Vreemde blauwe waas

Pagina: 1
Acties:

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-07 14:31
Ik heb sinds vandaag/gister een nieuwe pc met deze componenten:

MSI P35 NEO2-FIR
C2D 6750
2x 1024mb PC6400 A-DATA Extreme
PCIE Asus EAH2600PRO.
Coolermaster 380WATT psu

Nu wil het zo zijn dat wanneer de pc een tijdje niet gebruikt wordt, maar wel aan is, er een blauwe waas over het scherm komt en niet meer weggaat ook 'trekken' de vensters naar rechts dus uitgerekt in het blauw naar rechts, pas na een reboot is het beeld weer normaal. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn:

Ik had er een screenshot van gemaakt, waar de waas ook zichtbaar op was, nu na reboot is ook die waas op de screenshot niet meer aanwezig... zeer vreemd

Het scherm is aangesloten op de eerste DVI poort van de videokaart en het betreft een Gericom CRT 19".

Iemand een Idee wat het zou kunnen zijn ?

I take my twist with a shout !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik had er een screenshot van gemaakt, waar de waas ook zichtbaar op was, nu na reboot is ook die waas op de screenshot niet meer aanwezig... zeer vreemd
Eh, even logisch nadenken... niets vreemds aan.

Als het probleem niet in de door het PC zelf gegenereerd signaal zit, maar in de bekabeling of het scherm, dan zul je je exact dit zien: je "screenshot van het probleem" is gewoon een screenshot van een normale stuk desktop, die je door het (analoge) probleem ook fout ziet. Als het analoge probleem er niet meer is, zie je het op de screenshot ook niet meer :z

Lijkt me duidelijk om de monitor even uit te sluiten, dus deze monitor even omwisselen met die van een andere PC.

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de waas erna niet meer op het screenshot te zien is, ligt het dus aan je monitor ;)
Kijk eens of alle pinnetjes nog recht zitten ;) .

:( Dion

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 09-12-2007 14:49 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is een CRT-scherm, deze zijn nogal gevoelig voor magnetische storingen. Heb je toevallig speakers naast je scherm staan?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• hydrah
Ik ga zometeen de pc aan de tv hangen en dan laat ik hem idle staan, ik ben benieuwd of het wat opleverd. Wat me ook opviel was dat dit gebeurde na installatie van de ati drivers.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
hydrah schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:50:
Ik ga zometeen de pc aan de tv hangen en dan laat ik hem idle staan, ik ben benieuwd of het wat opleverd. Wat me ook opviel was dat dit gebeurde na installatie van de ati drivers.
Lijkt me echt heel erg sterk dat dit aan je drivers ligt. Natuurlijk ben je na het installeren van een aantal drivers gaan rebooten en dan verdwijnt het probleem toch? Ik zou het in de bekabeling zoeken, als bepaalde pinnetjes geen goed contact maken, dan kan het scherm idd een bepaalde kleur geven.

• hydrah
Nog niet getest met een ander scherm, maar ook het vreemde is, is dat er niet alleen die blauwe waas is, maar ook dat alle schermpjes e.d. allemaal naar rechts uitgetrokken worden.

Nu heb ik hem een tijdje in Linux staan, en nog geen problemen ondervonden..

Nu ook meteen een vraag, is 380watt genoeg voor:
2branders, 2s-ata op raid schijven, 1 s-ata schijf, Q6750 en een HD2600 videokaart, of zou zo iets niet kunnen komen door een te lage voeding.

Ook zit de pc niet op een geaard stopcontact.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

aarden is sowieso wel slim.
je symptomen lijken me geen voedings-probleem :)

zit je signaalkabel wel goed?
Nu heb ik hem een tijdje in Linux staan, en nog geen problemen ondervonden..
Daar is dan wel alles goed? (heb je meteen de psu geelimineerd als probleembron...)

• hydrah
Ik had zoeen soort probleem ook al bij mijn vorige systeem, met een 9800pro en een 9800xt vreemde kleuren of onleesbare strepen, overgegaan op een ander videokaartje en toen had ik geen problemen meer.

Maar nu heb ik alles nieuw en ik kan bijv gewoon 3d mark draaien zonder problemen of iets, maar als de pc gewoon idle staat en dan springt het scherm op standby, en wanneer ik dan weer erachter wil zitten, dan zit hij op het inlogscherm en is de waas er weer, ook alle vensters trekken dan naar rechts toe (in windows).

Het lijkt dan ook zeg maar of hij overgaat op erm 8bit kleuren ofzo niet echt alle kleuren geeft hij dan weer.

Ik ga zo proberen met een ander scherm, dus ik hoop het beste :)

[ Voor 8% gewijzigd door hydrah op 10-12-2007 00:54 ]

Pagina: 1