Remote system reset door middel van DRAC4 (dell) of UPS

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben bezig met voor een klein bedrijf uit te zoeken welke hardware er allemaal aangschaft moeten worden.
Nu weet ik al wel bijna zeker dat KVM over IP een must is, aangezien we eigenlijk helemaal geen keyboard in de server/patchruimte willen hebben.

Nu kunnen we kiezen om 2 servers te voorzien van een DRAC 4 module om een systeem op afstand te rebooten,
Of een reboot per UPS, deze laatste oplossing bijvoorbeeld met 2x Back-UPS HS. Echter de reset per UPS zal altijd wat harder zijn, je haalt tenslotte direct het stroom eraf, de DRAC module doet netjes een hardwarematige systeemreset.

Welke oplossing is het verstandigst? Kan het kwaad om een systeem te rebooten per UPS, kun je dat beter niet doen?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-03 08:13

pistole

Frutter

ik heb zelf niet veel ervaring met DRAC (meer met ILO van HP), maar als het vergelijkbaar is dan heb je zelfs geen KVM switch meer nodig om het console over te kunnen nemen.

Ik zou sowieso voor DRAC gaan dan. Tenzij je een verscheidenheid aan hardware wilt kunnen beheren, dan zou een KVM switch in combinatie met een slimme UPS / hoe heet zo'n power switch handiger kunnen zijn.

Ik frut, dus ik epibreer