Toon posts:

Bestaat zo'n game?

Pagina: 1
Acties:

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
Ik ben op zoek naar een PC-strategiegame, maar ik weet eigenlijk niet of het bestaat. Het zou een mengelmoes moeten zijn van verschillende genres:

Hoofdpersonage: RPG/hack ‘n slash
Je bestuurt een hoofdpersonage dat volledig naar jouw hand te kneden is (zoals in Diablo). Je bestuurt dit personage zelf (hack ’n slash), maar is ook deels door de computer te besturen (bv. zich automatisch verdedigen en/of terugtrekken als hij aangevallen wordt).

Nevenpersonages: RPG/(hack ’n slash)

Naast je hoofdpersonage heb je nevenpersonages (officieren van het hoofdpersonage) die ook naar jouw hand zijn te kneden, al is dat iets minder dan bij het hoofdpersonage. Deze officieren kun je zelf besturen, of door de computer d.m.v. duidelijke, uitgebreide, voorafbepaalde instructies/commando’s (een soort van “attack, defend, patrol, guard,…” maar dan uitgebreider: “if, then, not, and, or,…”).

Troepen: RTS

Naast de rpg elementen heb je ook rts elementen, want naast het hoofdpersonage en de nevenpersonages, kun je ook een troepenmacht opbouwen. Een leger met eenheden die zo sterk te configureren zijn, dat je ze nog net niet zelf hebt gecreëerd.
Maar aangezien vele rts-games maar een beperkt aantal eenheden kunnen bouwen (warcraft = 200), wil ik dit eigenlijk eerder ongelimiteerd zien. Maar om toch voldoende controle over je gigantische troepen te hebben, moeten ze door middel van een opbouwend AI, zo zelfstandig mogelijk kunnen werken. Je werkt dus op voorhand een strategie uit met vooraf bepaalde parameters en commando’s, zodat je troepen hun plan kunnen trekken eenmaal op het slagveld. Bijvoorbeeld, je stelt in wanneer een eenheid zich terugtrekt: Als bijvoorbeeld nog maar 30% van de troepen overschiet, dan trekken ze zich terug achter de frontlinie en wachten ze tot ze (automatisch) versterkt/geheald worden voor ze terug naar het front trekken. Dit is nodig omdat je nooit overal tegelijk kunt zijn met je muis en je ook nog moet bezig houden met je hoofdpersonage. Stel gewoon op voorhand een hele hoop parameters in (beschikbaar naarmate je meer experience opdoet en afhankelijk van de rang van de bevelhebbende officier), zodat je als een generaal je voorgeprogrammeerde troepen overziet en pas ingrijpt als het fout loopt.

Eenheden worden in troepen geplaatst, onder controle van een hiërarchische onderverdeling van officieren, die d.m.v. een organogram overzichtelijk gemaakt worden. Hoe hoger de rang van de officier, hoe meer parameters er in je commando’s mogelijk zijn, en dus hoe efficiënter je troepen werken. Je officiëren kennen ook bonussen toe aan hun troepen.

Alles gebeurt realtime. Turnbased lijkt gemakkelijker om grote troepen te besturen, maar door het organogram van je troepenindeling, en het gemakkelijk kunnen switchen van slagveld, naar een duidelijke overzichtskaart van het volledige terrein, moet het ook in realtime kunnen (turnbased vind ik eigenlijk helemaal niet leuk).

Werelden
De werelden hoeven niet persé in 3D te zijn. Ook hoeft er niet te veel ingezoomd te worden op je troepen (zoals in warcraft). Eenheden mogen gerust bijna stipjes zijn, geordend in een formatie. Zo heb je een beter overzicht.

Wie denkt dat hij een game kent dat hier zo dicht mogelijk bij aanleunt? Zelf ben ik het nog nooit tegengekomen.

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-03 10:10
Het enigw wat ik mij nu zou kunnen bedenken is spellforce1 en 2, alleen kan je dan de nevenpersonages niet zelf besturen je kan ze wel andere gear enzo geven

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Supreme Commander ?
(Heroes of) Might & Magic ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:34
Bij het eerste gedeelte dacht ik ook meteen aan Spellforce 1. Daar kan je je karakter goed kneden, over de schouder van je karakter kijken alleen niet zelf blokken/aanvallen. Ook heb je "Heroes" die je naast je hebt, deze kan je wel besturen, ook andere gear geven maar ze levelen niet.
Qua troepen kan je humans, dwarfs, elfs, orcs, trolls en dark elfs maken. Maar in het begin alleen humans en krijg je later de opties voor de anderen.
Het vechten met je troepen moet je alleen wel zelf doen en er komt niet heel veel taktiek bij kijken. Je kan ze alleen ergens heensturen en aanvallen. Wel heb je redelijk wat verschillende troepen. Ik vind het in ieder geval een heel leuk spel maar misschien niet precies wat jij zoekt. Maar deel 1 is nog maar 5 euro in de budgetbak dus je kan je er geen buil aan vallen. Spellforce 2 is naar mijn mening iets minder leuk, je kan veel minder instellen aan je karakter bijvoorbeeld.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Warcraft 3 DotA mod :?

[Voor 9% gewijzigd door boe2 op 09-12-2007 18:53]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SKiLLa schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:23:
Supreme Commander ?
(Heroes of) Might & Magic ?
Ik dacht ook gelijk aan Supreme Commander...alleen is de troepenbesturing meer zoals de good old RTS'games (dus niet met verschillende ranks en zo'n uitgebreide AI als je zelf beschrijft).

Maar het verschil tussen geheel ingezoomed (je hoofdkarakter besturen) of geheel uitgezoomed (units als gekleurde pixels op strategie niveau besturen) is echt prachtig in dat spel :).

Anoniem: 44947

Ik heb niet echt veel verstand van deze genres, maar als ik het vluchtig lees zoek je zoiets als wat in deze preview is beschreven?

http://games.fok.nl/review.php?reviewid=20811

Geen gigantische troepen alleen...

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44947 op 09-12-2007 19:51]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 10:51

Flapmo

and back is gigi!

warcraft 3, heroes zijn rpg en redelijk hack'n slash. Rest is rts?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Flapmo schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:53:
warcraft 3, heroes zijn rpg en redelijk hack'n slash. Rest is rts?
Zelf denk ik eigenlijk meteen aan de gehele Warlords serie (orginele zijn wel Turn based maar de battlecry serie is RTS)

Echter zijn deze niet zo massief als jij het wil, wat jij eigenlijk wilt is een combinatie van bovenstaande met de total war serie volgens mij en dat soort spellen ken ik niet ;)

[Voor 23% gewijzigd door Puc van S. op 09-12-2007 22:31]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:39
Das duidelijk, je moet even wachten op Spore :)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De RPG elementen in Warcraf III en HOMM vallen ook best mee hoor...die vallen bij mij toch echt onder RTS / TBS.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het dichtste voorbeeld bij jouw beschrijving lijkt mij Spellforce , een mengelmoes van RPG en RTS.

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
mm, bedankt voor jullie tips. Supreme commander kende ik, maar dat is gewoon een geweldig goed rts-game, maar dan zonder rpg elementen.
Spelforce lijkt me wat, al zal je zoals in Supreme Commander niet over gigantische troepen kunnen beschikken, evenals Warlords Battlecry. Van Spore had ik nog nooit gehoord, maar het lijkt me toch niet echt iets voor mij...
Misschien moet ik toch maar Supreme Commander proberen. Maar nu zit ik nog met een GF7600GS, dus dat wordt wachten tot ik overstap naar een GF8800GT :9~

Eigenlijk zou het dus een combinatie moeten zijn van Diablo 2 (rpg, hack 'n slash, extreem configureerbaar) en Supreme Commander (rts, gigantische maps en troepen), maar aan jullie reacties te horen, wordt het moeilijk zoiets te vinden ;(

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 12:58
Volgens mij lijkt de warhammer serie er ook wel een beetje op.
Al is dat meer rts dan rpg.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 12:30
Het is dan wel niet voor de PC, maar, ik heb vaker over de schouder meegekeken op een makker zijn Xbox/Xbox360 en het eerste wat me invalt hier, is de: Kingdom Under Fire-reeks. :9

Het heeft RPG-elementen (je levelt, armor & wapens zijn te upgraden, etc.), je kunt zelf meevechten, (Hack&Slash), en je kunt je legerafdelingen commando's geven (RTS).

Verder ook in dit Genre: Ninety Nine Nights en Bladestorm.

Voor de PC ken ik niet zoveel games die hieraan voldoen, het zou fijn zijn als de bovenstaanden eens geport zouden worden, maar ik ben er bang voor, van niet.... :(

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ShaiNe schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:20:
Ik ben op zoek naar een PC-strategiegame, maar ik weet eigenlijk niet of het bestaat. Het zou een mengelmoes moeten zijn van verschillende genres:

Hoofdpersonage: RPG/hack ‘n slash
Je bestuurt een hoofdpersonage dat volledig naar jouw hand te kneden is (zoals in Diablo). Je bestuurt dit personage zelf (hack ’n slash), maar is ook deels door de computer te besturen (bv. zich automatisch verdedigen en/of terugtrekken als hij aangevallen wordt).

Nevenpersonages: RPG/(hack ’n slash)

Naast je hoofdpersonage heb je nevenpersonages (officieren van het hoofdpersonage) die ook naar jouw hand zijn te kneden, al is dat iets minder dan bij het hoofdpersonage. Deze officieren kun je zelf besturen, of door de computer d.m.v. duidelijke, uitgebreide, voorafbepaalde instructies/commando’s (een soort van “attack, defend, patrol, guard,…” maar dan uitgebreider: “if, then, not, and, or,…”).

Troepen: RTS

Naast de rpg elementen heb je ook rts elementen, want naast het hoofdpersonage en de nevenpersonages, kun je ook een troepenmacht opbouwen. Een leger met eenheden die zo sterk te configureren zijn, dat je ze nog net niet zelf hebt gecreëerd.
Maar aangezien vele rts-games maar een beperkt aantal eenheden kunnen bouwen (warcraft = 200), wil ik dit eigenlijk eerder ongelimiteerd zien. Maar om toch voldoende controle over je gigantische troepen te hebben, moeten ze door middel van een opbouwend AI, zo zelfstandig mogelijk kunnen werken. Je werkt dus op voorhand een strategie uit met vooraf bepaalde parameters en commando’s, zodat je troepen hun plan kunnen trekken eenmaal op het slagveld. Bijvoorbeeld, je stelt in wanneer een eenheid zich terugtrekt: Als bijvoorbeeld nog maar 30% van de troepen overschiet, dan trekken ze zich terug achter de frontlinie en wachten ze tot ze (automatisch) versterkt/geheald worden voor ze terug naar het front trekken. Dit is nodig omdat je nooit overal tegelijk kunt zijn met je muis en je ook nog moet bezig houden met je hoofdpersonage. Stel gewoon op voorhand een hele hoop parameters in (beschikbaar naarmate je meer experience opdoet en afhankelijk van de rang van de bevelhebbende officier), zodat je als een generaal je voorgeprogrammeerde troepen overziet en pas ingrijpt als het fout loopt.

Eenheden worden in troepen geplaatst, onder controle van een hiërarchische onderverdeling van officieren, die d.m.v. een organogram overzichtelijk gemaakt worden. Hoe hoger de rang van de officier, hoe meer parameters er in je commando’s mogelijk zijn, en dus hoe efficiënter je troepen werken. Je officiëren kennen ook bonussen toe aan hun troepen.

Alles gebeurt realtime. Turnbased lijkt gemakkelijker om grote troepen te besturen, maar door het organogram van je troepenindeling, en het gemakkelijk kunnen switchen van slagveld, naar een duidelijke overzichtskaart van het volledige terrein, moet het ook in realtime kunnen (turnbased vind ik eigenlijk helemaal niet leuk).

Werelden
De werelden hoeven niet persé in 3D te zijn. Ook hoeft er niet te veel ingezoomd te worden op je troepen (zoals in warcraft). Eenheden mogen gerust bijna stipjes zijn, geordend in een formatie. Zo heb je een beter overzicht.

Wie denkt dat hij een game kent dat hier zo dicht mogelijk bij aanleunt? Zelf ben ik het nog nooit tegengekomen.
Warhammer: Dark Omen is alleen wat oud. Mischien iets minder RPG invloeden maar je hebt wel een core leger dat je meesleept en die onvervangbaar worden.

Anders moet je eens naar X-com: apocalypse(ook oud) kijken of UFO: Afterlight(vrij nieuw, meer rpg kant maar wel strategisch op verschillende niveaus oa dat je naast research ook heel de planeet moet veroveren en terraformen maar ook je basis moet onderhouden). Het wijkt allebei wel iets of van je omschrijving maar komen er ook dicht bij in de buurt.

En ik dacht dat er wel mods waren om de unit limit in warcraft naar 500 te stuwen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2022
Warlords Battlecry! en Shattered Galaxy, wat nog gratis online is ook, echt een geweldig spel. :)

www.shatteredgalaxy.com

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
Heroes of Might and Magic (deel 3 of 5) zijn misschien wel wat voor jou. Normaal loop je met je hero(es) door de map, quests doen etc.:
http://www.pcgamespecial.nl/ndimages/nd/thumbs/Heroes%20of%20Might%20and%20Magic/012_480.jpg
Elke hero heeft troepen bij zich die tegen elkaar vechten:
http://edge.macworld.com/2007/09/images/content/hommv.jpg
Alleen is het spel turn-based. Wel heel vermakelijk in elk geval.

En Warcraft III, maar zo te horen heb je die al gespeeld.

[Voor 69% gewijzigd door writser op 11-12-2007 11:38]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee