Toon posts:

NEC AD-3570 werkt niet meer in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb het volgende probleem. mijn DVD-brander (NEC AD-3570) word niet meer gezien onder Vista. Onder Ubuntu 7.10 echter wel. Ik heb gekeken bij apperaatbeheer en daar staat:

Een stuurprogramma (service) voor dit apparaat is uitgeschakeld.
Er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma dat deze functionaliteit biedt. (Code 32).

Toch is er maar een driver geïnstalleerd namelijk de standaard dvd speler driver van windows. Drivers zijn niet te vinden (behalve firmware upgrades maar die werken niet omdat hij mijn DVD-brander niet ziet). Naar oplossingen zoeken bij apperaatbeheer heeft ook geen zin (behalve troep naar microsoft sturen waar je geen reactie op krijgt). het zou kunnen komen doordat ik met autoruns bezig ben geweest om autostart dingen uit te schaklen maar ik ben niet aan dvd dingen geweest. Dit probleem was ook niet nadat ik Ubuntu had geïnstalleerd wat ondertussen al een maand geleden is maar sinds vorige week pas. Wat kan ik hier aan doen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gooi je optische drive eens uit je apparaat beheer (device manager). Niet disablen/uitschakelen maar echt verwijderen. Boot dan even opnieuw. Dan vindt windows waarschijnlijk nieuwe hardware

Ik heb het ook een keer gehad met vista, maar dat was wel weer zo opgelost.

Verwijderd

Probeer eens je chipset drivers opnieuw te installeren, dit wil nog wel eens helpen. Ook heb ik eens iets gelezen dat het verdwijnen van optische drives in vista vaker gebeurt, heb je wel ale nieuwste updates?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dit werkt niet. Heb dit zonet geprobeert maar hij zegt precies hetzelfde als wanneer ik hem er helemaal uitgooi en niet reboot: Installatie mislukt. Maar hij vindt inderdaad wel nieuwe hardware.

Verwijderd

Topicstarter
heb wel alle nieuwe updates maar ik zal wel es even kijken of chipsetdrivers werkt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

eruit gooien, lostrekken, booten, afsluiten, aansluiten optische drive en booten kan je ook nog proberen.. Maar probeer eerst je chipsetdrivers maar even.

Verwijderd

Topicstarter
ben er nu mee bezig (schandalig slome server 10kbps :O ) en anders probeer ik dat wel
Pagina: 1