Toon posts:

Asus Striker Vcore niet omhoog? q6600 g0

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nieuw in het overclock gebied, maar was vandaag even wat aan het proberen,

MIjn moederbord is een asus striker extreme 680i 8)7
ocz 1066mhz 2z1 gb
processor q6600

Mijn biosversie is, revision 1102

Mijn probleem is als ik via vcore 1,3500 aanvink, dan de pc herstart en dan in cpu-z laad staat er nogsteeds de oude 1,20 vcore

Ik had fsb op 1333 mhz staan en multiplyer op 9

Het kan ook aan mij liggen maar ik wou het graag even weten,

Misschien een bios update?

Verwijderd

Check ff met speedfan ;)

Verwijderd

cpu-z staat erom Bekend dat het erg slecht is met het uitlezen van de vcore. Speedfan kan beter zijn, maar lang niet altijd.
Verder, je merkt toch of de verhoging helpt? Zoek de max op op standaard voltage; verhoog vervolgens het voltage en kijk of je hoger komt (duh, de essentie van overclocken & overvolten) :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat CPU-Z het aangeeft betekend niet dat het zo is. Als jij in de BIOS echt 1.35V instelt ben ik er heel zeker van dat het voltage echt hoger staat ook al verteld een proggie dat het niet zo is.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
PilatuS schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:50:
Dat CPU-Z het aangeeft betekend niet dat het zo is. Als jij in de BIOS echt 1.35V instelt ben ik er heel zeker van dat het voltage echt hoger staat ook al verteld een proggie dat het niet zo is.
Hoger?

Ik neem aan dat je lager bedoelt?
Ivm Vdroop op een Q6600.

Audi S3

• PilatuS
  • Niet online
Ik bedoel hoger dan de stock 1.3V. Als ie het voltage hoger instelt zal het ook hoger staan ook al gaat er wat af door Vdroop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat nu mijn q6600 op 3200 mhz draaien met een multi van 9x

Ik ehb de vcore van auto afgehaald en hem op 1,3500 gezet, maar er verandert niks in everest hij blijft op 1,288 v staan,

Ik snap er nu niks meer van:P

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:35:
Ik laat nu mijn q6600 op 3200 mhz draaien met een multi van 9x

Ik ehb de vcore van auto afgehaald en hem op 1,3500 gezet, maar er verandert niks in everest hij blijft op 1,288 v staan,

Ik snap er nu niks meer van:P
Vrijwel alle proggies lezen de Vcore niet goed uit. Je moet gewoon niet naar een proggie kijken en denken dat het altijd klopt wat er staat. Zet je Vcore maar eens op 1.2V als je CPU op 3200MHz draait. Zodra je PC niet in windows komt (wat vrijwel zeker is) zal je zien dat als je de Vcore in de BIOS hoger instelt ie ook echt wel hoger staat ook al zegt proggie blablabla van niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem net even laten lopen maar opeens start de computer opnieuw op,

Ik had hem op 1333 fsb staan en dan geheugen op 1066

v 1,35

Hoe werkt trouwens prime 95

Verwijderd

Tis al vaker voorbij gekomen en ik heb het ook al gezegd...

Speedfan is het juiste prog daarvoor ;)

Ga dit anders ff eerst lezen: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 18:55 ]

• PilatuS
  • Niet online
ik had hem net even laten lopen maar opeens start de computer opnieuw op
Dan is je overklok niet stabiel. Andere settings proberen en stress testen om te zien of dat wel stabiel is.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel erg basic vragen, tevens mis ik een beetje je eigen inzet, vandaar dat dit topic op slot gaat.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.