[MCE] Remote desktop: kan aanmeldscherm bij lock uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik vanaf mijn laptop via RDP verbinding maak met mijn MCE machine wordt de MCE machine gelockt. Je krijgt dan een aanmeldscherm te zien met je gebruikersnaam. Tot zo ver geen problemen.

Nou wil ik het graag zo instellen dat ik niet mijn gebruikersaccount aan hoef te klikken wanneer ik de RDP-verbinding weer verbreek. (dus dat 'ie ofwel helemaal niet lockt ofwel automatisch weer inlogt bij het verbreken van de RDP verbinding)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
lijkt me vrij lastig. De reden dat je desktop sessie gelockt wordt is omdat de XP clients een licentie hebben voor één sessie. Als je met RDP inlogt neem je de huidige sessie over, zou je scherm niet gelockt worden dan heb je een 2e sessie open, dat kan alleen op server versies van Windows.

Of je via een tweak je desktop automatisch kan laten inloggen na het verbreken van de verbinding weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:40:
lijkt me vrij lastig. De reden dat je desktop sessie gelockt wordt is omdat de XP clients een licentie hebben voor één sessie. Als je met RDP inlogt neem je de huidige sessie over, zou je scherm niet gelockt worden dan heb je een 2e sessie open, dat kan alleen op server versies van Windows.

Of je via een tweak je desktop automatisch kan laten inloggen na het verbreken van de verbinding weet ik niet.
Klopt, één sessie tegelijkertijd. Meer wil ik ook niet ;-)
Maar dat MCE gelockt blijft is zo verdomd irritant (ik wil MCE volledig via de afstandsbediening kunnen bedienen, en niet steeds een toetsenbord erbij moeten pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:59:
Klopt, één sessie tegelijkertijd. Meer wil ik ook niet ;-)
Maar dat MCE gelockt blijft is zo verdomd irritant
Dan moet je geen Remote Desktop gebruiken denk ik :)
Met VNC kan je de console/desktop sessie overnemen, dan wordt je desktop ook niet gelocked.

Een ander vaker gehoord alternatief is dat je zelf de terminal service aanpast zodat je met méér dan één sessie kan gebruik maken van remote desktop.
De tweede sessie gebruik je dan als backend.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device