Probleem Mac Mini icm ACER AT2603 tv

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Sinds het logic board van mijn Acer LCD tv is vervangen lukt het mij niet meer om beeld van de Mac Mini erop te toveren. Ik sluit de Mini aan via VGA. Bij het aanzetten wordt het tv beeld grijs, ik zie nog wel het cirkeltje draaien, maar zodra de desktop verschijnt ziet de tv geen signaal meer en gaat ie uit.

Mac Mini op andere LCD tv of TFT monitor gaat goed. Laptop via VGA op Acer tv gaat ook goed. Het is zuiver deze combo die niet (meer) werkt!

Via VNC kan ik expirimenteren met de resoluties, geen enkele doet het. Wat mij wel opvalt, is dat ik geen vrijheid meer heb in de te kiezen refreshrates, zie schermafbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/3904/tn/macminer.JPG

De Mini is geheel up to date. Iemand nog een zinvolle suggestie?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

60Hz is ansich wel de refresh rate die je zou verwachten. Ook de resoluties zien er niet vreemd uit, dus het lijkt er op dat e.e.a. i.i.g. wel herkend wordt...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Qorreqt. De mac ziet ook gewoon de Acer en blijkbaar communiceert deze ook een aantal te gebruiken resoluties terug.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zojuist een DVI kabel besteld, kijken of het daarmee beter lukt :)

Verwijderd

Mijn oma heeft een samsung TV. Een kleinere versie van het model wat jij ook hebt staan.

Ze vroeg me of ik mijn vakantiefoto's eens kon laten zien, dus ik, bepakt en bezakt met macbook, kabels (adapter en VGA) aan de slag en de MacBook aangesloten op haar TV. De MB ziet wel dat er een samsung TV aanhangt, maar de TV weigert pertinent de VGA input beschikbaar te maken ('PC' is uitgegrijsd in het menu...). Het is gewoon hopeloos gesteld met de TV's van tegenwoordig...

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het is ongehoord. Mijn Samsung doet het dan wel weer prima met de Mini via VGA. Alleen op DVI maakt ie er een potje van, dan gaat ie namelijk rekening houden met overscan en zoomt ie dus in :S.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
DVI kabel binnen. Aangesloten. Mini uit sleepstand. Gaf 1 seconde beeld, toen weer blauw. Ik force reboot. Beeld netjes grijs. Gevolgd door desktop op Acer! Rondedansje. Ik besluit een andere resolutie te expirimenteren. Beeld blauw. Via VNC de goede resolutie weer teruggezet. Nooit meer beeld gezien daarna.

Schiet mij maar lek!

Hoe krijg ik de mini zover dat ie alle info vergeet over die Acer 2603 en compleet opnieuw gaat detecteren?

Verwijderd

Er is een bestandje in /Library/Preferences genaamd com.apple.windowserver.plist. Dat is een XML bestand waarin voor zover ik weet in de node 'displaysets' bijgehouden wordt welke combinaties van schermen de computer al eens heeft gezien en wat daarvan de instellingen waren. Als je dat edit zou je mini in theorie de Acer dus moeten 'vergeten'.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Die plist had ik al eens weggegooid :). Alarmerender vond ik dat mijn andere mini (die nog nooit die Acer had gezien) ook geen beeld gaf. Vermoed nu toch een stukke DVI kabel, andere is inmiddels onderweg. Ben inmiddels in staat van het weekend anders ook maar een andere LCD tv te gaan halen :(

Pagina: 1