een zwart scherm voor ik het windows-logo zie verschijnen, daarna loopt alles goed, ook geen stabiliteitsproblemen, enz alles loopt daarna vlotjes het zit hem alleen in dat zwart scherm.

Ik heb wat rondgezocht in faq maar niet iets gevonden dat erop leek.
ik krijg ook geen foutmeldingen ofzoiets, ik moet gewoon lang wachten en dervoor deed ie alles goed. Ik heb quickboot ge-enabled maar niet echt verschil.

Het rare was ook dat mijn DVD-writer tijdens booten eruit wilde komen maar dit maar een 1 cm eruit kwam?! 8)7
Daarna in BIOS die drive als undetected gezet, en nu moet ik nog evenlang wacht alleen zie ik het windows-logo de hele tijd met de laadbalk die nu 500x heen en weer gaat tot hij het bureablad laat zien.
Zoiets vreemds heb ik nog niet meegemaakt..

is mijn MBR om zeep?of ligt het aan iets anders?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als jij na een reset tegen een zwart scherm aan zit te kijken, je hardware (DVD) op zichzelf neemt om een laatje open te doen, en in je BIOS een drive moet opgeven als niet aanwezig, en je je bedenkt dat tijdens de bootcyclus wordt gekeken welke IDE apparaten moeten worden aangestuurd, denk je dan niet dat er misschien iets mis is met je hardware zelf?

Koppel die drive eens helemaal af en reboot je PC nog een keer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bootvis eens gebruiken, eventlogs checken, bootlog aanzetten.
Zijn zo veel dingen die je kunt doen.