AMD 790FX - Met SB600 of wachten op SB700?

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-03 14:58
Ik wilde een nieuw systeem samenstellen op basis van een AMD x2 en 790FX moederbord. Laat ik vooral stellen, de intel-AMD discussie is hier NIET aan de orde. Ik vraag iets over een moederbord, ik heb de benchmarks Intel-AMD zelf ook gezien.

Nu is de huidige generatie echter nog met de SB600 southbridge. Alle reviewers en een aantal tweakers vallen daarover wat ik via de search heb gezien. Op XtremeSystems zijn ze echter weer van mening dat het allemaal niet zoveel verschil gaat maken. De nieuwe SB700 komt echter pas over 2-3 maanden uit.

De extra connectiviteit heb ik niet nodig, maar bied de SB700 verder nog voordelen? Ik las TPM, wat ik persoonlijk ook niet echt interessant vind. Wat mij wel boeit is of de prestaties nog omhoog gaan? Uit reviews blijkt dat de SB600 soms achterblijft qua performance van PCI / USB / Netwerk.

Het bord wat ik voor ogen heb is een MSI K9A2 Platinum. Deze bied sowieso al Gbit ethernet via PCI-e en een extra raidcontroller.

Zijn er nog reden, zoals inderdaad performance, om te wachten op de nieuwe SB700? Of zullen de verschillen wel mee vallen en zit het echter in extra aansluitingen?

Verwijderd

TPM (niet dat je daar op zit te wachten) zit ook op m'n K9A2 CF.

Ik zag verder ook geen reden om op de SB700 te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 21:50 ]

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Zelf vind ik de SB700 nou ook niet zo spannend... Het bied iets meer connectiviteit qua usb en sata dacht ik, maar verder ook niet echt iets om over naar huis te schrijven.

De MSI K9A2 Plat is gewoon een prima bordje voor een goede prijs, stukken goedkoper dan bv de asus of gigabyte mobo's.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09
Verschillen:

SB600
10x USB 2.0
4x SATA
1x IDE

SB700
12x USB 2.0
6x SATA
Geen IDE

Het is aan jou de keuze hoeveel HDD's je gaat gebruiken en of je nog IDe schijven oid wilt gebruiken. Mij zou het aan mn reet mogen roesten, 4x SATA op SB600 heb ik persoonlijk genoeg aan.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb een bord met de SB600, werkt allemaal prima. Op de meeste borden zit een Promise chip oid voor nog eens 4 extra sata-poorten. Die 2x USB lijkt me ook niet echt noodzakelijk of wel?:P

Youtube Download ubersnel.nl

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het enige is dat de MSI niet met DDR21066 overweg schijnt te kunnen.
Het is niet schokkend maar het kan een paar % schelen. Er is een duits internet site die heeft getest met de Gigabyte en daar draaide 1066 mem wel op.
Dit kan even een afweging zijn.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Pagina: 1