Goeie avond mede tweakers,
Hier mijn probleem:
Ik heb Windows 2003 server enterprise samen met een XP client op een VMware server 2.0 Linux host gedeployed. Active directory installeren, en automatisch DNS laten installeren (zo deed ik dat op Windows 2000 namelijk ook en dit werkte prima.)
Windows zegt dat de installatie geslaagd is, en of ie even mag rebooten. Zo gezegd zo gedaan.
Server heeft gereboot en geeft geen mankementen aan.
Ik stel home.vendero.nl als domein in bij de windows client.
Het subdomein is een A record naar mijn IP adres.
Echter krijg ik deze output:

Beide machines kunnen elkaar pingen en het internet bereiken.
Zie ik wat over het oog?
Hier mijn probleem:
Ik heb Windows 2003 server enterprise samen met een XP client op een VMware server 2.0 Linux host gedeployed. Active directory installeren, en automatisch DNS laten installeren (zo deed ik dat op Windows 2000 namelijk ook en dit werkte prima.)
Windows zegt dat de installatie geslaagd is, en of ie even mag rebooten. Zo gezegd zo gedaan.
Server heeft gereboot en geeft geen mankementen aan.
Ik stel home.vendero.nl als domein in bij de windows client.
Het subdomein is een A record naar mijn IP adres.
Echter krijg ik deze output:
Ik in de DNS panel op de server kijken, en ik zie toch echt _ldap staan in _tcp:Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein HOME.vendero.nl:
De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.HOME.vendero.nl.
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.
2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
HOME.vendero.nl
vendero.nl
nl
. (hoofdzone)
Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.

Beide machines kunnen elkaar pingen en het internet bereiken.
Zie ik wat over het oog?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin