Toon posts:

Laptop op tv aan sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.061 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop Acer 9413ZWSMI en ik wil hem aansluiten aan mijn tv philips flattv

weet iemand met welke kabels dat kan. ;)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Met een S-video kabel?

Homey — Critics are those without skills to create.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Met een svhs snoertje

(wat Weejewel zegt)

Het staat waarschijnlijk ook gewoon in de handleiding.

[ Voor 65% gewijzigd door Rob op 09-12-2007 15:30 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

hierover gerelateerd een vraagje, ik heb sinds kort een probleem als ik m'n laptop aansluit op m'n tv, hierdoor krijgt ie zo'n beetje een groene kleur, alles wordt net een tintje groener (vb. witte kleuren krijgen een groene schijn, blauw wordt ook groener etc etc..)

iemand enige ervaring hiermee?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:29:
hierover gerelateerd een vraagje, ik heb sinds kort een probleem als ik m'n laptop aansluit op m'n tv, hierdoor krijgt ie zo'n beetje een groene kleur, alles wordt net een tintje groener (vb. witte kleuren krijgen een groene schijn, blauw wordt ook groener etc etc..)

Je kunt natuurlijk gewoon even de kleurinstellingen aanpassen.. :+

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
met kabel van s-video naar s-video

• Rob
  • Niet online

Rob

Niet echt gerelateerd, maar toch een antwoord: heb je de kleurprofielen misschien aangepast?
Deze vind je bij je monitor eigenschappen (overigens wel afhankelijk van het merk laptop)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
maar in mijn laptop is het 7 pins en tv 4 pins

Verwijderd

nee, zelf heb ik niets aangepast, de kleuren veranderen vanzelf

de kleuren op m'n tv zijn groener, maar als ik op de laptop kijk, daar zijn die normaal :x

[noob] waar vind je die kleurinstellingen zo? [/noob]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:27:
Ik heb een nieuwe laptop Acer 9413ZWSMI en ik wil hem aansluiten aan mijn tv philips flattv

weet iemand met welke kabels dat kan. ;)
Je zou ook een VGA of DVI kabel kunnen gebruiken. (Ik ga er van uit dat je TV een LCD is)

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:34:
nee, zelf heb ik niets aangepast, de kleuren veranderen vanzelf

de kleuren op m'n tv zijn groener, maar als ik op de laptop kijk, daar zijn die normaal :x

[noob] waar vind je die kleurinstellingen zo? [/noob]
Dat hangt van je laptop af. Sommige laptops hebben speciale drivers waarop dat heel eenvoudig in te stellen is. Het verstandigste is dat je even op zoek gaat.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Je kan vaak de instellingen voor S-video-scherpte aanpassen, of als je tv alleen composiet ondersteund is dit ook een optie. Ook is het aanpassen van kleurenprofiel voor je tv out een goede optie.

De groen zweem kan ook komen door een storingbron vlak bij de kabel, echter meestal vervormd het beeld dan ook. Als je dit probleem ook met een andere kabel hebt kan het zelfs nog de aansluiting zelf zijn. In het allerergste geval ondersteund je tv geen s-video maar alleen composiet (goed te herkennen aan geen signaal of 2 kleuren beeld.)

Dat je aansluiting op laptop 7 pins is klopt vaak. Het zijn vaak universele aansluitingen, welke ook een stekker voor component of composiet video kunnen huisvesten.

Het type laptop verteld overigens niet welke specifieke driver je gebruikt dus kan niemand hier een enkele methode geven. Vermeld bij een volgende post graag wat meer info over het systeem.. in dit geval dus op zijn minst videokaart en driver.

[ Voor 14% gewijzigd door Atmosphere op 09-12-2007 15:43 ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Topicstarter
kan je vertellen waar je een kabel kunt kopen van 7 pins s-video naar 4 pins s-video

Verwijderd

Topicstarter
ev1ltje ga weg uit mijn topic

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:33:
maar in mijn laptop is het 7 pins en tv 4 pins
s-video 7 pin?

(en kijk inderdaad of er een vga, dvi of hdmi aansluiting op je tv zit)

Verwijderd

Topicstarter
die zit in mijn laptop tog

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Je kan hoogst waarschijnlijk een goewone 4 pins naar 4 pins s-video kabel gebruiken...
Twijfel je of wil je het niet gokken zou ik CS van Acer even bellen.

Als je een kabel gaat halen.. probeer hem zo kort mogelijk te nemen, met bijvoorkeur een dikke mantel.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Topicstarter
op mijn tv zit een s-video en een HDMI

Verwijderd

Topicstarter
4 pins past tog niet in mijn laptop

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:47:
4 pins past tog niet in mijn laptop
Weet je wel hoe je je accu van de laptop kan opladen? Of weet je dat ook niet?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ja. Ik...
Weken aan het puzzelen geweest wat dit kon zijn, gebruikte wel een htpc met een vga kabel, maar ik kreeg de groene kleur er niet uit. Alles de schuld gegeven behalve het gene waar je het eerst aan hoort te de denken.
De vga kabel (bij tv meegeleverd) was stuk...

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk weet ik dat

Verwijderd

Altijd_Lastig schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:50:
[...]

Ja. Ik...
Weken aan het puzzelen geweest wat dit kon zijn, gebruikte wel een htpc met een vga kabel, maar ik kreeg de groene kleur er niet uit. Alles de schuld gegeven behalve het gene waar je het eerst aan hoort te de denken.
De vga kabel (bij tv meegeleverd) was stuk...
ow, daar had ik nog niet aan gedacht :o
ik vond het al raar dat ie het de eerste maanden wel deed en plots een groener beeld gaf, ik zal eens proberen aan een andere kabel te graken en zien of het ook daaran ligt !

tnx _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik met mijn laptop naar HDMI

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ga niet eens uitleggen waarom deze op slot gaat....

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.