Toon posts:

Hulp nodig bij bouwen HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Patrick en sinds kort hier op dit forum. Ben fanatiek downloader van allerlei films in diverse codecs (mkv .x264 etc etc). Nu heb ik sinds kort een full-hd tv en wil deze dan ook graag optimaal gebruiken. DUs zou ik graag de gedownloade films kunnen afspelen op mijn tv.
Hiervoor wil ik dan ook een HTPC samenstellen. Alleen heb ikzelf absoluut geen technische kennis inzake de benodigde onderdelen en of deze dus bij elkaar passen en zo het optimale resultaat bieden.
Geld is geen kwestie. Alleen moet het ook weer niet te zot worden. Ik zat zelf te denken aan max EUR 1.600

Wat zijn mijn eisen?
- full HD content af kunnen spelen zonder enige moeite
- digitale tv (HDTV) opnemen en afspelen en kijken tegelijkertijd (dus 2 tuners denk ik?)
- snel en lang mee gaan (dus HTPC ook voor de toekomst)
- draadloos streamen van DVD etc.
- stil!!!
- en een fraai uiterlijk ivm het feit dat ie in de woonkamer staat.
- kunnen internetten (dus ook draadloos keyboard nodig met ingebouwde muis).

Gamen doe ik niet. Althans soms. Maar dat zijn geen high end spellen. Dit soort dingen interesseert met niet. Gaat me echt puur om de HD kwaliteit. Maar ik moet wel met deze HTPC een tijd vooruit kunnen en dus niet over 2 jaar alweer upgrades kopen e.d. Dit moet toch mogelijk zijn?

Ik heb zelf nu een digitale HDTV receiver van samsung. Liefst zou ik dit dus willen integreren met de HTPC. Kan dit uberhaupt? En welke cardreader heb ik hiervoor nodig?

Verder heb ik nog een externe HD van 500GB van Lacie. Dus die kan ik ook altijd nog gebruiken.

Nu heb ik uiteraard me zelf ook rotgezocht op internet. Wordt er alleen niet altijd wijzer van. Vandaar dat ik dus jullie hulp nodig heb. Heb sommige dingen via www.alternate.nl uitgezocht. Maar weet natuurlijk niet of dit de goedkoopste manier is om losse onderdelen te kopen.

Hieronder zal ik weergeven wat ik tot nu toe in gedachte had;

Moederbord: Asus P5e3 deluxe
Processor: Intel core 2 duo E6850
koeling:80 mm casefans zitten bij de behuizing volgens mij (2 stuks)
geheugen: kingston DDR3 2 GB 1333 mhz
behuizing: zalman HD135
voeding: zalman ZM1000HP
harde schijf: samsung spinpoint 750GB
grafische kaart: Radeon HD3850 of 3870
tv-kaart: hauppauge TV PVR 350
toetsenbord: geen idee???
dvdstation: simpele die ook dual layer aan kan en branden uiteraard.
smartcard reader: geen idee....
software: MCE 2005?

Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen. Alvast bedankt voor de moeite!!!
Ben benieuwd naar jullie commentaar.

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Kijk eerst eens naar het topic: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid.
Volgens mij kan je daar 'bijna' alles uithalen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Welkom op GoT!

Eigenlijk mogen dit soort topics niet meer maar ik zal je op weg helpen. Echt internetten wil je volgens mij niet op een HTPC, internet zou meer interactief moeten zijn als een soort (zelfgemaakte) portal met het weer en laatste nieuws ter vervanging van teletekst.

Verder stop je er gewoon allemaal High end spul in. Je kan veel beter een AMD Athlon X2 BE serie nemen op 45W die je lekker stil kan houden, wat jou doel is. Verder is een HD2400Pro met UVD ook meer als volddoende, wederom stil en je kan ook zoeken naar een passief gekoelde videokaart. Zelfs onboard voldoet wel. Verder gewoon lekker goedkoop DDR2 nemen. Het is een HTPC, geen game bak.

Gewoon een AMD 7-serie chipset nemen zodat je een AM2+ bordje hebt. Kun je er veel beter in de toekomst een 45nm Phenom X4 op zetten. DDR3 is gewoon dik overkill en een goede videokaart ook als je er toch niet mee gaat gamen. Ik weet neit of je ook nog een goede speakerset hebt staan die je wilt aansluiten. Dan is een X-FI kaartje nog wel leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de moeite en de reply's. Als jullie zeggen dat het overkill is ga ik nog even kritisch kijken naar de componenten. En ik naderhand kwam ik er inderdaad achter dat mijn topic niet toegestaan was, excuus hiervoor.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.elektrozine.be/images/Reports/logitech_dinovo-edge.jpg

Over overkill gesproken :P

Welkom op GoT btw.

Gaat een PVR350 wel werken met MCE2005? er is een tips en trucs topic over MCE2005

And it goes BRAAAAAPP!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:39:
Hartstikke bedankt voor de moeite en de reply's. Als jullie zeggen dat het overkill is ga ik nog even kritisch kijken naar de componenten. En ik naderhand kwam ik er inderdaad achter dat mijn topic niet toegestaan was, excuus hiervoor.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
Tja daarom vragen we dan ook of je vooraf de policy wil doorlezen ;)

Deze gaat dus dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.