Sweex Wireless PCI Card wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55
Ik weet dat Sweex geen top-merk is, maar dat betekent niet dat hij het niet zou moeten doen. Het gaat om de LC700050.

Zojuist een cleane install gedaan van XP, omdat ik het kaartje niet goed aan de praat kreeg. Hij heeft het al eerder gedaan op een win98 pc. Op dit moment type ik dit ook via een macBook die verbonden is op een onbeveiligd netwerk, het netwerk zelf werkt dus ook prima.

Na installatie van de drivers en hardware krijg ik onderin het scherm het RaLink icoontje welke een groot rood kruis er door heeft staan. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of dat normaal is wanneer je nog niet verbonden bent, of dat het een teken is dat iets nog niet goed geinstalleerd is. Maar wanneer ik RaLink open vindt hij verschillende netwerken binnen bereik, probleem is alleen dat het verbinden niet lukt. Wanneer ik op connect druk met het betreffende onbeveiligde netwerk staat er kort: Connecting -> Disconnected. Bij een beveiligd netwerk wordt om een sleutel gevraagd en wanneer die goed ingevuld wordt is er hetzelfde probleem dat hij vrijwel meteen zonder waarschuwing over gaat naar Disconnected.

Via windows Wireless-Zero Configuration lukt het ook niet om op het netwerk te komen.

De laatste drivers heb ik van een andere website gedownload en geinstalleerd maar dit mocht ook niet baten.

Er zijn verder ook geen Hardware conflicts.

Search heb ik ook gebruikt, maar kon tot dusver nog geen oplossing vinden.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55
Bumpje.

Zo onduidelijk is m'n vraag toch ook weer niet? :P

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 15:15
Het lijkt erop dat je zowat alles al geprobeerd hebt dus ik weet het ook zo 1 2 3 niet. En tja, Sweex.... Ik zou zeggen, probeer een ander kaartje.